نقش احزاب در انتخابات باید پر رنگ شود تا مردم به سمت انتخابات حزبی ترغیب شوند.
کد خبر: ۲۷۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 14 August 2016
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان خواستار اصلاح قانون انتخابات و رفع مشکلات عدیده آن شد و گفت: نقش احزاب در انتخابات باید پر رنگ شود تا مردم به سمت انتخابات حزبی ترغیب شوند.

به گزارش ایسنا، محمود الفت در نشست هم‌اندیشی دوره‌ای حزب مؤتلفه اسلامی همدان در جمع نمایندگان استان همدان، درباره رفاه‌زدگی برخی از مسئولان اظهار کرد: اینکه محل کار و محل زندگی مسئولان در مناطق بالای شهر است باعث شده درک درستی از مشکلات معیشتی مردم نداشته باشند.

وی درباره مشکلات اقتصادی شدید مردم و اختلافات طبقاتی تصریح کرد: امروزه برخی از مردم قوت و درآمد خود را از سطل‌های زباله می‌جویند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات عنوان کرد: امروزه مشکلات عدیده از قبیل بالا رفتن سن ازدواج، آمار طلاق، وام ازدواج، اختلافات طبقاتی و بحث حقوق‌های نجومی اعتماد عمومی را به نظام خدشه‌دار می‌کند.

الفت ادامه داد: تا کنون اقدامات مناسبی انجام گرفته است اما این اقدامات زیبنده کشور اسلامی نیست و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نباید دغدغه مقام معظم رهبری باشد.

وی خواستار تهیه و اجرای برنامه‌هایی شد تا مردم روز به روز امیدوار و بانشاط باشند.

نماینده مردم شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به نقایص سیستم مدیریتی کشور گفت: متاسفانه استراتژی خاصی در تعیین عملکرد مسئولان وجود ندارد.

اکبر رنجبرزاده ضمن اشاره به نبود نظارت بر کار نمایندگان تصریح کرد: با توجه به اینکه مجلس در اوایل انقلاب بسیار متدین‌تر از مجلس فعلی بوده است و نظارتی جز وجدان خود نماینده وجود ندارد باید برای حل این موضوع چاره‌ای اندیشید و باید اصلاحاتی در امور و عملکرد مجلس در حوزه نظارت مردمی و حزبی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: باید قانون انتخابات و احزاب اصلاح شود و انتخابات از نگاه به اشخاص به نگاه حزبی تغییر کند.

رنجبرزاده اظهار کرد: نظارت مردم و حضور آنها در فضای مجازی باعث شد از جریان فیش‌ حقوق‌های نجومی مطلع شوند و مجلس باید درصدد رفع این مشکل و اصلاح آن باشد.

وی هم‌چنین درباره حمایت از جبهه مقاومت اعلام کرد: کشور ما حتی سر سوزنی از این موضع نباید کوتاه بیاید چرا که عزت و اقتدار کشورما بر پایه این امر است.

رنجبرزاده ضمن انتقاد به عملکرد قوه قضائیه عنوان کرد: در این زمینه بسیار مشکل داریم و باید اصلاحاتی صورت بگیرد در غیر اینصورت نمی‌توان مردم را به پیشرفت امیدوار کرد.

وی درباره توافق برجام نیز گفت: داعش دست‌پرورده آمریکا، عربستان و شیاطین کوچک خاورمیانه است بنابراین بیش از این نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد چرا که آنها در این زمینه خدعه و نیرنگ کردند.

وی در پایان گفت: مدیری که فرق بین رفاه‌زدگی و جبهه اقتصادی را نمی‌داند، باید کنار برود.

نماینده مردم شهرستان رزن نیز ضمن اشاره به تعدد قوانین مصوب یادآور شد: هرساله قوانین جدیدی به جای اصلاح قانون قبلی تصویب می‌شود که همین تعدد قوانین مسأله حقوق‌های نامتعارف را ایجاد کرد.

حسن لطفی درباره هزینه‌های مصرفی دولت اظهار کرد: در استان همدان 360 دستگاه دولتی داریم که تعطیلی برخی از ادارات هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند،20درصد هزینه‌ها صرف دولت می‌شود که با چابک کردن دولت می‌توان این هزینه‌ها را صرف امور عمرانی کرد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که ایشان در دیدار نمایندگان مطرح کردند و خواستند که برای رفع آن تلاش کنیم، بحث آسیب‌های اجتماعی بود.

نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ نیز گفت: با اینکه احزاب مختلفی وجود دارد اما شاهد کارآیی آنها در زمینه رفع مشکلات نیستیم.

محمدعلی پورمختار ضمن اشاره به ساختارمند کردن امور اعلام کرد: انتخابات نمایندگان مجلس در ایران با نگاه حزبی نیست، نمایندگان تصادفی انتخاب می‌شوند بنابراین در چنین شرایطی چگونه می‌توان انتظار عملکرد مثبت داشت؟

وی بیان کرد: امروزه مقام معظم رهبری از مسئولان و مردم می‌خواهند با نگاه انقلابی‌گری درصدد ارتقاء جایگاه عمومی انقلاب اسلامی باشند، با توجه به رویکرد عبور از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی که ایشان مطرح می‌کنند، باید به سمت اصلاح امور حرکت کرد.

پورمختار خاطرنشان کرد: ما امروز در جنگ هستیم  و نسل‌های جدید روز به روز از ناکارآمدی نظام و قوای سه‌گانه آسیب می‌بینند و گرایشات مخاطره‌آمیزی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه احزاب باید مطالبه‌گر باشند، سوال‌هایی مطرح کرد: امروز احزاب چه برنامه‌ای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا دارند؟ چه برنامه‌هایی برای انتخابات ریاست جمهوری 96 دارند؟چه برنامه‌ای برای راهکارهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و معیشتی دارند؟

پورمختار درباره مطالبه‌گری در بحث فیش‌های حقوقی نجومی اعلام کرد: هیچ کدام از احزاب از نمایندگان سوال نکرد و یا از دولت پاسخ نخواست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار