کشف پرونده انتشار تصاویر شخصی افراد در شبکه اجتماعی تلفن همراه توسط یک نوجوان 15 ساله
کد خبر: ۲۷۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 14 August 2016
رئیس پلیس فتا در استان فارس از کشف پرونده انتشار تصاویر شخصی افراد در شبکه اجتماعی تلفن همراه توسط یک نوجوان 15 ساله شیرازی خبر داد.

به گزارش خبرجنوب، سرهنگ سید موسی حسینی گفت: يك بانوي شيرازي با حضور در پلیس فتا استان فارس اظهار كرد چندی پیش متوجه تغییر در رفتار پسر 15 ساله‌اش شده و وی به طور مشکوکی تا نیمه‌های شب مشغول کار کردن با تلفن همراه خود است.

وي ادامه داد: مادر این پسر پس از زیر نظر گرفتن فرزند نوجوانش و صحبت با او متوجه می‌شود که او با دختری 25 ساله در یکی از کافی‌نت‌های شهر آشنا شده و دختر با صحبت‌های اغوا کننده پسر را اغفال و با دادن شماره تلفن به پسر رابطه آنها در شبکه اجتماعی واتساپ ادامه پیدا کرده و در نهایت با جلب رضایت پسر (با ارسال عکسی از سوی دختر) چندین عکس شخصی از طرف پسر برای این خانم ارسال شده است و بعد از چند روز دختر، پسر را تهدید می‌کند اگر مبلغ 2 میلیون تومان برایش واریز نکند عکس‌هایش را برای خانواده‌اش و در اینترنت پخش می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: با تلاش کارشناسان فنی پلیس فتا برای یافتن متهم و جلوگیری از انتشار تصاویر این نوجوان، بعد از دو روز مشخص شد پرونده این متهم تنها به جریان پسر نوجوان 15 ساله ختم نمی‌شود و او شاکیان مشابه دیگری نیز دارد.

سرهنگ حسینی اضافه كرد: متهم طی یک عملیات اطلاعاتی شناسایی، دستگیر و پس از آنكه به جرم خود اقرار كرد با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

وي به خانواده‌ها توصيه كرد: همان‌گونه که فرزندان خود را از مزایای شبکه‌های اجتماعی آگاه می‌سازید و اجازه استفاده از این‌گونه شبکه‌ها را به آنها می‌دهید، از مشکلات این‌گونه شبکه‌ها نیز آنها را مطلع كنيد تا چنین اتفاقاتی دامن‌گیر زندگیشان نشود و این که به راحتی به اشخاص اعتماد نکرده و عکس‌های شخصی خود را که یک دنیا ارزش و آبرو پشت سر دارد، با اراده خود و به راحتی در اختیار افراد به ظاهر دوست قرار ندهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار