رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«آمار رسمی از تعداد بی کاران»،«جزئیات پیشنهاد مجلس برای حفظ سازوکار کارت سوخت»،«8 سال کشور را شخم زدند حالا طلبکار شده اند!»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 12 August 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

8 سال کشور را شخم زدند حالا طلبکار شده اند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه ی گسترده رسانه ای به دولت تدبیر و امید گفت: 8 سال تمام کشور را شخم زدند و صدای کسی در نیامد اما حالا از دولت روحانی طلبکار شده اند! دکتر مسعود پزشکیان در جمع اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی اظهار داشت: هشت سال تمام هربلایی خواستند سر مملکت آوردند اما حالا یادشان افتاده چرا رکود و بیکاری و تورم و ... گریبان کشور را گرفته است! وی ادامه داد: آن زمان وقتی خواستیم حرفی بزنیم گفتند اوایل کار است و کاری نداشته باشید، وقتی هم بعدا خواستیم اعتراض کنیم گفتند آخرهای دولت است و تحمل کنید. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه ی گسترده علیه دولت در رسانه های مختلف در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری گفت: انحصار به حدی رسیده که وقتی فلان فرد سرفه هم می کند در بوق و کرنا می کنند اما خیلی های دیگر صدایشان به جایی نمی رسد. نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه دلم به حال دولت آقای روحانی می سوزد گفت: طی هشت سال 800 میلیارد دلار پول نفت را به باد داده اند، امروز از مردم و دولت طلکبار هم هستند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


واکنش موسوی بجنوردی به فایل صوتی منتشر شده آیت الله منتظری

موسوی بجنوردی در واکنش به فایل صوتی منتشر شده آیت الله منتظری گفت: سخنان آیت الله منتظرى ناشى از اطلاعات غلطى بوده که مغرضانه به ایشان منتقل شده بود، همانگونه که بعدا بسیارى از آنها براى ایشان هم معلوم شد. مرحوم حاج احمد آقا پاک ترین و مهربان ترین شخصیت سیاسى در دوره خود بود و آنچه درباره ایشان مطرح شده با هیچ معیارى سازگار نیست. من نمى دانم که انتشار سخنان آیت الله منتظرى در روزهایى که منافقین جلاد و آدمکش آلت دست حکام سعودى شده اند و عملا در صدد احیاى جریان نفاق هستند از کدام پشتوانه عقلى، ملى و شرعى برخوردار است. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

توئیت فارسي وزیر امورخارجه ترکیه پیرامون سفر ظریف

بسته خبری «تابناک»؛


اصلاح‌طلبان به گزینه غیر روحانی فکر میکنند؟

محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، با بیان اینکه انتخابات یک پدیده تک‌وجهی نیست بلکه از پیچیده‌ترین رفتارهای سیاسی محسوب می‌شود که حاصل تجربه بشری در سه قرن اخیر است، اظهار کرد: قطعا بیش از صدها عامل وجود دارد و تاثیر گذار است تا جریان‌ها، گروه‌ها، احزاب، مردم و نامزدهای سیاسی بتوانند بر اساس آن فاکتورها به تصمیمی مشخص و راهبردی در رابطه با مسئله انتخابات برسند. وی افزود: طبیعتا انتخابات ۹۶ از حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های خودش برخوردار است. از یک منظر، این انتخابات جزو انتخاب‌هایی است که رئیس جمهور مستقر، آن را برگزار می‌کند و همین رئیس‌جمهور مستقر، خودش یکی از نامزدهای بالقوه و بالفعل دوره آینده است. بنابراین این انتخابات با نوع انتخاباتی که ما در سال ۹۲ یا ۸۴ یا ۷۶ داشتیم، متفاوت است زیرا یکی از گزینه‌های مطرح، شخص رئیس‌جمهور است. این استاد علوم سیاسی ادامه داد: زمانی که این اتفاق می‌افتد، جریان‌های حامی نامزدی که در جایگاه رئیس‌جمهور قرار دارد و موجبات حضور این فرد توسط این جریان‌ها در جایگاه اجرایی کشور فراهم شده است، قاعدتا از وی حمایت خواهند کرد، مگر اینکه دلیلی بر نفی آن فراهم شود. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به سناریوهای جریان رقیب، باید گزینه دیگری غیر از روحانی نیز داشته باشند و در مورد آن فکر کنند. مهر این خبر را منتشر کرد.


از تریبون‌ ها صراحتا دروغ می‌گویند

سردار علی فدوی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: امروز رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای جمهوری اسلامی نه تنها جغرافیای سرزمینی ایران بلکه همه جغرافیای جهان اسلام و قلب جهان اسلام را در بر گرفته است؛ باید بر دامن‌های پاکی که این شهدا را در دامان خود پرورد‌ند و این عظمت را آفریدند. سردار فدوی با اشاره به اینکه برخی مشکلات اقتصادی را به ارتباط متقابل با غرب گره می‌زند، تصریح کرد: قطعاً سرمایه‌های خارجی باعث از بین رفتن سرمایه‌های داخلی شده و همچنین اجازه دخالت غرب در حکومت را می‌دهد، بنابر این تریبون‌هایی که حرفی غیر از حق و حرف درست و به صراحت دروغ بگویند، خیانت بزرگی در حق مردم انقلابی کرده‌اند. وی در پایان بیان داشت: افرادی در این کشور از تریبون‌ها به مردم صراحتا دروغ می‌گویند و صحبت‌هایی را به زبان می‌آوردند که نشان از عدم فهم و باورشان به مبانی انقلاب اسلامی است؛ کسانی که اساس و مبنا، زبان و عملشان بر اساس انقلاب اسلامی است باید در رأس امور قرار گیرند چرا که دائماً در معرض انتخاب هستیم و باید بین انقلاب اسلامی و غرب یکی را انتخاب کنیم. فارس این خبر را منتشر کرد.


ورود غیرحجاج به شهر مکه ممنوع شد

دولت عربستان که از سوءمدیریت مراسم حج سال گذشته و ماجرای سقوط جرتقیل و همچنین فاجعه منا خاطره خوبی ندارد، امسال به منظور کنترل جمعیت، برای تعداد افراد ورودی به شهر مکه محدودیت ایجاد کرده تا حجاج بتوانند به راحتی به انجام فریضه حج بپردازند. سعودی‌ها تاکنون میلیاردها ریال سعودی صرف ساخت و توسعه دو مسجد اصلی در شهر مکه و اطراف کعبه کرده‌اند تا بتوانند از این طریق شرایط بهتری برای تعداد رو به افزایش حجاج واجب و عمره فراهم کنند. یکی از مسئولان ایست بازرسی منطقه «ال هادا» در مکه گفت: وسایل حمل و نقل در ایست‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و تنها کسانی که اقامت شهر مکه را دارند، می‌توانند وارد شهر شوند. اگر کسی برای شرکت تهیه‌کننده مواد غذایی یا ارائه خدمات کار می‌کند، برای ورود به شهر باید دارای مجوز مناسب باشند. «احمد محمد الشومرانی»، رئیس اداره کل گذرنامه عربستان نیز به «عرب نیوز» گفت: هرکس که قصد ادای فریضه حج را داشته باشد، باید دارای مجوز باشد. ضمن این که کسانی که قصد رفت و آمد بین طائف و مکه را دارند، مشکلی نخواهند داشت. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


ناراحتی نماینده عضو پایداری از نمره 20 به برجام

جواد كريمي‌‌قدوسي نماينده مردم مشهد و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به فرافكني دولت از نقض عهد طرف غربي در برجام اظهار داشت: نقطه عطف دولت يازدهم و رأي‌آوري آقاي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري، به مناظره‌اي برمي‌گردد كه در سال 92 از رسانه ملي برگزار شد. وي افزود: در آن مناظره مسائل مذاكرات هسته‌اي تبديل به يك استراتژي و برنامه‌اي براي مهندسي افكار عمومي به منظور گرفتن قدرت اجرايي تبديل شد، كليد واژه‌اي كه موجب شد افكار عمومي تحت تأثير آن قرار گيرند اين بود كه «هم چرخ سانتريفيوژها بايد بچرخد هم چرخ اقتصاد، معيشت و سفره مردم». اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح كرد: آقاي روحاني موضوع غني‌سازي اورانيوم و داشتن صنعت هسته‌اي را به موضوع تحريم‌ها گره زد و موضوع تحريم‌ها را به معيشت مردم گره زد، آقاي روحاني مي‌گفت چون مذاكرات با 1+5 به سرانجام مطلوب نرسيده تحريم‌ها باقي مانده‌اند، آقاي روحاني استدلال مي‌كرد براي اينكه مشكل معيشت مردم حل شود بايد با مذاكره و قدري امتياز دادن به اصطلاح در يك بازي برد-برد به 1+5 و كشورهاي غربي، مشكلات را حل كنيم تا تحريم‌ها لغو شوند تا چرخ اقتصاد مردم و كشور راه بيفتد. كريمي‌قدوسي در پايان گفت: آقاي روحاني باز هم در حال ظلم به اقتدار و قدرت ملت ايران است، گويي ملت ايران پيش از اين هيچ تواني نداشتند و نزديك بود ايران با حمله آمريكايي‌ها نابود شود، ولي دولت با مذاكره «شبح تهديد و سايه شوم جنگ» را از سر ملت ايران دور كرده است! اين هم از چاله درآمدن و به چاه افتادن است، آقاي روحاني بايد مسيرش را تغيير دهد، آقاي ظريف بايد دست از اين حرف‌ها بي‌ارزش بردارد كه به برجام نمره 20 مي‌دهد، بايد بيايد در چارچوب واقع‌بينانه‌اي با ملت ايران صحبت كند.فارس این خبر را منتشر کرد.


احمدی‌نژاد از یک جاسوس قهرمان ملی ساخت

سیدجواد امام، مدیرعامل بنیاد باران گفت: اگر شکایات (توهین به رئیس‌جمهور) به جایی می‌رسید و نتیجه‌‌ای هم داشت باید مسیر روزنامه کیهان تغییر می‌کرد یا نشریه یارالثارات بعد از توقیف نباید منتشر می‌شد. ضمن اینکه قوه قضاییه هم مانند دولت تحت فشار است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تحت فشار بودن قوه قضاییه بیان کرد: همانطور که گفتم دستگاه قضا حکم جاسوسی برای شهرام امیری صادر کرد زیرا جاسوسی وی محرز شده بود، اما هزینه اعدام آقای امیری را قوه قضائیه و کشور پرداخت کرد به این دلیل که چند سال پیش دولت احمدی‌نژاد از وی یک قهرمان ملی ساخت در حالیکه جاسوس بود. از طرفی هنوز برای افکار عمومی روشن نشده است که آقای امیری جاسوس است یا قهرمان. او در این باره تأکید کرد: قوه قضاییه برای شهرام امیری حکم جاسوسی صادر و وی را اعدام کرد، اما مشاهده کردید که دولت گذشته با چه تشریفاتی یک جاسوس (شهرام امیری) را وارد کشور کرد و از او یک قهرمان ملی ساخت. حکم قوه قضاییه نسبت به آقای امیری روشن است و جای انتقاد هم ندارد چراکه وی جاسوس بود، اما سؤال اینجاست که چرا دولت احمدی‌نژاد با آن تشریفات از یک جاسوس استقبال میکند و با تشریفات وی را وارد کشور کرد؟خبرگزاری آنا این خبر را منتشر کرد.


سینمای جهان به دو بخش هالیوودی و ایرانی تقسیم می‌شود

رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به 370 جایزه جهانی که سال گذشته به فیلمسازان کشور تعلق گرفته است، سینمای جهان را به دو بخش هالیوودی و ایرانی تقسیم کرد. حجت الله ایوبی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته 370 جایزه جهانی به هنرمندان ایرانی اختصاص داده شد. سینما در عصر امروز بر دو قسم هالیوود و سینمای ایران تقسیم میشود. هنر سینمایی ایران، هنری اصیل و پرمحتوا است.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


واکنش شدید آیت الله علم الهدی نسبت به برگزاری کنسرت در مشهد

آیت الله احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های امروز نماز جمعه اظهاراتی درباره برگزاری کنسرت در مشهد بیان داشته است که خلاصه ای از آن را در زیر مشاهده می نمایید.

- حریم حرم امام رضا تنها 50 هکتار رواق و صحن نیست .

- نباید برای لغو یک کنسرت در مشهد لازم باشد با مسئولان و مردم چانه بزنیم

- انتشار فایل صوتی ناهنجار از یک پیرمردی که رهبری او را مفلوک تعبیر کردند، جسارت به امام راحل(ره) و اعلام جنگ قطعی با امام بود.دستگاه قضایی بایستی با عوامل انتشار این فایل برخورد قاطع کند تا دیگر کسی جرأت گستاخی نداشته باشد.

- پول آستان قدس پیش از انقلاب اسلامی در اختیار عیاشی درباریان بود

- در زمان رضاخان، 4 هزار تومان معادل 40 میلیون تومان الان خرج مشروبات الکلی میهمانان امام رضا بود

-مشهد شهر زیارتی است نه توریستی که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند

-در شهر امام رضا نمی شود کنسرت برگزار کرد

- نباید برای لغو کنسرت در مشهد با مسئولان و مردم چانه بزنیم

-تو کنسرت می‌خواهی، برو یک شهر دیگر زندگی کن

- کمپین برای کنسرت، مقابله با امام رضاست

- مشهد یک جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد


تشویق شجریان در تلویزیون

ریدون آسرایی رامبد جوان خندوانهفریدون آسرایی در خندوانه ۶۰ ساله شد و زندگی خصوصی اش را لو داد.او با نام بردن از استاد شجریان زمینه ساز تشویق استاد در یک برنامه تلویزیونی شد. فریدون آسرایی بعد از آن‌که عشق پاک مادری را ستایش کرد و سلامتی را بهترین نعمت خداوندی دانست، در واکنش به این پرسش رامبد جوان که آیا حسود هم هست یا نه، پاسخ داد: «مگر می‌شود نباشم. همه خواننده‌‌ها حسود هستند. حسادت بد نیست، اما بخل بد است.» وقتی مجری برنامه «خندوانه» از آسرایی پرسید از این منظر بیشتر به چه کسی حسودی کرده است، پاسخ شنید: «به استاد شجریان به‌خاطر صدا و هنر بی‌نظیرش.»


نظر وزیر کشور درباره سخنرانی های احمدی نژاد

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به شائبه انتخاباتی بودن تجمعات و سخنرانی‌های احمدی‌نژاد گفت: تجمعات صورت گرفته باید با مجوز قانونی باشد.او همچنین تصریح کرد: شائبه انتخاباتی بستگی به نحوه صحبت و محتوای سخنرانی‌ها دارد که در صورت تکرار شائبه انتخاباتی تقویت می‌شود و این در حالی است که فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی غیرقانونی است.وزیر کشور که با خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد گفت: لازم است تجمعات صورت گرفته ازسوی ایشان دارای مجوز قانونی باشد؛ ضمن اینکه محتوای سخنرانی‌ها دلالت بر شائبه انتخاباتی بودن آنها دارد.پیش از در مورد سخنرانی اخیر احمدی‌نژاد به ایلنا گفته بود: تجمعات اخیر مربوط به آقای احمدی‌نژاد در قالب شرکت در مراسم شهدا یا برخی دعوت‌های مربوط به مساجد است و خودشان می‌گویند ما قصد تجمع نداریم و ما را به عنوان سخنران در این مراسم‌ها دعوت می‌کنند اما با این وجود ما به به آنها تذکرهای لازم را داده‌ایم که این تجمعات باید قانونی و دارای مجوز باشد.این خبر را ایلنا منتشر کرده است.


افشاگری بی سابقه علیه فردوسی پور!

مدیر سابق شبکه سه گفت: عادل فردوسی‌پور مجری توانایی نیست و نواقصی دارد. فردوسی پور یک «آن»‌هایی داشت و فوتبال این پتانسیل را داشت و این امکان را برای او به وجود آورد که آن «آن»ها را بروز دهد. او اگر سراغ بسکتبال رفته بود موفق نبود.غلامرضا میرحسینی گفت: بحث من تخریب عادل نیست. شما برنامه‌های دو سال اول عادل را ببینید، اشکالات اساسی در اجرا داشت. الان دیگر به مرز پختگی رسیده و برای خیلی از مجری‌ها الگو شده و حتی گزارش‌هایش هم برای خیلی ها الگوست.

▫️تلویزیون آزمون و خطاها و اشکالات فردوسی‌پور را تحمل کرد برای اینکه او فرصت پیدا کند و بتواند به عنوان یک مجری موفق تلویزیون مطرح شود و کار کند. برگ برنده عادل فردوسی‌پور هم پرداختن به حاشیه ها بود اما آیا رسالت این برنامه این است که این دعواها را در فوتبال پیش بیاورد...»فردوسی‌پور براساس رویه قبلی که داشت (مستقل بودن در روی آنتن بردن برنامه نود) مثلا بعضی افراد خاص را در برنامه‌های نزدیک عیدش دعوت می‌‌کرد. مصاحبه با ظریف را هم بدون هماهنگی با من انجام داد. البته با مدیر گروه تلفنی صحبت‌کرده بود. (پخش نشدن مصاحبه) واقعا ربطی به آقای ظریف نداشت و دلیل اصلی این بود که موضوع و شخص مصاحبه شونده بدون هماهنگی انتخاب شده بود.قرار بر این بود که عادل فردوسی‌پور فقط به فوتبال آن هم فوتبال داخلی بپردازد پیشنهاد داد جای دیگری تلویزیون این مصاحبه را پخش کند اما سازمان صدا و سیما به انجام این کار تمایلی نداشته است.تماشگران امروز این خبر را منتشر کرده است.


جزئیات پیشنهاد مجلس برای حفظ سازوکار کارت سوخت

غلامعلی جعفرزاده در گفتگویی گفـت، کمیسیون برنامه و بودجه با حذف ۵ هزار میلیارد ارز بودجه دفاعی کشور مخالفت داشت؛ زیرا دولت حتی اگر نتواند این بودجه را تامین کند که به نظر ما می تواند، نباید چنین پیشنهادی را ارائه می داد، چون هیچ کشوری از نظر روانی در منطقه خود را تضعیف نمی کند.نماینده مردم رشت در خصوص ساز و کار مجلس برای حفظ کارت سوخت گفت: تنها بانک اطلاعاتی کشور، کارت سوخت است که دقیقا مشخص می کند روزانه چه مقدار بنزین، در چه شهرهایی مصرف شده است.وی افزود: قانون بودجه در بند (ح) تبصره ۱۴ تکلیفی را برای دولت مشخص کرده بود که دولت بنزین فروخته و به صورت پلکانی حساب کند که این اقدام عملیاتی نبود. ما این بند از لایحه بودجه را حذف کردیم، اما مخالف حذف کارت سوخت هستیم.جعفرزاده از ارائه پیشنهادی از سوی کمیسیون برای جایگزینی این بند از اصلاحیه بودجه خبر داد و گفت: طبق این پیشنهاد کارت سوخت همچنان باقی می ماند و سیاست تشویقی برای استفاده از کارت سوخت و سیاست تنبیهی برای عدم استفاده از کارت سوخت جایگزین شود.نماینده مردم رشت در تشریح این پیشنهاد خاطرنشان کرد: سیاست تشویقی بدین معنا است که افرادی که از کارت سوخت استفاده می کنند، از یارانه مشخصی برخوردار شوند، سیاست تنبیهی برای عدم استفاده از کارت سوخت این است که رقم واقعی بنزین که معادل فوب خلیج فارس است، در صورت عدم استفاده از کارت سوخت از سوی افراد پرداخت شود.وی از اضافه شدن این پیشنهاد به اصلاحیه لایحه بودجه خبر داد و افزود: در این صورت کسانی که از کارت سوخت استفاده نمی‌کنند، جریمه می شوند؛ زیرا تفاوت قیمت فوب خلیج فارس با یارانه‌ای که دولت می‌دهد، زیاد است.نماینده مردم رشت تصریح کرد: به این ترتیب هم بنزین تک نرخی خواهد بود، هم ساز و کاری که برای کارت سوخت ایجاد و هزینه‌هایی که برای آن پرداخت شده است، حفظ خواهد شد.


دو نظریه انتخاباتی درباره احمدی‌نژاد

کاظم جلالی در گفت و گویی پیرامون جرکات انتخاباتی احمدی نژاد بیان داشت؛ هنوز که اظهار نظر صریحی از خود وی نشنیده ایم که می‌خواهد بیاید یا خیر. چند تحلیل وجود دارد؛ یکی اینکه خودش می آید دیگری اینکه سعی می‌کند، زیر پای روحانی را خالی کرده و پس از آن فرد دیگری می آید و نتیجه انتخابات را تعیین می کند.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


بزرگ‌ترین سد اجرای مطلوب برجام؟

از حیث تنوع و گستردگی، تحریم‌های آمریکا علیه ایران یکی از وسیع‌ترین تحریم‌های تصویب شده یک جانبه علیه یک کشور است و وزارت خزانه‌داری آمریکا بدون شک مهم‌ترین عامل در ایجاد چنین رژیمی از تحریم‌ها علیه ایران است. اما هم‌چنان این وزارت‌خانه و نهاد کنترل‌کننده دارایی‌های خارجی آمریکا به شکلی کاملا پلیسی شرکت‌ها و موسسات کشورهای مختلف را در رابطه با تعامل با ایران دنبال می‌کنند. به گفته بسیاری از کشورها و طرف‌های تجاری و مالی ایران، رویکرد به شدت سخت‌گیرانه "دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا" مانع اجرای مطلوب و کامل برجام در بخش تعهدات مربوط به آمریکاست.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


آمار رسمی از تعداد بی کاران

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از 6 میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد گفت: یکی از مهمترین نیازهای امروز جوانان جویای کار ارتقای مهارت است. حجت‌الله میرزایی صبح امروز در سومین همایش گردهمایی مسؤولان امور جوانان کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور توسعه اشتغال و ضرورت توجه به این مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار