مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: 6 کتابخانه روستایی در هفته دولت در استان همدان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 11 August 2016
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: 6 کتابخانه روستایی در هفته دولت در استان همدان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عاطفه زارعی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نقش خبرنگار در توسعه و ارتقاء فرهنگ جامعه بی‌بدیل و انکارنشدنی است چرا که فرهنگ به مثابه سرمایه‌گذاری بلندمدت در پیشرفت و توسعه جامعه است و خبرنگار می‌تواند با قلم خود، آنچه را می‌نویسد به اعتلا برساند و در جهت تکامل جامعه پیش ببرد.

وی از پیدایش خط به عنوان نخستین انقلاب فرهنگی جامعه یاد کرد و افزود: اطلاعات و آگاهی مهمترین عامل عمیق‌تر شدن تفکر و اسباب تحول جامعه است که با ابزار نوشتن امکان بروز و ظهور پیدا می‌کند.

زارعی با اشاره به رسالت خبرنگار در جهت آگاه‌سازی جامعه و اطلاع‌رسانی صحیح عنوان کرد: نتیجه آگاهی‌سازی صحیح و بهنگام ایجاد و افزایش اعتماد در جامعه است و تبعا آرامش، سلامت و امنیت روانی جامعه را به دنبال دارد.

وی ضمن تأکید بر نقش رسانه در هماهنگی و همراهی مردم و دستگاه‌ها تبیین کرد: اتفاقات مثبتی مثل حضور خیرین در بخش‌های مختلفی از جمله کتابخانه‌سازی، بیمارستان‌سازی، مدرسه‌سازی و... با فعالیت رسانه‌ها در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی جامعه رقم می‌خورد و این موضوع باعث کوتاه‌تر شدن زمان و مسیر توسعه است.

زارعی ادامه داد: رسانه‌ها در بسترسازی فرهنگی نقش مهمی دارند و در این راستا استفاده از ابزارهای روز از جمله فضای مجازی بسیار مهم و راهگشاست.

پویش کتابخوان مجازی گامی در جهت معرفی منابع و کتب معتبر و مفید

زارعی در ادامه با اشاره به عملکرد اداره‌کل کتابخانه‌های استان همدان بیان کرد: تا سال 94 اغلب فضای کتابخوانی فیزیکی و الکترونیکی(سی‌دی) بود اما در سال‌جاری با محوریت معرفی منابع و کتب معتبر و مفید به افراد، پویشی با عنوان پویش کتابخوان مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم تا زمینه مطالعه در فضاهای مجازی و غیرمجازی در مردم تقویت شود.

وی ضمن تشریح برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی عنوان کرد: این جشنواره با هدف آشنایی با شخصیت و شرایط زندگی و امامت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار شد که 5 هزار و 834 نفر از سراسر استان در آن شرکت کردند و از این بین 400 نفر منتخب شدند و تعداد 20 نفر در گزینش نهایی مورد تقدیر ویژه قرار خواهند گرفت، ناگفته نماند بیشترین طیف شرکت‌کننده در این جشنواره از گروه سنی کودک و نوجوان بودند به طوریکه در بین برگزیدگان نیز 12 نفر کودک، 5 نوجوان و 3 بزرگسال تقدیر خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم و حتی مسئولان در موضوع اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان مشارکت مطلوبی داشته‌اند، گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون 20 هزار و 503 جلد کتاب اهدایی جذب کتابخانه‌های استان شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه از برنامه‌ریزی برای تجهیز کتابخانه‌های استان به اینترنت خبر داد و تشریح کرد: تلاش می‌کنیم حداقل 10 درصد کتابخانه‌ها را به شبکه اینترنت مجهز کنیم.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی در سطح استان گفت: تکمیل و افتتاح 6 کتابخانه روستایی تا هفته دولت صورت خواهد گرفت که با درنظر گرفتن محدودیت‌های بودجه و اعتبارات، می‌توان گفت کلیه این اقدامات با تکیه بر محورهای اقتصاد مقاومتی انجام شده است و در این راستا از ظرفیت‌های مختلفی از جمله حضور خیرین بهره‌مند می‌شویم.

زارعی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 200 میلیون تومان در جهت خرید منابع جدید برای کتابخانه‌های استان هزینه شد و در حال حاضر کلیه نسخه‌های کتب استان به یک میلیون و 135 هزار و 727 جلد رسیده است.

وی در پایان از آمادگی این اداره‌کل برای ایجاد 12 کتابخانه سیار در اتوبوس‌های شهری خبر داد و افزود: با توجه به اقبالی که از ایجاد اتوبوس مطالعه شده بود و تعاملی که اتوبوسرانی با اداره‌کل کتابخانه‌ها برقرار کرده بود در نظر داریم در آینده نیز ایجاد این اتوبوس‌های مطالعه تداوم یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار