میانگین اقلام دارویی در هر نسخه از عدد چهار به 3.6 درصد رسیده است اما باز هم میانگین اقلام دارویی در هرنسخه در کشور ما فراتر از کشورهای پیشرفته است.
کد خبر: ۲۷۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 11 August 2016
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میانگین اقلام دارویی در هر نسخه از عدد چهار به 3.6 درصد رسیده است اما باز هم میانگین اقلام دارویی در هرنسخه در کشور ما فراتر از کشورهای پیشرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج خدادادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با برگزاری چند دوره آموزشی خواستار افزایش آگاهی مردم در مصرف منطقی دارو شده‌ایم تا علاوه بر کاهش تولید دارو، اتلاف دارو را هم کاهش دهیم.

وی از کمک به بیمارانی که امکان پرداخت پول دارو را ندارند، خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته دو میلیارد تومان مساعدت دارویی و از ابتدای امسال نیز تا کنون 500 میلیون تومان مساعدت داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه غذا نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادیم و تقدیرنامه‌ای از وزارتخانه دریافت کرده‌ایم، عنوان کرد: دبیرخانه کشوری ارسال نشانگرهای رنگی در همدان مستقر شده است و از نشانگرهای زرد، سبز و قرمز روی برچسب‌ها استفاده می‌شود.

خدادادی تصریح کرد: در راستای شعار امسال با عنوان «مبارزه با دیابت در کلیه محصولات»، 20 درصد از شکر و 20 درصد نمک محصولات را کاهش داده‌ایم.

وی از نظارت بر محصولات آرایشی بهداشتی در سطح عرضه خبر داد و گفت: نظارت در سطح عرضه کمک می‌کند تا محصولات کیفیت لازم را داشته باشند.

خدادادی ادامه داد: در طول دو سال اخیر آزمایشگاه آرایشی بهداشتی استان را تجهیز کردیم همچنین آنالیز دارو در همدان به عنوان 10 آزمایشگاه آنالیز کشور را داریم.

وی از مدیریت بر فرآورده‌های طبیعی و نظارت بر مکمل‌ها خبر داد و افزود: بر عملکرد عطاری‌ها، مصرف مکمل‌ها، شیرهای خشک و ... نظارت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار