فرماندار شهرستان همدان از افتتاح 112 پروژه به ارزش 37 میلیارد تومان همزمان با فرارسیدن هفته دولت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 11 August 2016
فرماندار شهرستان همدان از افتتاح 112 پروژه به ارزش 37 میلیارد تومان همزمان با فرارسیدن هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا،علی تعالی در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات اجرایی 23 پروژه نیز به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان در این هفته در شهرستان همدان آغاز می‌شود.

وی در ادامه از افزایش 60 درصدی تولید گندم در شهرستان همدان خبر داد و تصریح کرد: تا کنون بیش از 62 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که پیش‌بینی می‌شود میزان خرید گندم از کشاورزان به 70 هزار تن برسد این درحالیست که میزان گندم خریداری شده دولت از کشاورزان در سال گذشته 38 هزار تن بود.

تعالی افزود: طبق پیگیری‌هایی که استاندار در زمینه پرداخت مطالبات گندم‌کاران داشته است، انتظار می‌رود طی هفته جاری این مطالبات به آنها پرداخت شود.

بازگشت 14 واحد به ریل تولید

وی درباره واحدهای تولیدی تعطیل‌شده نیز گفت: طی سال گذشته 52 واحد تولیدی تعطیل شده وجود داشت که طی سال‌ اخیر تقریبا 14 مورد از آنها به ریل تولید بازگشته‌اند و مشکلات سایر واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می‌شوند.

تعالی ادامه داد: بخشش جریمه‌ها، نادیده گرفتن بدهی‌های واحدهای تولیدی و ارائه تسهیلات 18 درصدی برای واحدهای تولیدی، بخشش مالیاتی و همکاری بانک‌ها برای تزریق تسهیلات جدید، زمینه را برای بازگشت حداقل 90 درصد واحدهای تولیدی به ریل تولید فراهم می‌کند همچنین مالکان 10 درصد واحدهای تولیدی نیز خودتمایلی برای ادامه فعالیت ندارند.

توسعه گلخانه‌ها در راستای مدیریت منابع آبی

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در راستای مدیریت منابع آبی از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: دولت سرمایه‌گذاری خوبی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در همدان داشته است.

فرماندار همدان ادامه داد: کلنگ‌زنی گلخانه رز مدرن در سفر ریاست جمهوری انجام شد که با اعتبار 93 میلیارد تومان زمینه اشتغال 120 نفر را فراهم خواهد کرد که انتظار می‌رود طی سال‌های اخیر افتتاح شود.

وی از کلنگ‌زنی گلخانه نیکوسخن در همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: این گلخانه طی ماه اخیر کلنگ‌زنی شده و با اعتبار 25 میلیارد تومان زمینه اشتغال 230 نفر را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: توسعه گلخانه‌های بیش از 5 هکتار از جمله رویکردهای استان در زمینه مدیریت منابع آبی خواهد بود.

شهرستان همدان پایلوت کشت دانه روغنی کاملینا است

وی کشت محصولات کم‌آب‌بر را از دیگر برنامه‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: کشت دانه روغنی کاملینا که از خانواده کلزا است، امسال در شهرستان همدان به صورت پایلوت انجام می‌گیرد.

وی شرایط اقلیمی همدان را برای کشت این محصول بسیار مناسب دانست و افزود: این دانه روغنی در صنعت روغن و سایر صنایع‌غذایی به مصرف می‌رسد.

ایجاد خوشه‌های صنعتی متناسب با اقلیم هر شهرستان

فرماندار همدان از ایجاد خوشه‌های صنعتی متناسب با اقلیم هر شهرستان خبر داد و تصریح کرد: صنایع چوب جورقان از جمله خوشه‌های صنعتی و مراکز کارگاهی و آموزشی خوب استان است که زمینه اشتغال 700 نفر را فراهم کرده است.

وی از راه‌اندازی واحدهای خیاطی و تولید لباس در برخی از روستاها خبر داد و تصریح کرد: ایجاد کارگاه تولید لباس در روستای یکن‌آباد زمینه اشتغال برای 50 نفر را فراهم کرده است.

فرماندار همدان تصریح کرد: طبق آمار تامین اجتماعی از مجموع 9 هزار و 581 نفر بیمه‌شدگان اجباری در استان، 4463 نفر معادل 47 درصد سهم شهرستان همدان بوده است.

اطلاع از مباحث مختلف جامعه از جمله حقوق اساسی مردم است

فرماندار همدان در ادامه با بیان اینکه اطلاع از مباحث مختلف جامعه از جمله حقوق اساسی مردم است، اظهار کرد: مسئولان باید از ظرفیت جامعه رسانه‌ای استان به منظور اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کنند.

وی به هجمه‌های اخیر علیه دولت اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید همواره از نظرات منتقدان در راستای پیشبرد اهداف منتفع شده است اما با توجه به اینکه دولت در سال آخر خدمت قرار دارد نقدهای ارائه شده از سوی جریانات رقیب غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.

تعالی ادامه داد: سابقه دولت در اداره مملکت نشان می‌دهد دولت در شرایط بحرانی که در وضعیت اقتصادی و سیاسی ایجاد شده بود، سکان اجرایی را بر دست گرفت.

وی تصریح کرد: در اوایل مدیریت دولت تدبیر و امید، صادرات نفت به عنوان مهمترین منبع درآمدی دولت به 800 هزار بشکه رسیده بود در حالیکه در حال حاضر به 2.5 میلیون بشکه رسیده است.

وی با بیان اینکه ایجاد انضباط اقتصادی از دیگر دستاوردهای دولت حاضر بوده است، افزود: دولت با انجام مذاکرات 22 ماهه، قطعنامه‌های بسیاری را خنثی کرده و کشور را به وضعیت مناسبی در روابط بین‌الملل برگرداند.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه برجام در کنار موفقیت‌ها نواقصی نیز داشته است، افزود: روند اجرای برجام همواره تاییدات مقام معظم رهبری را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت نقدهای منصفانه و اثربخش را می‌پذیرد و آن را نصب‌العین خویش می‌سازد، افزود: نقدهای غیرمنصفانه به هر یک از قوا، نظام را زیرسوال خواهد برد.

اعتقاد فرماندار همدان درباره آینده دولت تدبیر و امید

وی درباره آینده دولت تدبیر و امید گفت: معتقدیم این دولت برای 4 سال آینده نیز پای کار خواهد بود چرا که تجربه نشان می‌دهد برخی از شایعه‌ها و نقدهای غیرمنصفانه نتیجه عکس خواهد داشت.

تعالی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید هیچ پروژه‌ای بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان 550 میلیارد تومان به پروژه‌ها و طرح‌ها اختصاص یافت، افزود: یکی از این پروژه‌ها کنارگذرهای غربی بوده است چرا که تردد مسافران از استان تهران به سمت غرب بار ترافیکی زیادی برای شهر همدان ایجاد می‌کند بنابراین طی سال گذشته برای کنارگذرها 90 میلیون تومان درنظر گرفته شد که تا کنون مبالغی از آن نیز تخصیص یافته است.

وی تکمیل بیمارستان اکباتان، تکمیل راه‌آهن همدان- تهران، کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه روش‌های نوین آبیاری و تکمیل فاضلاب شهر همدان را از جمله پروژه‌های این شهرستان در سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری و ساختمان اداره‌کل بازرسی استان از دیگر پروژه‌های این شهرستان است که برای تکمیل آن 4 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

تکمیل زیرساخت‌های مساکن مهر تا سال 96

فرماندار همدان به مساکن مهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های مساکن مهر با همکاری سایر دستگاه‌ها، با وجود اینکه هیچ‌گونه اعتباری نداشتند، آماده شده و هر گونه مشکل موجود در این مساکن به قراردادهای موجود با پیمانکار و مالکان برمی‌گردد.

وی ادامه داد: 50 تا 60 درصد زیرساخت‌های مساکن مهر متوقف شده بود که اکنون تنها 10 درصد آنها زیرساخت‌های مناسب را ندارند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 96 این زیرساخت‌ها نیز تکمیل شود.

تعالی خاطرنشان کرد: طبق نظر معاون وزیر مسکن و شهرسازی، مساکن مهر استان همدان از جمله بهترین پروژه‌های مسکن مهر در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برای مراکز بهداشتی، نیروی انتظامی و مدارس جانمایی لازم از ابتدای پروژه‌ها انجام نگرفته است، افزود: برقراری خطوط اتوبوسرانی در مساکن مهر و احداث مسجد در سایت گلستان از جمله موفقیت‌ها در این حوزه بوده است.

تعالی عدم جانمایی برای مساجد و مجتمع‌های تجاری را از دیگر نواقص این پروژه‌‌ها خواند و اضافه کرد: هر چه این مساکن خالی از سکنه باشند، خسارت‌ها و آسیب‌های بیشتری در منطقه ایجاد می‌شود.

راه‌حل مشکلات ترافیکی موجود در جاده‌های امامزاده محسن، گنجنامه و سداکباتان

وی درباره مشکلات ترافیکی موجود در جاده‌های امامزاده محسن، گنجنامه و سد اکباتان گفت: هجوم مسافر در برخی مواقع سال در این جاده‌ها آنها را به محورهای بحرانی استان تبدیل کرده است.

تعالی با بیان اینکه اعتبار لازم برای ایجاد جاده رفت یا برگشت در کنار جاده امامزاده محسن درنظر گرفته شده است، ادامه داد: برای گشایش و رقع معضل ترافکی در محور گنجنامه نیز 3 فرضیه ایجاد پارکینگ در ابتدای جاده گنجنامه و هدایت مسافران با تاکسی و یا ون‌های مستقر در آنجا به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک، احداث محوری به سمت گنجنامه و دسترسی عمودی برای اورژانس و نیروی انتظامی را ارائه خواهیم کرد.

وی درباره جاده سد اکباتان نیز اظهار کرد: تعریض جاده سد اکباتان از رویکردهای شهرستان همدان به منظور از بین بردن بار ترافیکی خواهد بود.

همدان جزء 4 استان کشور در زمینه جذب سرمایه‌گذار

وی در بخش دیگری به وضعیت مناسب جذب سرمایه‌گذار در استان اشاره کرد و گفت: مذاکرات خوبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان صورت گرفته به طوریکه همدان جزء 4 استان کشور در زمینه جذب سرمایه‌گذار است.

تعالی به ظرفیت مناسب باغ موزه دفاع مقدس برای جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: جذب سرمایه 400 میلیونی در باغ موزه انجام شده و سوئیت‌های این مکان تا شهریورماه تکمیل خواهد شد.

وی به ظرفیت اردوگاه ابوذر برای جذب گردشگران و اسکان آنها در این منطقه اشاره کرد و افزود: این اردوگاه طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری در زمینه آسفالت مسیر داشته که ظرفیت مناسبی برای اسکان زائرین در اربعین حسینی محسوب می‌شود.

وضعیت مطلوب فرهنگی و اجتماعی در همدان

تعالی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی همدان اشاره کرد و یادآور شد: حضور جوانان در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نشان می‌دهد وضعیت فرهنگی و اجتماعی در همدان مطلوب‌تر از سایر استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: اگر ملتی هویت فرهنگی و اجتماعی خود را از دست بدهد به طور قطع در عرصه‌های اقتصادی نیز موفق نخواهد بود.

تعالی تصریح کرد: مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حلقه‌های به هم پیوسته هستند به طوریکه وضعیت نامناسب اشتغال و بیکاری اثرات نامطلوبی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پدیده اعتیاد و بیکاری با یکدیگر رابطه مستقیم دارند، افزود: وضعیت اعتیاد از دهه 70 تا کنون وضعیت نامطلوبی داشته است.

فرماندار شهرستان همدان از اختصاص 15میلیارد تومان برای رفع مشکلات حاشیه شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: مشکلات حاشیه شهر همدان طی جلساتی با معتمدین محلات احصا شده و با اختصاص 5 میلیارد تومان از سوی استانداری و فرمانداری، 5 میلیارد تومان از سوی مسکن و شهرسازی و 5 میلیارد از سوی شهرداری درصدد رفع مشکلات این قشر هستیم.

فرماندار همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: قوی بودن دستگاه امنیتی و اطلاعاتی ما موجب شده در طول سال‌های اخیر داعش قدرت حمله به استان و کشور را نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر داعش توان حمله به ایران را داشت حتما در انجام این کار تعلل نمی‌کرد گرچه طی سال گذشته تیمی از همدان ردیابی شد و در زمان انجام ماموریت دستگیر شدند.

تعالی با بیان اینکه عمر داعش در حال پایان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد کاهش قدرت داعش در منطقه هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار