معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: این شهرستان یکی از امن ترین شهرهای استان و کشور است و هیچ مشکلی از نظر امنیتی در این شهرستان وجود ندارد.
کد خبر: ۲۷۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 11 August 2016
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: این شهرستان یکی از امن ترین شهرهای استان و کشور است و هیچ مشکلی از نظر امنیتی در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی در جمع خبرنگاران افزود: در روزها و هفته های اخیر در مردادماه حساسیت ها از نظر مسائل امنیتی و اجتماعی در این شهرستان افزایش یافته و افکار عمومی را درگیر کرده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که وضعیت امنیتی و انتظامی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت مطلوب و ملایر یکی از بهترین شهرها است و به طور نسبی وضعیت امنیتی این شهرستان قابل مقایسه با سایر شهرستان ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نادیده گرفتن خدمت ها و تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان به هر دلیلی و به هر انگیزه ای، دانسته و نادانسته بی انصافی است.

رضایی تاکید کرد: آمار و اطلاعات موجود بیانگر این موضوع که ملایر از نظر آمار جرائم در حوزه های مختلف، پایین ترین جرائم و بیشترین کشف ها و تخلف ها را دارد و آمار نسبی خوب ملایر مرهون تلاش های نیروی انتظامی با توجه به امکانات موجود آنها است.

وی ادامه داد: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل و سال های گذشته، شاهد کاهش جرائم در حوزه های مختلف بوده ایم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد انتظار یک جامعه فرهنگی و اسلامی، فاصله داریم و تلاش ما نیز بر این است که نقاط قوت و ضعف را از بین ببریم.

فرماندار ویژه ملایر خطاب به مطبوعات و رسانه ها تاکید کرد: شما باید افکار عمومی را به سمت بیان واقعیت ها هدایت کنید تا هیچ فرد و شهروندی در سطح شهرستان احساس ناامنی نکند.

رضایی رعایت اخلاق حرفه ای و اخلاق مداری را از ویژگی های بارز خبرنگاران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در هر جامعه ای به طور طبیعی مسایل مختلفی از جمله شایعه ها، دروغ و تهمت وجود دارد، خبرنگاران می توانند مانع این پدیده های زشت غیراخلاقی و غیرارزشی شده و هنجارهای جامعه را به سمت مسائل ارزشمند سوق دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می توانند هدایت گران خوبی برای جامعه باشند تاکید کرد: با وجود تفاوت فکری و عقیده ای بین افراد، خبرنگاران نیز به طور طبیعی این تفاوت را دارند و باید مراقبت کنند این تفاوت دیدگاه ها، آسیبی به انجام رسالت بزرگ آنها وارد نکند.

وی تصریح کرد: اگر جایی توفیق بزرگ و خدمت شایسته ای صورت می گیرد و یا در طرف مقابل آن کم کاری، سهل انگاری و یا مشکلی هست، خبرنگاران نباید چشمشان را بر حقایق و واقعیت ها ببندند.

رضایی گفت: یک خبرنگار باید حق مدار، حقگو و حق طلب باشد و این جزو اخلاق حرفه ای و رسانه ای شما است که از بروز مشکلاتی که متصور است، با همدلی و همفکری با مسئولان پیشگیری کنید.

وی همچنین به بروز برخی بداخلاقی ها از سوی برخی رسانه ها اشاره و بیان کرد: برخی رسانه ها گاهی اوقات غیرمنصفانه مسائل و موارد را تحلیل می کنند و یک امر غیر حق را موجه جلوه می دهند و چشم بر روی برخی سوء مدیریت ها و بی تدبیری ها می بندند.

وی ادامه داد: این بداخلاقی ها یک کار ضد ارزشی است و از چشم مردم به دور نیست، چراکه مردم ما به خوبی این مسائل و موارد را تشخیص می دهند.

رضایی خاطرنشان کرد: در همین رابطه یک خبرنگار می تواند افق جدیدی را باز کرده و با نقش بازدارنده خود و جریان سازی مناسب از بروز اتفاق های بزرگی که ممکن است به جامعه آسیب برساند، جلوگیری کند و نقش هدایت گرانه خود را برای مسئولان و آحاد مردم ایفا کند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به کار خبرنگاران و اهالی رسانه یک نگاه ارزشی است، افزود: مهندسی افکار عمومی به دست خبرنگاران است که این نقش و جایگاه بسیار ارزشمند است.

رضایی گفت: ملایر در بسیاری از عرصه ها بویژه در حوزه رسانه همواره پیشگام بوده و اهالی قلم و اهالی فرهنگ اعتبار ویژه ای را به فرهنگ این شهرستان داده اند و وظیفه ما ارتقاء این حوزه است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: خبرنگاران در هر جامعه ای نقش بسیار اثرگذاری در ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان دارند که این نقش می تواند بسیار سازنده باشد.

به گزارش ایرنا سعید کتابی نقش خبرنگاران را در اعتلای فرهنگ جامعه بسیار مفید دانست و افزود: با تمام کمبود امکانات و مشکلات مادی، خبرنگاران کار مقدسی را انجام می دهند و صادقانه در همه عرصه ها حضور دارند.
وی تاکید کرد: با وجود تمام ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی ملایر، به طور یقین حضور و همراهی خبرنگاران و اهالی رسانه می تواند بر غنای این ظرفیت فرهنگی بیفزاید.

در این نشست فرماندار ویژه ملایر از زحمات و تلاش های خبرنگاران و اهالی رسانه این شهرستان تجلیل کرد.

شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
برچسب ها: ملایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار