خانه مطبوعات استان همدان با صدور بیانیه ای در تقدیر از برگزاری برنامه های هفته خبرنگار، رسالت خبرنگاران را که در همه رسانه های مکتوب، تصویری و مجازی مشترک است، پیمان حقیقت طلبی و خدمتگزاری به توسعه و پیشرفت ایران دانست.
کد خبر: ۲۷۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 11 August 2016
 خانه مطبوعات استان همدان با صدور بیانیه ای در تقدیر از برگزاری برنامه های هفته خبرنگار، رسالت خبرنگاران را که در همه رسانه های مکتوب، تصویری و مجازی مشترک است، پیمان حقیقت طلبی و خدمتگزاری به توسعه و پیشرفت ایران دانست.

در این بیانیه آمده است: مردادماه که در تقویم ایران به نام خبرنگار ثبت شده با خون شهید صارمی که به دست نفاق و تحجر به شهادت رسید عجین شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: خوشحالیم که آیین های بزرگداشت هفته خبرنگار در استان همدان با حمایت و مساعدت مسئولان فرهنگ دوست و حامی علم و دانش به ویژه استاندار به نحو شایسته برگزار شد و با همه تنگناها توانستیم گردهمایی اصحاب رسانه را در گرامیداشت این مناسبت و همچنین در طول هفته خبرنگار در برنامه های مختلف، پررونق و شکوهمند برگزار کنیم.

این بیانیه می افزاید: بر این باوریم که مطبوعات و رسانه های آزاد نه تنها زائده ای بر روابط جامعه و حکومت نیستند بلکه جزو الزام های اولیه هر جامعه خواهان پیشرفت و آینده نگر است، اگرچه شمار مخالفان آزادی مطبوعات و رسانه های دیگر کم و اندک می نماید، اما سعی و تلاش بر ایستادگی، همت، صبر و دانش اصحاب رسانه کم کم به میوه های تاثیرگذاری و پذیرش و استقبال از وظایف این قشر منتج شده است.

در این بیانیه آمده است: انتقاد آگاهی بخش و دلسوزی توام با رسالت روشنگری از جمله کارکردهای 'رسانه'، در تراز جامعه اسلامی ماست که کارنامه قاطبه دست اندرکاران و فعالان این عرصه در استان کهن ما گواه صادقی بر حرکت در این مسیر است.

در ادامه این بیانیه بیان شده است: امیدواریم با گذر از راه بندهای احتمالی و مشکلات عدیده مالی، مطبوعات و رسانه های استان نماینده شایسته ای برای تاریخ و فرهنگ پرافتخار این دیار بوده و در راه صعب توسعه و تعالی علمی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی یاریگری صادق، منتقدی مصلح و راهنمایی مشخص باشند.

این بیانیه عنوان کرده است: پس از پایان هفته خبرنگار در استان همدان و برگزاری برنامه های مختلف در طول ایام این هفته لازم است ضمن تبریک دوباره به تمامی اهالی رسانه استان، از حمایت ها و حضور تمامی نهادها و ارگان هایی که خانه مطبوعات را در برگزاری هرچه باشکوهتر این هفته یاری کردند قدردانی کنیم.

این بیانیه می افزاید: بر خود وظیفه می دانیم از حمایت ها و حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار همدان و معاونان وی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونان وی و همه مسئولانی که در برنامه های هفته خبرنگار کمک کردند قدردانی می کنیم.

هم اکنون 514 نفر عضو خانه مطبوعات همدان هستند که از این تعداد 232 نفر خبرنگار فعال هستند.

17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که در سال 77 به دست گروهک طالبان در افغانستان به شهادت رسید در تقویم ملی روز خبرنگار نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار