یک هکتار از جنگل‌های سراب گیان نهاوند دچار حریق شد و پس از گذشت چند ساعت با تلاش‌های ۴۰ نفر از مردم گیان و شهردار، بخشدار، نیروهای شهرداری، اعضای شورای شهر گیان و ۱۰ نفر از همکاران منابع‌طبیعی این آتش فروکش کرد و خاموش شد.
کد خبر: ۲۷۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 10 August 2016
سراب «گیان» نهاوند منطقه‌ای بسیار زیبا و دیدنی در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان نهاوند و در استان همدان واقع است که در دو سوی آن بقایای دو هزار هکتاری جنگل‌های قدیم زاگرس چشم‌انداز و تابلوی فوق‌العاده زیبایی از کوه،‌ جنگل و دشت‌های وسیع را شکل داده است.

به گزارش ایسنا، سراب گیان یکی از پرآب‌ترین سراب‌های استان همدان است و طبیعت بکر و زیبای آن گوشه‌ای از بهشت را در روی زمین به نمایش گذاشته و وجود درختان کهنسال چنار نشان از قدمت طولانی منطقه دارد.

در انتهای جاده آنجا که از سه طرف و سه ارتفاع نه چندان بلند به هم می‌رسند، خالق کائنات یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعت را در این بن‌بست به نمایش گذاشته است.   

اما پس از گذشت کمتر از 15 روز مجددا دیروز و در حادثه‌ای که هنوز علت آن مشخص نیست، آتش به جان جنگل سراب «گیان» نهاوند افتاد تا بار دیگر سرمایه‌های طبیعی استان همدان طعمه حریق شود و حدود یک هکتار دیگر از این جنگل سرسبز دچار حریق شد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی شهرستان نهاوند به ایسنا گفت: حوالی ساعت 15:30 روز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه یک هکتار از جنگل‌های سراب گیان نهاوند دچار حریق شد و پس از گذشت چند ساعت با تلاش‌های ۴۰ نفر از مردم گیان و شهردار، بخشدار، نیروهای شهرداری، اعضای شورای شهر گیان و ۱۰ نفر از همکاران منابع‌طبیعی این آتش فروکش کرد و خاموش شد.

علی ده‌پهلوان با بیان اینکه یک هکتار از جنگل‌های سراب گیان آتش گرفت که خوشبختانه به درختان آسیب نرسیده است، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و آنچه از مردم محلی دریافت شده سوختن یک هکتار از مراتع تخمین زده شده که مشخص شدن وسعت دقیق آن در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌های سراب جنگلی گیان هیچ‌گونه آسیبی ندیده و تنها مراتع آن از بین رفته است، تصریح کرد: آتش‌سوزی روز گذشته از ساعت 15:30 در ضلع غربی سراب نرسیده به سرچشمه سمت چپ که به روستاهای «ظفرآباد» و «مهان‌آباد» محدود می‌شود، آغاز شد و این نشان از عدم سرایت آتش به جنگل و سراب گیان دارد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: هنوز علت این آتش‌سوزی اعلام نشده است و در روزهای آینده خبر و گزارشات کامل اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار