سوانح رانندگی 24 ساعت گذشته این استان منجر به مرگ چهار نفر و مجروحیت پنج نفر شد.
کد خبر: ۲۷۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 10 August 2016
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: سوانح رانندگی 24 ساعت گذشته این استان منجر به مرگ چهار نفر و مجروحیت پنج نفر شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی افزود: سانحه نخست در جاده روستایی قروه درجزین شهرستان رزن رخ داد که در این سانحه دو دستگاه خودرو اتوبوس و مینی بوس رخ به رخ برخورد کردند.

وی اضافه کرد: در این سانحه رانندگی که در یک جاده کم عرض رخ داد راننده مینی بوس برای فرار از خطر خودرو را به حاشیه جاده هدایت کرده ولی برخورد اتوبوس با پهلوی سمت چپ این وسیله نقلیه منجر به واژگونی مینی بوس شد.

وی بیان کرد: این سانحه بخاطر عجله راننده و تجاوز به چپ خودروی اتوبوس حامل کارکنان شرکت سیمان رخ داد که منجر به مرگ دختر 12 ساله سرنشین مینی بوس شد.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: در سانحه دیگری که در یک کیلومتری ایست بازرسی همدان رخ داد بر اثر واژگونی خودروی پژو 2 نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

سرهنگ عزیزی توضیح داد: راننده خودرو با سرنشینان عقب خودرو در حال صحبت کردن بوده که بخاطر بی توجهی به جلو با لاستیک تریلی در حال تردد برخورد می کند.

وی اضافه کرد: سپس خودرو سورای پژو از جاده اصلی خارج شده و با عبور از روی پل آبراهه حاشیه جاده اصلی واژگون می شود.

وی گفت: سرنشینان این خودرو ساکن ایلام بوده و در حال بازگشت از زیات ثامن الحجج امام رضا (ع) بودند که در این سانحه دلخراش مادر به همراه کودک 6 ساله جان باخته و سه نفر نیز مجروح شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در سانحه دیگری که در جاده تویسرکان - کنگاور رخ داد بعلت خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی راننده سواری پژو به جلو، خودرو واژگون شده و مادر یک خانواده در این حادثه جان خود را از دست می دهد.

سرهنگ عزیزی با ذکر اینکه بیش از 50 درصد از سوانح فوتی ناشی از بی توجهی به جلو است افزود: طبق آمارهای موجود 90 درصد اینگونه سوانح در این استان منجر به مرگ سرنشینان خودرو شده است.

وی اضافه کرد: بی توجهی به جلو تنها ناشی از خستگی و خواب آلودگی نیست بلکه صحبت با تلفن همراه، برداشتن اشیاء از داخل خودرو، تنظیم سیستم صوتی و خوردن و آشامیدن نیز منجر به حواس پرتی راننده و بروز سانحه می شود.

106 نفر در چهار ماهه سال جاری جان خود را در سوانح جاده ای از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.
برچسب ها: سوانح جاده ای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار