معمولا فردی که به عنوان شهروند افتخاری انتخاب می شود، از ایشان تجلیل و به نوعی از خدماتش تقدیر و می کنند تا این امر یک فرهنگ سازی در جامعه بشود تا دیگر افراد نیز این چنین اقداماتی بکنند. ولی متاسفانه در همدان و در خصوص بنده نه تنها این اقدام نشده، بلکه نمایشگاهی که بنده بر اساس ارتباط و تعلق خاطرم اولین دوره اش را در همدان اجرا نمودم و ثمرات زیادی برای صنعت کیف و چرم و کفش همدان داشت نیز سومین دوره اش بدون بنده برگزار می شود.
کد خبر: ۲۷۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 10 August 2016
سال گذشته دومین نمایشگاه کفش همدان با تلاش و کوشش جوانی کوشا و فعال از خطه آذربایجان شرقی در حالی برگزار شد که ایشان از 6 سال پیش برای معرفی صنعت چرم و کفش همدان تلاش و در عرصه اطلاع رسانی و برندسازی در مجلات تخصصی و سایت های خبری اقدام به مطرح نمودن نام و صنعت چرم و کفش همدان نموده بود.

به گزارش تابناک همدان، سال گذشته همزمان با برگزاری همایش صنعت کفش همدان که مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند، از سوی مهندس نیکبخت استاندار همدان ایشان را به خاطر احیای صنعت چرم و کفش همدان شهروند افتخاری انتخاب و تندیس و هدایایی داده شد.

با توجه به برگزاری سومین نمایشگاه و همایش چرم و کفش همدان در 20 مردادماه سالجاری در هتل باباطاهر، مطلع شدیم متاسفانه این نمایشگاه و همایش توسط معاون ایشان اجرا می شود و به نوعی ایشان را حذف و کم لطفی بسیار بزرگی در حق ایشان نموده اند.

به همین مناسبت سراغ آقای مهندس عین اله حسین زاده مدیر نمایشگاههای تخصصی دوره ای کفش رفته ایم تا در این رابطه با ایشان گفتگویی صمیمانه داشته باشیم که در ذیل تقدیم خوانندگان محترم می گردد:

تابناک: به عنوان سوال اول بفرمایید، ایده برگزاری نمایشگاههای تخصصی دوره ای کفش از کجا شروع شد و هدف اصلی شما چه بود؟

حسین زاده: در ابتدا ضمن تبریک هفته خبرنگار خدمت شما و کلیه خبرنگاران تلاشگر برای همه شما در این شغل شریف و خطیر آرزوی توفیق الهی دارم. و اما بعد، نمایشگاههای تخصصی دوره ای صنعت کفش از یک فکر و ایده برای یافتن بازارهای جدید برای صنعت کفش تبریز بود  و از آنجا شروع شد که روزی در کارخانه کفش جی اف اس با آقایان علیرضا جباریان فام( ریاست فعلی اتحادیه کفاشان تبریز) و محمدرضا جباریان برادر ایشان نشسته بودیم و بنده با ایشان مصاحبه ای داشتیم برای یکی از مجلات تخصصی و بحث فروش و بازاریابی برای تولیدات کفش تبریز بود. 

بعد از کلی بحث و گفتگو تصمیم گرفته شد یک سری نمایشگاهها برای صنعت کفش تبریز برگزار بشود. بنده هم بعد از آن جلسه، با بسیاری از بزرگان این صنعت در این خصوص مشورت و راهنمایی گرفتم و بالاخره تصمیم نهایی گرفته شد و عنوان نمایشگاههای تخصصی دوره ای صنعت کفش تبریز را انتخاب نمودم و اتحادیه کفاشان تبریز وقت حمایت خود را اعلام نمود و از آنجائیکه بنده مشاور و مدیر روابط عمومی اتحادیه هم بودم این طرح و ایده را با همکاری اتحادیه شروع کردم و با توجه به ارتباط صمیمی که با هیئت مدیره اتحادیه کیف و کفش و سراجان همدان داشتم اولین محل برگزاری نمایشگاه را این شهر انتخاب کردم.

هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاهها یافتن بازارهای جدید و معرفی برند کفش تبریز بود و با این هدف اتحادیه و بزرگان صنعت کفش تبریز از بنده حمایت نمودند و در اولین نمایشگاه انصافا همه شرکت کننده ( همگی از شهر تبریز بودند) بسیار راضی شده و ما نیز به هدفمان رسیدیم. اما متاسفانه در نمایشگاههای بعدی اشکالاتی داشتیم و این عامل دوری ما از اهداف اولیه مان شد.

تابناک: دلایلی که موجب شد تا از اهداف اولیه نمایشگاه که همان « یافتن بازارهای جدید و معرفی برند کفش تبریز» چه بود؟
حسین زاده: سوال بسیار به جا و خوبی هست. این طرح و ایده بنده بود و با حمایت هیئت مدیره وقت اتحادیه کفاشان تبریز برنامه ریزی و تدوین گردید و با توجه به سوابق کاری بنده و محبت دوستان تولیدکننده و روسای محترم اتحادیه ها و تشکلهای صنفی مرتبط با صنعت چرم و کفش در اولین دوره همه بزرگواران به دعوت ما در همدان حضور یافته و همگی با حضورشان ضمن حمایت به این ایده ما ارج و به ما دلگرمی دادن و البته یکسری انتقادات و پیشنهادات هم برای بهتر شدن داشتند.

متاسفانه مدیر اجرایی نمایشگاه که به دلیل تجربیات ایشان در اجرای نمایشگاه (البته به گفته خودش) بنده اعتماد داشتم و اجرای نمایشگاه را به ایشان سپرده بودم و خودم به عنوان مدیر نمایشگاه کارهای مدیریتی و نظارتی و هماهنگی های لازم را داشتم و اولویت اصلی ام یافتن بازار و فروش کفش بود به نوعی در نحوه اجرای نمایشگاه اعمال نفوذ و نظر نمود و آرام آرام این نوع رفتارها بیشتر و بیشتر شد و بنده هم که بیشتر سرگرم کارهای هماهنگی امورات بودم متوجه شدم عملا این نمایشگاهها از اهداف اصلی خود منحرف گشته و بدون هیچ هدف برای صنعت کفش تبریز نفعی داشته باشد، فقط برای کسب درآمد اجرا می شود و بر همین اساس بعد از برگزاری پنجمین دوره و دومین دوره در  همدان بنده اعتراض خود را اعلام و خواستار تعطیلی اجرا نمایشگاهها به طور موقت شدم تا با یک تجدید نظر و بازگشت به اهداف و بازبینی در نحوه اجرا مجددا برگزار شود، متاسفانه مدیراجرایی بنده که حال حمایت شدید یکی از اعضای اتاق اصناف کشور( عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تبریز) داشت این حرف بنده را نپذیرفت و عملا خواستار ادامه روند کنونی شد و وقتی بنده دیدم به آبرویی که با هزار زحمت کسب و احترامی که پیش همه تولیدکنندگان و بزرگان این صنعت دارم لطمه وارد می شود و همه مشکلات به وجود آمده متوجه بنده می شود به عنوان مدیر نمایشگاههای تخصصی دوره ای کفش  تصمیم به توقف آن گرفتم. 

ولی متاسفانه مدیراجرایی بنده با حمایت یکی از اعضای اتاق اصناف کشور به جای توجه به نکته نظرات بنده در تجدیدنظر در نحوه اجرای نمایشگاه عملا بنده را دور زده و راسا اقدام به اجرای نمایشگاهی که ماهیت اجرای آن کاملا بر اساس اهداف اولیه تفاوت داشت کردند و به نوعی می شود گفت نمایشگاهی جدا از ما می باشد و انشالله نمایشگاههای تخصصی دوره ای کفش تبریز در در دوره جدید به صورت منسجم و قوی تداوم خواهد یافت.

تابناک: در خصوص انتخاب حضرتعالی به عنوان « شهروند افتخاری همدان» و اینکه چرا این عنوان را برای شما از سوی استاندار همدان داده شد و چرا فردی که برای صنعت چرم و کفش این استان تلاش کرده الان به نوعی کنار گذاشته شده و معاون و مدیراجرایی شما را جایگزین کرده اند؟

 حسین زاده: ببینید بزرگوار در دنیای عجیبی زندگی می کنیم. واقعا نمی شود به هیچ کس اعتماد کرد. فردی که با بنده به صنعت چرم و کفش آمده و هیچ تخصصی نیز در این رابطه نداشته و صرفا به عنوان اجراکننده بوده و در حال حاضر مجوزیی نیز برای اجرای نمایشگاه ندارد صرفا با حمایت یکی از اعضای اتاق اصناف کشور( عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تبریز) که ایشان با استفاده از موقعیت خود با اعمال نظر در اتحادیه های صنفی تبریز و همدان، شرایط را برای برگزاری نمایشگاه مهیا کرده است. 

اتحادیه همدان هم به دلیل موقعیت و جایگاه کشوری فرد حمایت کننده عملا چاره ای نداشته جز اینکه بنده را حذف و معاون و مدیراجرایی بنده را جایگزین کند و البته آقای گازرانی یکی از روسای فعال اتحادیه های صنفی شهرستان همدان و از سویی معاون اول اتاق اصناف همدان نیز می باشد برای ارتقای صنعت کیف و کفش و چرم همدان اقدام به این کار کرده است و شخصا از ایشان ناراحت نیستم.

اما در خصوص انتخاب بنده به عنوان « شهروند افتخاری همدان» هم باید به عرض برسانم معمولا در عرف جهانی رایج است فردی که اصالت اهل یک شهر دیگر باشد و برای ارتقای صنعت – هنر – اقتصاد- فرهنگ – ورزش و ... یک شهر و منطقه دیگر تلاش نماید و تلاشهای او باعث شود تا یک صنعت و هنر و ...  از یاد رفته مجددا احیا گردد به پاس تلاشهای او عنوان شهروند افتخاری را به ایشان اعطا می کنند و از خدمات او تجلیل به عمل می آورند و بر همین اساس بنده از شش سال پیش با اطلاع رسانی و حضور مستمر در همدان و انجام تحقیق و پژوهش در خصوص تاریخچه صنعت چرم موفق شدم که ضمن معرفی برند صنعت چرم و کفش همدان در راستای احیای صنعت چرم این شهر نیز گام بردارم و بر همین اساس سال گذشته از سوی مهندس نیکبخت استاندار محترم اینجانب به عنوان شهروند افتخاری همدان انتخاب شدم.

تابناک: بعد از انتخاب شدن به عنوان شهروند افنخاری همدان از سوی استانداری و اتحادیه و اتاق اصناف چه خدماتی به شما داده شده است؟

حسین زاده: معمولا فردی که به عنوان شهروند افتخاری انتخاب می شود از سوی استانداری و شهرداری و ... از ایشان به مدت مثلا یک هفته به عنوان میهمان ویژه به شهر مورد نظر دعوت می کنند و ضمن دیدار، از ایشان تجلیل و به نوعی از خدماتش تقدیر و می کنند تا این امر یک فرهنگ سازی در جامعه بشود تا دیگر افراد نیز این چنین اقداماتی بکنند. ولی متاسفانه در همدان و در خصوص بنده نه تنها این اقدام نشده و از آن روز یک تماس از سوی استانداری برای حضور در همدان گرفته نشده و از سویی هم نمایشگاهی که بنده بر اساس ارتباط و تعلق خاطرم اولین دوره اش را در همدان اجرا نمودم و ثمرات زیادی برای صنعت کیف و چرم و کفش همدان داشت نیز سومین دوره اش بدون بنده برگزار می شود و متاسفانه اتحادیه نیز دریغ از یک دعوت و حداقل تجلیل از خدماتی که صورت گرفته با دیگران همسو در حال حرکت است. واقعا جای تاسف دارد در روزگار عجیبی هستیم که به راحتی افراد حذف و تمام زحمات او را از یاد برده و بعد هم از انسانیت و مردانگی و عدالت حرف می زنند.

تابناک: حرف آخر:
حسین زاده: در پایان از شما که این فرصت را فراهم آوردید تا بنده حرف های دلم را به راحتی بیان کنم تا مسایل به صورت شفا بیان و اطلاع رسانی شود کمال تشکر را دارم و به عنوان ختم کلام بیان این نکته بسیار لازم به نظر می آید که:« هدف مهمترین شاخصه هر حرکت فرهنگی – اقتصادی – اجتماعی و ... است و هدف اگر متعالی و در آن انصاف رعایت گردد قطع یقین موفق خواهد و بنده هم الان خود را شکست خورده و نارحت نمی دانم بلکه حرکتی را در صنعت کفش شروع کردم و باعث شدم تا تعاملات و ارتباطات تولیدکنندگان و فروشندگان ایجاد و بازارهای جدید برای تولیدات ایجاد کرد» و بسیاری از دوستان نیز قطع یقین قدردان بوده و هستند و برخی نیز انتقاد دارند و امیدوارم همه دوستان در کار تولید و ارتقای تولیدات خود موفق و موید باشند ان شالله.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار