پژمان محمدی گفت: کتاب ضوابط آزمون طراحی معماری جهت ارتقاء جایگاه دانش آموختگان رشته های مهندسی تهیه و این کتاب حاصل علم روز با هدف ارائه تجربیات و نکاتی مقدماتی برای مهندسین معماری منتشر شده است.
کد خبر: ۲۷۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 09 August 2016
پژمان محمدی گفت: کتاب ضوابط آزمون طراحی معماری جهت ارتقاء جایگاه دانش آموختگان رشته های مهندسی تهیه و این کتاب حاصل علم روز با هدف ارائه تجربیات و نکاتی مقدماتی برای مهندسین معماری منتشر شده است.

به گزارش تابناک همدان ؛ محمدی با اشاره به اینکه این کتاب برای کلیه مهندسین و فعالان جامعه مهندسی شامل مهندسین معماری، و عمران  تهیه شده افزود: این کتاب به زودی  در وب سایت شخصی منتشر خواهد شد.

محمدی افزود: سیستم شبه مدرن نظام مهندسی ساختمان، فقط برای بخش های ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری کاربرد داشته و گستره وسیع مهندسی معماری  را در بر نمی گیرد. 

وی تصریح کرد: فارغ از نبود نظم و مساوات صحیح در نظام مهندسی، عملا هیچ گونه سیستم آموزش و انتقال تجربه حین فعالیت تعریف نشده و فقط به کلاس هایی تشریفاتی جهت ارتقا پایه مهندسی اکتفا شده است. 
  
پژمان محمدی کلیه بخش های کارفرمایی، پیمانکاران و خصوصا مهندسین مشاور رادچارمشکل  نبود چارچوبی جهت آموزش و انتقال تجربیات دانست واشاره کرد: کتاب طراحی ساختمان که نیاز جامعه امروز است.

محمدی بابیان اینکه طراحی معماری می تواند بیانگر فرهنگ و تمدن هر کشور و میراثی جهت آیندگان باشد گفت: حفظ این سرمایه ملی از وظایف مهندسان است.

وی با بیان اینکه این کتاب بر اساس مقررات و ظوابط ملی تدوین شده افزود: در تلاش برای ارائه نکات و تجربیات به مهندسین تازه کار هستیم.

در ادامه مرتضی گواهی گفت : بشر اوليه براي گذران زندگي و مبارزه با طبيعت كوشيد كه محل زندگي و شرايط آن را براي خود هموار سازد.

گواهی افزود: انسان از همان زمان براي ساختن خانه، حمل و نقل سنگها و درختها، عبور از رودخانه ها به فكر افتاد و براي شناخت بيشتر زندگي خود به بررسي و جستجو پرداخت و بدين خاطر از معيار اندازه و اندازه گيري استفاده نمود.

وی اشاره کرد:بشربراي تكان دادن و جابجا كردن سنگ هاي بزرگ از اهرم بدون دانستن رابطه نيروها استفاده نمود.

 مرتضی گواهی اظهار داشت:بعد ها علوم هندسه و مكانيك و علوم ديگر به وجود آمدند و تكامل يافتندبر همین اساس با جناب مهندس محمدی از فعالان و مهندسین خوب کشور برآن شدیم که جهت خدمت به معماری ایران و طراحی‌ که از اهمیت بالایی برخوردار است تحقیق نماییم و آن را در قالب کتاب تقدیم مهندسین عزیز نماییم.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار