مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان از شناسایی ۴۲ خوشه صنعتی در استان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد مطالعات ۱۸ خوشه انجام شده است.
کد خبر: ۲۷۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 09 August 2016
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان از شناسایی ۴۲ خوشه صنعتی در استان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد مطالعات ۱۸ خوشه انجام شده است.

به گزارش مهر،  کیوان گردان در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه در استان همدان ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد، اظهارداشت: از این تعداد در ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی امکان استقرار واحد صنعتی وجود دارد و در سایر مناطق نیز ایجاد امکانات زیرساختی، تملک زمین و سایر خدمات در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه در ۸ شهرک و ناحیه صنعتی استان همدان فیبر نوری ایجاد شده است، گفت: در استان همدان یک منطقه ویژه اقتصادی و شهرک فناوری نیز زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان وجود دارد.

گردان با بیان اینکه راه‌اندازی ۲۵۰۰  واحد صنعتی نیمه تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار دولت قراردارد، گفت: عمده مشکلات واحدهای تولیدی نبود سرمایه در گردش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه برخی واحدها قابلیت برگشت به کار را ندارند و حتی سرمایه گذار آنها نیز خواهان ادامه فعالیت نیستند، گفت: این اتفاقات به دلیل نبود بازار برای محصول تولیدی و یا فوت مالک کارخانه بیشتر ممکن است.

گردان با بیان اینکه ۲ استان همدان و آذربایجان شرقی با جدیت سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را دنبال می‌کنند، افزود: آموزش ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان واحدهای تولیدی شامل مدیران و کارشناسان مختلف در کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح شده که از این تعداد ۹۰۰ نفر در استان همدان باید مورد آموزش قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۷ دوره آموزشی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان برگزار می شود که ۲۵ دوره مهارتی و ۱۲ دوره نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: مدیران واحدهای صنعتی نیز در این دوره ها شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه ۴۲ خوشه صنعتی در استان همدان شناسایی شده و مطالعات ۱۸ خوشه نیز انجام شده است، افزود: از این تعداد خوشه سفال و سرامیک لالجین، مبل و منبت ملایر و قطعات لاستیکی رزن در سال‌های گذشته پروانه دریافت کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار