قراباغی در گفتگو با تابناک
با توجه به وضعیت کنونی و رکود حاکم بر اقتصاد کشور شهرداری‌ها تنها ارگان موفقی هستند که توانسته‌اند عملکرد قابل قبولی داشته باشند و این در حالی است که شهرداری‌ها درآمد پایداری ندارد.
کد خبر: ۲۷۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 07 August 2016
رییس کمیسیون بودجه، حقوقی و اموراداری شورای شهر همدان بودجه امسال شهرداری ستاد و 4 منطقه را در مجموع 482 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت :155 میلیارد تومان سهم سازمان هاست که نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

حسین قراباغی در گفتگوی اختصاصی با تابناک همدان با اشاره به درآمدهای شهرداری تصریح کرد: شهرداری درآمدهای پایداری ندارد با توجه به رکود موجود و کاهش ساخت و سازها با کاهش بودجه مواجه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان پرداخت عوارض و ارزش افزوده سازمان ها به شهرداری مشخص نیست،افزود: در حال حاضرخیلی از پرداختها به شهرداری شفاف نیست و نسبت به شفافیت عوارض و ارزش افزوده ایراداتی وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه از اداره دارایی انتظار می رود نسبت به شفاف سازی عوارض وارزش افزوده ها اقدام نماید، تصریح کرد: به طور مثال عوارض جرایم راهنمایی ورانندگی باید هر ساله درصدی ازآن از خزانه به شهرداری واریزشود که متاسفانه سال گذشته وسال جاری مبلغی واریز نشده است. 

قراباغی اقدامات در زمینه سرمایه گذاری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مباحث سرمایه گذاری قدم های مثبتی برداشته شده است خوشبختانه شورای دور چهارم اهمیت زیادی برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه قایل است و راهکارهای خوبی را در این زمینه ارایه داده است.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته، تصریح کرد: درسه سال گذشته استارت 5 هتل در سطح شهر و ایجاد میدان بار با سرمایه گذاری شرکت وابسته به بتاجا وساخت پارکینگ های عمومی از اقدامات قابل توجهی است که در سطح شهر انجام شده است.

قراباغی با اشاره به روند اجرایی پل شهید همدانی خاطر نشان ساخت: ساخت پل و تقاطع چند منظوره شهید همدانی که با مشارکت سرمایه گذاران ملی در حال اجرا است با عزم جدی دنبال می شود و تا کنون 17درصد پیشرفت داشته است.  

رییس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان در ادامه افزود: دولت در نظر دارد برنامه یکپارچه سازی مدیریت شهری را اجرا نماید وبه منظورهم افزایی وهماهنگی بیشتر نهادها و ارگان ها و کاهش پراکنده کاری ها یک اتاق فرمان و اتاق هماهنگ کننده زیر نظر شوراها و شهرداری ایجاد شود.

قراباغی با اشاره به برنامه ششم توسعه تصریح کرد:در برنامه ششم توسعه ایرادی که وارد است و موجب تضعیف شهرداری ها می شود ، بحث ارزش افزوده ها است که مقداری از آن وارد شهرداری می شد که پیشنهاد داده شده به حساب استانداری ها وارد شود وآن ها به سلایق خود هزینه کنند که این یک آسیب محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که شهرداری ها در شرایط نا مطلوب اقتصادی توانسته اند، عملکرد خوبی داشته باشند افزود: تنها جایی که در حال حاضر در کشور با توجه به مشکلات اقتصادی موجود توانسته خدمات خوبی را ارایه دهد و موفقیت هایی نیز به دست آورده شهرداری هاهستند وباید دست شهرداری ها را در سرمایه گذاری ها بازگذاشت. 

قراباغی در ادامه با اشاره به سهام شهرداری در شرکت غارعلیصدر خاطر نشان ساخت: شهرداری نیز یکی از سهامداران این شرکت است و یک سهم نیز سازمان همیاری ها و شهرداری ها دارد .

وی تصریح کرد: هر سال مجمع حسابرسی شرکت غار علیصدر به حسابها رسیدگی می کندو کار مالی این شرکت به نحو مطلوب انجام شده ولی سود سهام با توجه به هزینه های موجود ناچیز است.

رییس کمیسیون بودجه ، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان در خصوص پروژه آیت الله نجفی نیز گفت: چند سرمایه گذار برای ساخت کمپینگ های اقامتی اقدام کرده اند وما اعتقاد داریم سرمایه گذاری ها باید به سوی ورودی های شهر،که پیشانی شهر محسوب می شود سوق داده شوند.

قراباغی تصریح کرد: تمام سعی ما در شورا براین است که نظم خوبی برای توسعه شهر داده شود و تمام ابزارها را به کار گرفته ایم تا سرمایه گذار رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشد .

وی با اشاره به وضعیت گردشگری و اقدامات صورت گرفته، خاطر نشان ساخت: در زمینه گردشگری خوشبختانه قدم های خوبی برداشته شده است وبه اعتقاد بنده ساخت هتل ها می تواند بستر مناسبی برای گردشگری ایجاد نماید.

عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: باید برنامه هایی نیز برای دیگر فصول سال داشته باشیم و از ظرفیتهای موجود به نحو احسن استفاده نماییم وبا ارایه برنامه های مختلف از قبیل فستیوال های زمستانی، برای رونق گردشگری قدم های خوبی برداریم.

قراباغی با بیان اینکه در سالهای اخیر معاونت شهر سازی و سازمان سرمایه گذاری اقدامات خوبی را انجام داده اند، افزود: با توجه به عملکرد خوب معاونت شهرسازی و سازمان سرمایه گذاری،این تلاش ها کافی نیست وباید همه نهادها در کنار هم برای این امر تلاش نمایند.

وی درخصوص پیاده راه سازی خیابان بوعلی تصریح کرد: پیاده راه سازی خیابان بوعلی یک طرح بالادستی است که حدود بیست سال است که این طرح ابلاغ شده که در این طرح با بسته شدن رینگ اول شهر هر شش خیابان اصلی به منظور کاهش ترافیک به پیاده راه تبدیل می شوند.

قراباغی در پایان نکته قابل ذکر در مورد پروژه پیاده رو سازی خیابان بوعلی را عدم ارایه طرح جامع این پروژه از سوی شهرداری به شورای شهر اعلام کرد وگفت: تاکنون شهرداری طرح جامعی از این پروژه به شورا ارائه نداده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار