مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا گفت: اندیشه صنعتگران جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس حلال مشکلات صنایع دفاعی بود.
کد خبر: ۲۷۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 06 August 2016
مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا گفت: اندیشه صنعتگران جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس حلال مشکلات صنایع دفاعی بود.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایرنا، سردار سرلشگر سید حسن فیروز آبادی در یادواره شهدای جهادگر و تجلیل از جهادگر پیشکسوت محمد علی همایونی در همدان، افزود: زمانی که فرمان جهاد سازندگی صادر شد، هیجان عجیبی بین مردم و عاشقان معنویت ایجاد شد و امام راحل(ره) در پیام اول در 27 خرداد 58 فرمودند 'برای حل مشکلات باید به مردم متوسل شویم.'

وی بیان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند که برای حل مشکلات کشور که در اولویت آنها مسائل اقتصادی است باید به اقتصاد مقاومتی یعنی منابع داخلی کشور و تخصص خود تکیه کنیم.

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه هر شهید باید ما را به یاد اولیا خدا بیندازد، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که قبل از وقوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، برادران جهاد سازندگی شهید دادند و پیشگامان شهادت آنها هستند.

وی تصریح کرد: شهدا گشاینده راه های آسمان و تابنده انوار درخشان معنویت الهی و قلب های ملت ما شدند.

او با بیان اینکه فلسفه چنین مجالسی زنده کردن یاد شهدای جهاد سازندگی است، افزود: قبل از جهاد، حضرت امام راحل(ره) در آذر سال 58 فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را دادند و فرهنگ بسیج نیز از درون فرهنگ جهاد زاییده شده است.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: سپاهیان که نخبگان انقلاب بودند با کمک این فرهنگ جهادی و بسیج مردمی قوت و وسعت گرفتند و به عظمتی رسیدند که امام فرمودند ' اگر سپاه نبود کشور نبود.'

وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی یعنی انجام کار برای رضای خدا و خستگی ناپذیر بودن، ادامه داد: جهادگران که عشق امام(ره) و محبت مردم در سینه های آنها موج می زد، با حرکت از شهرها، کارخانه ها و مراکز مختلف و با هدایت و نظارت روحانیت به روستاها رفتند و در این میدان، فرهنگ جهادی را به ثبت رساندند.

سرلشگر فیروزآبادی گفت: اولین کاری که جهاد سازندگی کرد این بود که پیام اسلام ناب، ایمان و انقلاب اسلامی را برای مردمی برد که در این مناطق بودند. جهاد سازندگی دل های مردم را شاد کرد، لبخند را بر لب های آنها نشاند و خستگی ستم شاهی را از چهره مردم زدود.

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا بیان کرد: در فتح فاو که افتخار بزرگ انقلاب اسلامی است دو پل برای عبور از اروند زده شد و هر دو پل را مهندسان جهاد سازندگی طراحی و تاسیس کردند.

سرلشگر فیروز آبادی گفت: تشکیل گفتمان و فرهنگ جهادی دستاورد جهاد سازندگی بود و امروز رهبری مدیریت اقتصادی و فرهنگ اقتصاد مقاومتی دستاورد آن است.
در این مراسم از محمد علی همایونی جهادگر پیشکسوت استان همدان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار