آنچه در مراسم روز خبرنگار همدان گذشت؛
نقد از رسالت خبرنگاران بوده و اگر کسی نقد را برنتابد خود شایسته نقد بیشتری است البته نقد باید از روی خیر خواهی، انصاف و اصلاح باشد.
کد خبر: ۲۷۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 05 August 2016
استاندار همدان: نمی خواهم مانع گردش اطلاعات در استان شوم/بیش از ٩٩ قلم رسانه های همدان منصف است
   
استاندار همدان گفت: خبرنگار باید کرامت انسانی والایی داشته باشد.

به گزارش تابناک همدان، محمدناصر نیک بخت در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان همدان, افزود: کرامت کار و حرفه خبرنگار کم نیست و برای همه جامعه دارای احترام است اما زمانی بیشتر مورد احترام است که پاکی قلم، ظرافت بیان و اخلاق داشته باشد.

وی تصریح کرد: نقد از رسالت خبرنگاران بوده و اگر کسی نقد را برنتابد خود شایسته نقد بیشتری است البته نقد باید از روی خیر خواهی، انصاف و اصلاح باشد.

نیک بخت با بیان اینکه عکس العمل به نقد نباید همراه با بی احترامی و تهاجم  باشد, اظهار کرد: هرگاه نقدی را از خود شنیدم که رنگ و بوی خیرخواهی و اصلاح داشته، با جان و دل پذیرفته ام.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهم مانع گردش اطلاعات در استان شوم, افزود: باید کاری کنیم که برخوردهای رسانه ها جناحی نشود.

استاندار همدان عنوان کرد: بیش از 99 درصد قلم رسانه ها در استان منصف است که البته انتظار ماهم غیر از این نیست.

وی از 12 شهید رسانه ای استان همدان یاد کرد و ویژگی اخلاقی آن ها را برشمرد و گفت: باید شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

نیک بخت به بحث اشتراک مطبوعات در ادارات اشاره کرد و یادآور شد: بودجه در سال 94 وضعیت خوبی نداشت اما از خانه مطبوعات می خواهیم که اداراتی که سهمیه اشتراک آن ها کم شده است را به سال های قبل و پررونق برگردانند.

استاندار همدان از شورای شهر و شهرداری ملایر تشکر کرد که ساختمانی را به خانه رسانه شهرستان اختصاص داده اند.

وی گفت: قرار است ساختمانی را با همکاری و هماهنگی شهرداری و شورای شهر همدان در اختیار رسانه ها قرار دهیم.

روز به روز شاهد رونق عرصه خبر هستیم/هیچ اشخاص حقیقی و حقوقی حق بی احترامی به خبرنگاران را ندارند
  
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: روز به روز شاهد رونق عرصه خبر هستیم.

فاضل عبادی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان همدان, اظهار کرد: رعایت انصاف و دقت و دوری از شایعات و ابهامات از شاخصه مطبوعات اسلامی است.

وی گفت: اگرچه فضای مجازی دریچه ای نو به روی تکمیل خبر باز کرده اما باید از هرگونه خبر شایعه به دور بوده و با صداقت و صحت برای افراد جامعه الگویی شایسته باشد.

عبادی عنوان کرد: فضای اطلاع رسانی جدید می تواند باعث حضور گسترده همگان در عرصه جدید و همراه با آورده اقتصادی و فرهنگی باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز گفت: خبرنگاران در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارند.

محمدرضا عارف از شهدای عرصه رسانه یاد کرد و افزود: در دوره فعلی خانه مطبوعات هشت ماه برای پالایش جامعه رسانه ای استان تلاش کرد تا آماری صحیح از جامعه رسانه ارائه شود.

وی اظهار کرد: ۵١۴ نفر اعضای خانه مطبوعات هستند که ٢٣٢ خبرنگار فعال وجود دارد که ١٢۶ نفر خانم و ١۰۶ نفرآقا است.

وی اضافه کرد: از مردادماه سال گذشته تا کنون ١۵۰ هزار و ۵۶۰ خبر تولید شده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

عارف تصریح کرد: انتقاد و نقد در کنار سایر اخباری که تهیه می شود, حق خبرنگار است اما نقد چهارچوب دارد و باید اخلاق خبرنگاری در آن رعایت شود.

وی با بیان اینکه هیچ خبری را نباید بدون آگاهی و اطمینان انتشار دهید, افزود: کسانی که مورد نقد قرار گرفته اند نباید بد اخلاقی کنند و باید جوابیه را به دفاتر نشریه ارائه دهند به عبارت دیگر هیچ اشخاص حقیقی و حقوقی حق بی احترامی به خبرنگاران را ندارند.

عارف از مدیران استان خواست آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند تا در کنار تلاش های خبرنگاران شاهد رشد و بالندگی استان باشیم.

عضو شورای شهر تهران: خبرنگار باید در انتقال افکار و اندیشه های خود احساس امنیت کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:خبرنگار باید در انتقال افکار و اندیشه های خود احساس امنیت کند.

ولی الله شجاع نوریان در سالروز گرامیداشت روز خبرنگار در استان همدان, اظهار کرد: امروز روز مشروطیت است که در 110 سال پیش مردم مشروطه را به حاکم آن زمان نحمیل کردند و آغاز مجلس و عدالت است.

وی با بیان اینکه ورود ایرانیان به تمدن بشری از 110 سال پیش آغاز شده است, تصریح کرد: روز خبرنگار به علت شهادت شهید صارمی نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: نخستین ویژگی پیامبر زمان انتقال خبر و پیام الهی امین بودن است بنابراین خبرنگاران هم به عنوان نبی و مرسل باید در انتقال خبر رسم امانتداری را بجا آوردند.

وی افزود: آگاهی بخشی و ارتقای آگاهی جامعه از ویژگی های حرفه خبری است که باید تلاش کرد به نحو احسن آن را انجام داد.

شجاع نوریان با اشاره به اینکه خبرنگاران باید اخلاق محور باشند و اخلاق را در جامعه ترویج کنند, خاطرنشان کرد: متاسفانه اخلاق رسانه ای در جامعه کمتر شده است و گاهی به علت درج خبری نادرست, آبرو و حیثیت یک خانواده و جامعه ای از بین می رود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید بتوانند به راحتی با مدیران ارتباط برقرار کنند, تاکید کرد: مدیران اسلامی نسبت به خبرنگاران تعهد دارند و فوری ترین نیاز جامعه نقد و نظر و گفت و گو و جدال احسن است.

وی عنوان کرد: خبرنگار ما باید احساس امنیت در انتقال افکار و اندیشه های خود داشته باشد این در حالیست که حقوق خبرنگاران در جامعه بسیار اندکی و مبلغی بسیار ناچیز است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد برای برقراری بیمه و حق و حقوق خبرنگاران اقدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار