در طول هشت سال ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی وارد این کشور شد اما چه میزان از آن سرمایه‌گذاری شد، و فقط در کشور دنبال این هستیم که همه برنامه را بر اساس نفت برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۲۷۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 04 August 2016
استاندار همدان گفت: اعتبار عمرانی از محل سفر رئیس جمهوری به استان همدان هشت هزار و 500 میلیارد ریال بود که از این رقم تاکنون پنج هزار و 550 میلیارد ریال آن محقق شده است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایرنا، محمد ناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: در سال 94 نزدیک به یک هزار و 550 میلیارد ریال از این اعتبار به استان تخصیص یافت و در سال جاری نیز چهار هزار میلیارد ریال دیگر ابلاغ شده است که قرار است دو هزار میلیارد ریال آن به شکل اوراق خزانه و دو هزار میلیارد ریال نیز به صورت نقدی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این میزان بیش از 60 درصد تعهد است و شامل همه طرح ها از جمله 9 بیمارستان و تکمیل مجتمع های آبرسانی است.

وی ادامه داد: در تخصیص اعتبارات اولویت هایی وجود دارد که باید تخصیص ها بر اساس این اولویت بندی ها انجام شود چرا که ماده 180 سال گذشته برخی اداره ها را زمین گیر کرد که باید این مشکل در سال جاری رفع شود.

استاندار همدان گفت: نمایندگان استان همکاری خوبی با یکدیگر دارند و سوابق خوب و روشنی در استان از این افراد وجود دارد.

نیکبخت بیان کرد: در بررسی ها برای تخصیص اعتبارات مشخص شد که در چند شاخص همدان از توازن کشوری بالاتر است که این نشان از فعالیت خوب مدیران استان است.

وی اظهار کرد: همه امکانات طبیعی و زیر ساخت های موجود باید برای پیشرفت کشور به کار گرفته شود چرا که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در چشم اندازها ایران باید از لحاظ اقتصادی قدرت اول منطقه باشد.

وی بیان کرد: امروزه کشورها توسعه یافته نفت را منبع نفرین شده می دانند چرا که وقتی درآمد اصلی ما متکی به نفت باشد و از طرفی درآمد حاصل از آن را ذخیره نکرده باشیم با وضعیت نامطلوب اقتصادی مواجه خواهیم شد.

استاندار همدان گفت: در طول هشت سال 800 میلیارد دلار درآمد نفتی وارد این کشور شد اما چه میزان از آن سرمایه گذاری شد، و فقط در کشور دنبال این هستیم که همه برنامه را بر اساس نفت برنامه ریزی کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی این مشکل را حل می کند عنوان کرد: در سال جاری 35 درصد از اعتبارات کشور وابسته به نفت است.

وی تصریح کرد: تا پایان برنامه چهارم کاهش وابستگی های نفتی از اهداف مهم بود اما این کار انجام نشد در حالیکه اگر همان زمان این موضوع محقق می شد هم اکنون این مشکلات وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در کجای دنیا 80 درصد هزینه می شود تا 20 درصد کار عمرانی شود افزود: همه این موارد نشان می دهد که باید از منابع نفرین شده نفت گذر کرد و راه این گذر اقتصاد مقاومتی است.

نیکبخت ادامه داد:هم اکنون ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در هفته سه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تشکیل می دهد و این استان یکی از استان های معدود دارای طرح آمایش است و هم اکنون در حال بازنگری این طرح بوده و در این راه نیازمند کمک نمایندگان هستیم.

وی افزود: همدان در واگذاری طرح های نیمه تمام از استان های پیشرو است به گونه ای که تاکنون 17 طرح واگذار و 27 طرح دیگر نیز آماده واگذاری است و دولت نیز در این واگذاری ها تخفیف های خوبی قائل شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه اکنون بیش از 400 هزار میلیارد تومان طرح روی دست دولت مانده است که هر یک از میزان پیشرفت فیزیکی مختلفی برخوردار است ابراز امیدواری کرد: تکمیل این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال جدید مورد استفاده مردم قرار گیرد.

نیکبخت گفت: تشییع شهدا در استان، برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان در هفته گذشته رنگ و بوی معنوی خوبی به استان داد.

استاندار همدان همچنین از امور آب استان خواست تا از انسداد چاه های غیر مجاز دارای حکم تا زمان پایان فصل برداشت خودداری کنند.

وی با تقدیر از عملکرد رسانه ها در بازتاب اخبار استان تصریح کرد: مدیران از نقد رسانه ها ناراحت نشوند چرا که هیچکس در این استان به اندازه من نقد نشده و اما با روحیه ای که دارم تاکنون از هیچ رسانه ای به طور واقعی دلگیر نشده ام.

وی عنوان کرد: دولت خدمت صادقانه به مردم را هدف قرار داده است و نباید انتقاد کرد و مورد نقدهای غیر منصانه قرار داد چرا که آنچه می تواند کمک حال دولت باشد نقد منصفانه در کنار توجه به عملکرد دولت است.

در سفر هیات دولت به همدان هشت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این استان اختصاص یافت.

رییس جمهوری سوم شهریور ماه 94 به همدان سفر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار