سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: کیفی سازی آموزش ها و مهارت ها باید سرلوحه فعالیت های آموزش فنی وحرفه ای قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۶۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 28 July 2016
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: کیفی سازی آموزش ها و مهارت ها باید سرلوحه فعالیت های آموزش فنی وحرفه ای قرار بگیرد.

احمد توصیفیان در دیدار با رییس منطقه 10 دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزشکده فنی و حرفه ای شهید مفتح همدان افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای امری ضروری است و موجب افزایش مهارت های شغلی در جامعه می شود.

وی گفت: سازمان فنی وحرفه ای به عنوان مهمترین مرکز آموزش مهارت وحرفه های شغلی، تاثیر بسیار شگرفی در کمک به حل اشتغال افراد جویای کار و تقویت بنیادهای استاندارد شغلی جامعه خواهد داشت.

توصیفیان افزود: توجه به آموزش های با کیفیت ومورد پذیرش کارفرمایان به گونه ای که نیروی تربیت یافته مهارت های لازم و استاندارد مهارت شغلی بازارکار را فرا گرفته باشد از مهمترین نیازهای آموزش فنی و حرفه ای است.

توصیفیان هدف از آموزش های فنی وحرفه ای را افزایش توانایی های دانش ، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوبتر کار در محدوده وظایف شغلی دانست.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشات گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی بوده و به دلیل آموزش و ایجاد مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش بسزایی در اشتغال دارد.

توصیفیان تصریح کرد: آموزش های فنی وحرفه ای، نوعی پرورش کارآفرین است ، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی ، قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی یکی از مهم ترین، راه ها اشتغال زایی اصولی و حل معضل بیکاری با آموزش صحیح فنی و حرفه ای می باشد و بی توجهی به سرمایه گذاری کافی در آموزش فنی و حرفه ای به معنی غفلت و فنای سرمایه های انسانی تلقی می شود.

** توسعه فرهنگ کارآفرینی در گرو توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است
رییس منطقه 10 دانشگاه فنی وحرفه ای و آموزشکده فنی و حرفه ای شهیدمفتح با تاکید بر افزایش کیفیت آموزش های فنی گفت: نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تغییرات اجتماعی و فرهنگی به خصوص در رشد و توسعه پایدار اشتغال و شکوفایی اقتصاد حائز اهمیت است.
کاظمی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای، افراد را با توجه به شرایط اقتصادی جامعه آماده ی ورود به بازار کار می کند و از این طریق مهارت های عمومی بازار کار و صنعت را مورد توجه قرار داده و کارایی افراد را با توجه به تغییرات تکنولوژیکی به روز می کند.

وی بیان کرد: افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت های تخصصی در زمینه های مختلف می توانند در شغل های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین برطرف کننده نیاز اصلی جامعه باشند.

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای شهید مفتح همدان عنوان کرد: جامعه برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی باید استفاده از آموزش و خلاقیت را در جنبه های مختلف علمی و پژوهشی شکوفا کند از این رو توسعه ی فرهنگ کارآفرینی و اهمیت و نیاز به تمامی حرفه ها باید در چارچوب آموزش های تخصصی گوناگون دیده شود.

ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار