مدیرعامل دهکده توریستی، تفریحی گنجنامه از میزان جریمه دیرکرد اقساط وام این مجموعه خبر داد وگفت: این مجموعه 27 میلیارد تومان دیرکرد اقساط دارد واگر سهام داران سرمایه خود را افزایش ندهند تله کابین گنج نامه به تعطیلی کشیده می شود.
کد خبر: ۲۶۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 28 July 2016
از طرح ها و پروژه های گردشگری که در شهر همدان از سالها پیش همواره با مخالفتهای فراوانی مواجه بوده می توان به طرح ایجاد تله کابین دهکده گنج نامه اشاره کرد. این طرح بعد از مدتها مطالعه و کارشناسی علیرغم همه مخالفتها بالاخره در سال 79 تاسیس شد. این پروژه که 49 درصد سهام آن دولتی ومابقی خصوصی است همواره مورد انتقادات و ایرادات درست و غلط زیادی قرار گرفته است .

به گزارش تابناک همدان، مدیرعامل دهکده گنج نامه همدان در نشست هم اندیشی که با حضور فعالان محیط زیست و کوهنوردان و منتقدین طرح و اصحاب رسانه به منظور بررسی مسایل و مشکلات زیست محیطی برگزار شد،گفت : تله کابین گنجنامه دویستمین منطقه نمونه گردشگری کشوراست، که کلیه مجوزهای این محل در کارگروه گردشگری اخذ شده است.

سعید ترابیان با اشاره به روند نصب و اجرای تله کابین در سالهای گذشته افزود: اجرای این طرح از سال 87 با نصب 14پایه در مسیر اولیه آغاز شد و چندین مرتبه با بحث ها و چالشهای بسیاری از سوی مخالفین متوقف شد و هر بار نیز از سوی سایر سازمانها حمایت و به جریان افتاد.

وی با اشاره به بی مهری های صورت گرفته در سالهای اخیر و تنگ نظری های موجود در زمینه فعالیتهای اقتصادی در همدان تصریح کرد: در طول 16 سال اخیر ناملایمات زیادی در این طرح بر ما تحمیل شده و سختی های زیادی را تحمل کرده ایم.

ترابیان با بیان اینکه تمامی ضوابط و مقررات ومولفه های زیست محیطی در اجرای این پروژه رعایت شده است، خاطر نشان ساخت: تله کابین گنج نامه باعث رونق اقتصادی و جذب توریسم شده و ما با ایجاد برنامه های زیست محیطی در حفظ و احیا این منطقه تلاش مضاعف داریم.

وی با بیان اینکه تله کابین گنجنامه اولین تله کابینی است که جاده دسترسی ندارد، اظهار داشت: رعایت استانداردها درتله کابین صورت گرفته و به عنوان چهارصد و سی و پنجمین مقصد گردشگری در سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده است.

مدیرعامل دهکده تفریحی، توریستی گنجنامه تصریح کرد: با توجه به فرسایش خاک و حرکت سنگ ها، اقداماتی برای جلوگیری از فرسایش و همچنین سقوط سنگ انجام شد.

وی ایجاد فضای سبز و کاشت گونه های گیاهی در مجموعه و اجرای برنامه های تشویقی برای پاکسازی کوهستان را از اقدامات شرکت تله کابین گنج نامه اعلام کرد و گفت:برای ایجاد و توسعه گردشگری پایدار برنامه های متنوعی داریم.

ترابیان درادامه با اشاره به اینکه در مباحث زیست محیطی در همدان بسیار دقت صورت می گیرد، یادآور شد: درخصوص عشایر نیز مبالغی به 9 خانوار عشایر پرداخت شد تا در میدان میشان مستقر شوند؛ چراکه تنها مزیت جذب گردشگر در آن محوطه، عشایراست.

مدیرعامل دهکده توریستی، تفریحی گنجنامه با بیان اینکه ما صادقانه کار کرده و سرمایه گذاری کرده ایم، یادآورشد: متأسفانه برداشت های متفاوت و تهمت های مختلفی در خصوص دهکده گنجنامه مطرح شد.

ترابیان همچنین ازمیزان جریمه دیرکرد اقساط وام این مجموعه خبر داد وگفت: این مجموعه 27 میلیارد تومان دیرکرد اقساط دارد واگر سهام داران سرمایه خود را افزایش ندهند تله کابین گنج نامه به تعطیلی کشیده می شود.

وی با بیان اینکه شش میلیارد و 400 میلیون تومان برای پروژه 50میلیارد تومانی وام اخذ شده است، یادآور شد:تا کنون سه میلیارد و 200 میلیون تومان از تسهیلات دریافتی، پرداخت شده و ماهیانه 200 میلیون تومان نیز اقساط پرداخت می شود.

مدیرعامل دهکده تفریحی، توریستی گنجنامه با تأکید بر وجود مشکلات مالی دراین مجموعه، اظهار داشت: 30 درصد از بهره برداران این منطقه حاضر به ادامه همکاری نیستند چون از لحاظ مالی، مشکلات فراوانی دارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
1- کوهستان الوند رو نابود کردید و مدعی هم هستید؟؟
2- هر کس که یکبار در عمرش میدان میشان رفته می دانه آنجا ییلاق عشایر بود بعد شما منت می زارید میگید پول دادین بیان میدان میشان؟؟؟
3- احتمالا تا چند سال دیگه میگین اصلا الوند رو ما ساختیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار