شرایط نامساعد استان خوزستان به لحاظ گرمای هوا و گرد و غبار مانع از رکابزنی حسن دائمی معروف به مرد جاده های ایران از شلمچه تا همدان شد.
کد خبر: ۲۶۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 27 July 2016
شرایط نامساعد استان خوزستان به لحاظ گرمای هوا و گرد و غبار مانع از رکابزنی حسن دائمی معروف به مرد جاده های ایران از شلمچه تا همدان شد.

به گزارش ایسنا،حسن دائمی پیشکسوت دوچرخه‌سواری همدان با 82 سال سن قصد رکابزنی از شلمچه تا همدان را داشت اما به توصیه مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان همدان از این اقدام منصرف شد.

دائمی که دارای هفت فرزند و 10 نوه است، قصد داشت مسیر شلمچه، خرمشهر، آبادان، اهواز، دزفول، شوش، اندیمشک، خرم آباد، درود، بروجرد، ملایر به همدان را با دوچرخه رکاب بزند.

وی در این‌باره گفت: خیلی دوست داشتم این مسیر را رکاب بزنم اما شرایط نامساعد جوی استان خوزستان و توصیه مسئولان مبنی بر حفظ سلامتی باعث شد تا از این برنامه در وضعیت فعلی منصرف شوم.

وی با بیان اینکه با مشورت انجام شده قرار است این برنامه را در پاییز امسال برگزار کنم، خاطرنشان کرد: شرایط نامساعد جوی خوزستان که این روزها در محاصره گرد و غبار و گرمای شدید است، باعث شد تا برنامه رکابزنی را به پاییز موکول کنم.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری همدان نیز گفت: با مشورت صورت گرفته با مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، اعزام این دوچرخه‌سوار پیشکسوت را با توجه به شرایط سنی، اوضاع نامطلوب آب و هوایی خوزستان و گرمای شدید این منطقه به صلاح ندانستیم.

علی ثقفی افزود: دائمی یکی از سرمایه‌های گرانبهای ورزش دوچرخه‌سواری همدان است و از وی خواستیم که این برنامه عظیم و به یادماندنی را در پاییز و طی مناسبتی ویژه انجام دهد.

وی بیان کرد: برای ما حفظ سلامت ورزشکار مهمتر از ورزش در هر شرایطی است و بنابراین باتوجه به اوضاع نامطلوب آب و هوایی در خوزستان، وی را از انجام این برنامه منصرف کردیم.

وی با قدردانی از انگیزه این ورزشکار 82 ساله در ادامه رکابزنی در جاده‌های ایران گفت: دائمی از دوچرخه‌سواران با ارزش استان همدان به شمار می‌رود و امیدواریم همچنان در این رشته رکاب بزند.

این دوچرخه‌سوار همدانی تاکنون همه شهرهای ایران را رکاب زده و خاطرات وی در کتابی بنام مرد جاده‌های ایران نگاشته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار