نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان گفت: بازگشت پیکر دو شهید همدانی به خانواده‌های آنها اطلاع داده شد.
کد خبر: ۲۶۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 26 July 2016
نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان گفت: بازگشت پیکر دو شهید همدانی به خانواده‌های آنها اطلاع داده شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از فارس، بهرام دوست‌پرست پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی همدان از هفت شهید در سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: خبر بازگشت و شناسایی دو شهید مفقودالجسد استان همدان به خانواده آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر شهید محمد ضرابی پس از 32 به وطن باز می‌گردد، گفت: شهید ضرابی از رزمندگان تیپ نبی اکرم(ص) بود که با شرکت در عملیات عاشورا در منطقه عملیاتی میمک در سال 63 شهید شد.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان با بیان اینکه والدین این شهید عزیز از دنیا رفته‌اند، ادامه داد: پیکر مطهر این شهید والامقام برای تشییع و خاکسپاری  به خانواده‌اش در شهر بهار تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: شهیدضرابی از جمله 455 شهید مفقودالجسد استان بود که طی ماه‌های گذشته پیکرش در منطقه عملیاتی میمک توسط جست‌و‌جوگران نور از جمله سردار شمسی‌پور تفحص شد و با انجام آزمایشات DNA هویت او شناسایی شده است.

دوست‌پرست با بیان اینکه پیکر تعدادی از شهدای این عملیات در منطقه میمک باقی مانده است، افزود: در همان زمان سردار شهید همدانی به خانواده شهدا قول داد که پیکر فرزندانشان را باز می‌گرداند به همین خاطر از آن زمان تاکنون تلاش ما به بازگرداندن پیکر شهدا در زمان جنگ و سال‌های بعد از جنگ معطوف شده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل کمیته جست‌وجوی مفقودین تلاش برای تفحص پیکرهای مطهر شهدا در این منطقه تداوم دارد، گفت: پیکر شهید ضرابی ششم مردادماه به همراه 6 شهید دیگر وارد همدان می‌شود که مراسم وداع، چهارشنبه شب در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شده و پس از آن پیکر مطهر برای تشییع و خاکسپاری روانه شهر بهار می‌شود.

شناسایی پیکر غواص دست بسته شهید «نیرپناه» بعد از 30 سال

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان با اشاره به شناسایی یکی دیگر از شهدای کربلای 4 همدان گفت: پیکر شهید مهدی نیرپناه سال گذشته به همراه 175 شهید غواص دست‌بسته دیگر تفحص شد که بعد از انجام آزمایشات DNA هویت‎اش شناسایی شد.

وی با بیان اینکه شهید نیرپناه از رزمندگان گردان 155 لشگر 32 انصارالحسین(ع) است، بیان کرد: این شهید والامقام به عنوان سکان‌دار قایق، همراه دیگر رزمندگان همدانی در دی ماه 65 در منطقه ابوخصیب و در عملیات کربلای 4 شهید شد.

دوست‌پرست ادامه داد: بازگشت پیکر شهید نیرپناه بعد از 30 سال به خانواده‌اش اطلاع داده شد، البته پدر و مادر شهید چند سال قبل به رحمت خدا رفته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار