نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه افزایش سرمایه گذاری ایجاد فضای امن برای ورود سرمایه گذار داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۲۶۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 25 July 2016
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه افزایش سرمایه گذاری ایجاد فضای امن برای ورود سرمایه گذار داخلی و خارجی است.

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی در نشست تخصصی با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر افزود: طرف مقابل ما در توافق هسته ای صادق نیست و از جمله آمریکایی ها به دنبال این هستند که به سرمایه گذاران خارجی بفهمانند ایران فضای امنی برای سرمایه گذاری نیست.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر عوامل و افرادی از دولت گذشته هستند که با برجام مخالفند و این دو مولفه مهم موجب شده امنیت سرمایه گذاری در کشور فراهم نشود.

وی با بیان اینکه خود ما نیز گاهی بی تاثیر در این ناامنی ها نیستیم، تاکید کرد: در این شرایط مسئولان نظام باید این معنا را درک کنند که جملات و صحبت های آنها می تواند در جذب و یا فرار سرمایه گذار اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که همه ما به عنوان مسئول در این زمینه هماهنگ نیستیم و این امر موجب شده تا سرمایه گذار ما برای سرمایه گذاری ریسک نکند.

کاظمی با بیان اینکه حل مسایل هسته ای یکی از قول های انتخاباتی دکتر روحانی بود، بیان کرد: در حالیکه آثار تحریم ها در زندگی مردم بسیار مشهود و کشور را به زانو درآورده بود، توافق هسته ای صورت گرفت و امیدواریم با اجرای برجام نتایج آن را در سفره مردم ببینیم.

وی در این رابطه اظهار کرد: اگر مسئولان خود را به این مقید می کردند که واقعیت ها را بیان کنند و مطالبی را بگویند که با زندگی مردم مطابقت دارد یا نه، این مسایل و مشکلات به وجود نمی آمد، چراکه مردم سرمایه نظام هستند و باید به آنها اعتماد کرده و در عین حال اعتماد آنها را جلب کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: به واسطه اعمال تحریم ها، حدود 70 درصد از صنعت کشور ما خوابیده است و تولید کننده، صنعتگر و سرمایه گذار بر اثر سوء مدیریت، تحریم ها، ناتوانی در نوسازی ماشین آلات و بدهی بانکها و واردات بی رویه زمین گیر شده است.

کاظمی گفت: با همت دولت و اختصاص 160 هزار میلیارد ریال، هفت هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید بازمی گردند و تعدادی از صنایع بزرگ ملایر مانند کارخانه فولاد ملایر و اراک نیز بزودی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

وی به روند افزایشی پدیده نامطلوب حاشیه نشینی در شهرها و بروز ناهنجاری و بزه های اجتماعی در این نقاط اشاره کرد و افزود: نیاز است شهرداری و شورای اسلامی شهر آموزش عمومی به منظور آشنایی مردم با مسایل و معیارهای شهرنشینی را در دستور کار قرار خود قرار دهند.

وی همچنین خواستار سنجش افکار عمومی از طریق فضای مجازی، رسانه ها و صدا و سیما از چگونگی رضایت مندی مردم از عملکرد شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر نهادها به منظور پیشبرد امور و برنامه ریزی ها شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت بر لزوم تمرکززدایی از مرکز شهر ملایر و گسترش سطح خدمات در سایر نقاط شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه خیابان شهدا پیشانی شهر ملایر است، باید هر چه سریعتر تعریض این خیابان به عنوان کاری ماندگار در شهر به اتمام برسد.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف هتل نیمه کاره پارک سیفیه، احداث تقاطع میدان تعاون، تبدیل بافت سنتی و تاریخی به بافت توریستی و گردشگری با حفظ بافت سنتی و لزوم مشارکت شهرداری در تعیین تکلیف کشتارگاه صنعتی ملایر شد.

وی با اشاره به گلایه مسئولان این شهرستان از عملکرد اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: 10 برابر شدن حق پذیره اوقاف ملایر و نحوه اقدامات برای شهروندان مشکلاتی را به وجود آورده که باید در سطح کشوری و از طریق سازمان مربوطه این مشکلات و اختلافات حل و فصل شود.

کاظمی در عین حال ایجاد کمربندی را برای شهر ملایر یک ضرورت دانست و گفت: در کنار آن باید ایجاد نمایشگاه های عرضه محصولات و تولیدات ملایر دیده شود تا به توانمندی اقتصاد شهر کمک کند.

به گفته وی فرمانداری ویژه ملایر تنها نامش را به یدک می کشد و همچنان در حد حرف باقی مانده و اختیارات فرمانداری ویژه هنوز تفویض نشده است.

وی درباره قوانین کهنه شهرداری ها نیز گفت: امروز قوانین در همه امور کهنه شده و حتی تصویب برخی قوانین، اجرای آن را سخت تر کرده و نظام و سیستم قانونگذاری ما غیرکارشناسانه و ناکارآمد است.

کاظمی همچنین تامین آب شرب ملایر از سد کلان را از دیگر دغدغه ها برشمرد و افزود: بر اساس انعقاد قرارداد با شرکت آب منطقه ای و شرکت اجرایی، در حال حاضر سایت تحویل شده و طی تعهد دو ساله آب شرب ملایر از سد کلان تامین خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار