معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه احیاء دارالقرآن ها نیازمند مربیان خبره است، گفت: ۵۰۰۰ نیروی متخصص قرآنی در آموزش‌وپرورش جذب‌شده است.
کد خبر: ۲۶۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱ 25 July 2016
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از جذب ۵۰۰۰ نیروی متخصص قرآنی در وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: احیای دارالقرآن ها در کشور نیازمند مربیان خبره است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از مهر، حمیدرضا کفاش پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در گام اول توسعه مراکز دارالقرآن بوده چراکه با توسعه مدارس قرآنی مدتی فعالیت آن‌ها متوقف‌شده بود.

وی هدف از تشکیل دارالقرآن کریم در آموزش‌وپرورش را شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی برای شرکت در مسابقات، عنوان کرد و گفت: باید مراکزی برای دانش‌آموزان وجود داشته باشد تا اطلاعات و آموزش‌های لازم را در رشته‌های مختلف و متنوع قران کریم و ارتقاء سطح دانش دانش آموزان در اختیار آن‌ها قرار دهد.

۱۴۴۰ مرکز دارالقرآن در کشور راه اندازی می شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰ مرکز دارالقرآن در کشور فعالیت دارد، گفت: طی دو سال آینده این آمار به ۱۴۴۰ مرکز خواهد رسید به‌نحوی‌که هر شهرستان دو مرکز دارالقرآن یکی ویژه دختران و یکی ویژه پسران داشته باشد.

کفاش دیگر اهداف معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش را احیا مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: این مسابقات طی سالیان گذشته در ۴ دوره برگزارشده اما برای مدتی متوقف شد که امسال با تلاش‌های صورت گرفته پنجمین دوره این مسابقات اسفندماه سال جاری با ارسال فراخوان به بیش از ۷۰ کشور جهان در مشهد برگزار خواهد شد.

وی هدف از این اقدام را ایجاد روحیه رقابت در سطح بین‌المللی بیان کرد و گفت: وقتی دانش آموزان در سطوح مختلف قرائت، تجوید تفسیر روخوانی و غیره در سطح جهان  دارای رقیب باشند قطعاً رشد بیشتری نسبت به حال خواهند داشت.

دانش آموزان قرآنی کشور توانایی درخشش در جهان را دارند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: دانش آموزان قرآنی کشور توانایی درخشش در جهان را دارند چراکه بسیاری از چهره‌های شاخص و قرآنی امروز کشور روزی در این مسابقات شرکت داشته‌اند.

وی با اشاره به هدف مهم توسعه مراکز دارالقرآن گفت: در کنار اقداماتی که تاکنون در حوزه فعالیت‌های قرانی دانش‌آموزی کشور انجام‌شده مسابقات قرآنی فرهنگیان نیز امسال برای اولین بار مرحله کشوری شهریورماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد.

کفاش برگزاری این رقابت میان معلمان، فعالان و اساتید قرآنی دانش آموزان را موجب افزایش شور و اشتیاق مربیان و معلمان عنوان کرد و گفت: این اقدام می‌تواند تأثیر بسیار مثبت بر فضای آموزشی قرآن کریم به دانش آموزان داشته باشد.

احیاء دارالقرآن ها نیازمند مربیان خبره است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه احیاء دارالقرآن ها نیازمند مربیان خبره است، گفت: ۵۰۰۰ نیروی متخصص قرآنی در آموزش‌وپرورش جذب‌شده است.

وی اولویت اول و اصلی در ساماندهی این معلمان و مربیان که اغلب خود حافظ و قاری قرآن هستند را حضور در دارالقرآن‌های کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت تکمیل ظرفیت دارالقرآن‌های موجود مربیان مازاد می‌توانند در رشته‌های دیگر موجود در آموزش‌وپرورش مشغول فعالیت شوند.

کفاش با اشاره به اینکه نیروی قرآنی در کشور به‌اندازه کافی جذب‌شده است، گفت: در بین ۱۰۰ هزار نیروی پرورشی، مشاور و دبیران دینی و قرآن کشور که هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند چهره‌های نخبه‌ای وجود دارند که در حال شناسایی آنها هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در سهمیه‌های آتی سهمیه ای برای جذب مربیان و متخصصان قرآنی خواهیم داشت، گفت: جذب چهره‌های شاخص دیگر نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در رشته قرائت از ۳۴ سال قبل در کشور آغازشده است، گفت: در مرحله نهایی مسابقات قرائت قران کریم کشوری که در سال ۱۳۶۴ در رامسر برگزار شد مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس‌جمهور بودند با تأکید بر اینکه چرا به نهج‌البلاغه نمی‌پردازید، این موضوع را مطرح کردند که تفسیر نهج‌البلاغه نیز از همان زمان به این بخش‌ها اضافه شد.

برگزاری مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزی کشور در دو بخش پژوهشی و آوایی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزی کشور در دو بخش پژوهشی و آوایی که هرکدام شامل ۵ بخش هستند در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کسب فیض از وجود امام رضا(ع) برای دانش آموزان گفت: هرساله یکی از بخش‌های این مسابقات به دلیل معنویت مکان، در آستان قدس برگزار می‌شود که امسال نیز بخش پژوهشی این مسابقات در ۵ رشته تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز در مشهد مقدس برگزارشده که بسیاری از شخصیت‌ها و مسئولین مهم کشوری از بخش‌های مختلف بازدید داشتند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای فضاسازی، تبلیغات و استقبال مردمی در استان همدان، گفت: اقدامات انجام‌شده توسط مسئولین استان خصوصاً نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان و همچنین استاندار همدان جای تقدیر و تشکر دارد.

کفاش گفت: در دوره قبلی مسابقات که ۵ سال پیش در استان فارس برگزار شد طی قرعه‌کشی پرچم این مسابقات به استان همدان داده شد و امسال نیز پس از اتمام مسابقات در استان همدان پرچم مسابقات برای میزبانی استان اردبیل در دور بعدی مسابقات تقدیم این استان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار