مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از افزایش چشمگیر حوادث و سوانح شهری در تیرماه امسال در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 25 July 2016
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از افزایش چشمگیر حوادث و سوانح شهری در تیرماه امسال در همدان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان، محمدرضا بیاناتی با اعلام این خبر گفت: آتش‌نشانان همدان در تیرماه امسال 479 مورد عملیات مختلف انجام داده‌اند که این تعداد در مقایسه با خردادماه 10 درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته 49 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 387 مورد از عملیات‌های انجام شده مربوط به اطفاء حریق بوده است، اظهار کرد: آتش‌سوزی پوشش گیاهی با 184 مورد، باغ و فضای سبز 36 مورد، وسائط نقلیه 18 مورد، کاربری تجاری 15 مورد وکاربری مسکونی با 12 مورد بیشترین تعداد عملیات این حوزه را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به انجام 92 مورد عملیات امداد و نجات در تیرماه امسال عنوان کرد: 21 مورد مهار حیوانات، 14 مورد نجات افراد محبوس شده پشت درب، 13 مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، 12 مورد نجات حیوانات و 8 مورد عملیات امداد و نجات در سانحه تصادفات رانندگی بیشترین تعداد عملیات‌های امداد و نجات را در برگرفته است.

وی آمار شهروندان مصدوم در حوادث مختلف را 29 نفر و یک فوتی در حوادث امداد و نجات و یک مصدوم در حوادث آتش‌سوزی عنوان کرد و افزود: در حادثه آتش‌سوزی 31 تیرماه میدان امام(ره) 6 نفر از آتش‌نشانان جان بر کف حین انجام وظیفه مصدوم شدند.

بیاناتی علت 275 مورد از حوادث آتش‌سوزی را عمدی، 108 مورد غیرعمدی و 3 مورد نامشخص خواند و یادآور شد: علت 90 مورد از حوادث حوزه امداد و نجات غیرعمدی و 2 مورد نامشخص بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی همدان با 9 ایستگاه و به طور شبانه‌روزی آماده کمک‌رسانی به شهروندان است، ضمن توصیه رعایت نکات ایمنی به شهروندان از آنان خواست در هنگام مواجه شدن با حوادث و سوانح مختلف ضمن حفظ آرامش و خونسردی مورد را با ذکر نشانی دقیق محل حادثه به سامانه 125 گزارش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار