نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه عظمت قرآن باید در سنین پایین برای فرزندان تبیین شود، گفت: باید کتاب الهی قرآن را از مهجوریت نجات دهیم.
کد خبر: ۲۶۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 25 July 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه عظمت قرآن باید در سنین پایین برای فرزندان تبیین شود، گفت: باید کتاب الهی قرآن را از مهجوریت نجات دهیم.

به گزارش مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در همدان با بیان اینکه یکی از نشانه‌های آخرالزمان این است که قرآن را زیر پا و دنیا را بالای سر می‌گذارند، اظهار داشت: در آخرالزمان مردم دلارپرست می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این شرایط و اوضاع و احوال در سازمان آموزش و پرورش برنامه فاخر مسابقات قرآن دانش آموزان در حال برگزاری است که انصافا اقدامی بسیار حیاتی و ارزشمند و ماندگار است، گفت: امیدواریم در نتیجه این برنامه‌ها کتاب الهی قرآن را از هجران و مهجوریت نجات دهیم.

تبیین عظمت قرآن در سنین پایین برای فرزندان

آیت الله محمدی با بیان اینکه برنامه های متنوع و خوبی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن و عترت پیش بینی شده است، گفت: آنچه که باید بعد از قرائت، تلاوت، لحن، تجوید، ترجمه و تفسیر قرآن مورد توجه همگان قرار گیرد تبیین عظمت قرآن در سنین پایین برای فرزندان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خداوند فرموده اگر این قرآن با عظمت را بر سلسله جبال سربه فلک کشیده کره زمین نازل می کردیم تحملش را نداشتند، گفت: این عظمت را باید با چه زبانی به افکار عمومی و به خصوص امت بشر منتقل کرد؟

آیت الله محمدی با بیان اینکه اگر شما امت با قرآن عجین می شدید از عظمت و هیبت قرآن می توانستید کوهها را جابجا کنید و حجاب ها را کنار بزنید، گفت: اگر به حقیقت، اهل قرآن باشیم با مردگان نیز می‌توانیم سخن بگوییم.

برخی افراد قرآن را ابزاری برای بسط قدرت خود قرار دادند

وی با اشاره به اینکه برخی افراد قرآن را ابزاری برای بسط قدرت خود قرار دادند، ادامه داد: آل سعود روزی ده ها جلد قرآن چاپ می‌کند اما برای قرآن کاری نکرده اند و جز جنگ و آوارگی دستاوردی برای امت مسلمان نداشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و خون مقدس شهدا قرآن از مهجور بودن خارج شده است، عنوان کرد: اهتمامی که رهبر معظم انقلاب برای تجلیل از ساحت قرآن دارند، در هیچ برهه‌ای از تاریخ مانند نداشته است.

وی با بیان اینکه امروز در کشور شمار قاریان قرآن بسیار شده است، گفت: با قرآن باید طوری رفتار کرد که شرمنده آن نباشیم چراکه در عرصه عمل، قرآن بسیار غریب است.

آیت الله محمدی با تاکید بر اینکه اگر فتنه های کور آخرالزمان از در و دیوار عالم بر سر شما فرو ریخت هیچ راه نجاتی ندارید مگر اینکه مو به مو به دستورات قرآن عمل کنید، گفت: تا زمانی که قرآن نسخه شفابخش تمام دردهای بی درمان ما نباشد، باز هم به مشکل برخواهیم خورد.

مکتب ضاله وهابیت از قرآن دم زدند و با قرآن دشمنی کردند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در مکتب ضاله وهابیت از قرآن دم زدند و با قرآن دشمنی کردند، گفت: وهابیت تفسیرهای ناروا برای قرآن آورده و قصد تحریف قرآن را دارند و امروز دشمنی با قرآن فوق العاده سنگین است.

وی با بیان اینکه امروز قرآن کشورهای دنیا را فتح کرده و تنها باید به قرآن عمل کنیم و تا زمانی که عمل نباشد، اهداف این برنامه‌ها حاصل نخواهد شد، گفت: قرآن باید از مهجوریت نجات یابد.

وی با بیان اینکه رئیس پارلمان انگلستان عنوان کرده که مسلمانان سه چیز دارند که باارزش است، گفت: به گفته وی تا زمانی که قرآن مورد تلاوت است و کعبه مورد عطف قرار گرفته و نام پیامبر بالای ماذنه هاست نصرانیت در خطری عظیم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار