رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: انقلاب را باید حرکت داد تا سیر تکاملی آن انجام شود.
کد خبر: ۲۶۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 25 July 2016
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: انقلاب را باید حرکت داد تا سیر تکاملی آن انجام شود.

به گزارش ایسنا، داوود گودرزی در دوره خط امام(ره) (طرح ولایت) در دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: انقلاب یک حرکت تدریجی از بدی‎ها به سمت خوبی‎هاست، یک موجود در حال حرکت، زنده و پویا است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب یک موضوع همیشه در جریان است و نباید فعالیت‎ها به شکلی باشد که این حرکت متوقف شود و نباید به وضع موجود اکتفا کرد و باید انقلاب را پیش برد، تاکید کرد: انقلاب را باید حرکت داد تا سیر تکاملی آن انجام شود.

به گفته گودرزی، سیر تکاملی انقلاب پنج مرحله دارد که ما هم اکنون در مرحله سوم آن متوقف شده‎ایم و برای حرکت و عبور از این مرحله باید فعالیت‏‎های انقلابی خود را افزایش داده تا بتوانیم این موجود زنده را هدایت کرده و از این مرحله نیز به مرحله بعدی برسانیم.

وي عنوان کرد: مراحل سیر تکامل یک انقلاب شامل مرحله اول انقلاب اسلامی، مرحله دوم نظام اسلامی، مرحله دولت اسلامی، مرحله چهارم جامعه اسلامی و مرحله پنجم تمدن‌سازی اسلامی بوده به طوریکه چهار مورد اول در داخل مرزها انجام می‎گیرد و مورد پنجم فرامرزی است.

گودرزي در ادامه به نقطه آغاز انقلاب از سال 57 تا به امروز اشاره کرد که از آن روز تاکنون همچنان در حال انقلاب و تکامل سیر انقلاب اسلامی هستیم که توانسته‌ایم تا به امروز موفق باشیم، گفت: انقلابی که پس از انقلاب منفعل شود و مراحل دیگر را انجام ندهد به نتیجه نخواهد نرسید که در اين زمينه می‌توان به انقلاب مصر اشاره کرد که پس از انقلاب به فکر نظام‌سازی نبوده‌اند.

رئيس سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: تفاوت در دولت اسلامی و نظام اسلامی در این است که در نظام اسلامی شاکله اسلامی شکل گرفته است اما محتوا اسلامی نشده که ما نیز در این مرحله به سر می‌بریم و باید به این امر توجه ویژه‌ای بکنيم.

وي در بخش دیگری به اهداف و آرمان‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی پنج هدف و آرمان دارد و به دنبال تحقق آزادی، استقلال، استکبارستیزی، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: این پنج هدف شاخصه‌هایي برای سنجش دولت‎هاست و باید دولت‎ها را با این پنج شاخصه سنجید، آیا واقعا با این پنج مولفه می‌توان فهمید دولت‎ها انحراف داشته‌اند یا نه؟

وي خاطرنشان کرد: سه چالش همیشه مانع سیر تکامل انقلاب و رسیدن به اهدافشان شده که نخستین چالش آن دشمن است.

رئيس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به آمریکا در محوریت دشمنی با انقلاب اسلامی گفت: آمریکا از کودتای 28 مردادماه که 63 سال پیش رخ داد دشمنی خود را با ایران آغاز کرده و همچنان ادامه می‌دهد و روز به روز به دشمنی‎اش می‎افزاید.

وي اضافه کرد: آمریکا از هیچ گونه توطئه‎، دشمنی‌، خیانت و توهین عليه ما دریغ نکرده است، این سینه‎چاکان آمریکا آن‌هایی هستند که وقتی در ایران بودند بالای سر درب کاباره‌هایشان نوشته بودند «ورود ایراني‌ها و سگ ممنوع».

گودرزی ادامه داد: همین‌ها مقاله‌هایی می‌نویسند که شما توهم دارید، دشمن کجا بود، دشمنی کجا بود؟ و این در حالیست که مقام معظم رهبری‌ چند هفته یکبار دشمنی آمریکا و جنایت‌ها و توطئه‌هایش را در سخنرانی‌هايشان گوشزد می‌کنند بنابراین بايد ديد این همه تکرار و تذکر از روی چیست؟

رئيس سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: چالش دوم که جلوي راه پیشرفت انقلاب بودن را گرفته است وجود یک جریان غیر انقلابی است که از ابتدای انقلاب تا به امروز وجود دارد و همچنان مانع پیشرفت است.

وی یادآور شد: از همان ابتدا جریان غیر انقلابی را که منصب‌های نظام را به عهده گرفتند می‌توان بنی صدر نام برد که آن زمان 5 هزار پوند حقوق از سامان سیا دریافت می‌کرد و این جریان همچنان ادامه داد.

گودرزي گفت: در منصب‌های مختلف و در ميان نماینده مجلس، استاندار، وزیر و ... نيز افرادي بوده‌اند كه مانع پیشرفت انقلاب شده‌اند.

وی سومین و آخرین چالش که باعث مانع پیشرفت انقلاب مي‎شود را کم‌کاری و غفلت از جریان انقلابی دانست و اظهار كرد: متاسفانه جریان انقلابی و انقلاب را ناقص فهمیدیم ناقص عمل کردیم و ناقص نیز بیان کردیم.

رئيس سازمان بسیج دانشجویی کشور سه راهکار را پیشنهاد کرد و گفت: اول باید گفتمان انقلاب را بازتعریف کنیم، دوم باید مجاهدت انقلابی کنیم چراکه وقت کم است، سوم جهاد روشنگری و تبیین را آغاز کنیم.

وي افزود: مقام معظم رهبری حکم جهاد روشنگری و تبیین را داده و حجت را بر ما تمام کرده‌اند حال ما باید همواره با اشکال و ابزار مختلف با مردم صحبت کنیم و تبیین و روشنگری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار