رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: انقلاب می خواست قرآن در تمام عرصه های زندگی افراد حاکم شود.
کد خبر: ۲۶۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 25 July 2016
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: انقلاب می خواست قرآن در تمام عرصه های زندگی افراد حاکم شود.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی در آئین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزان برگزیده کشور در همدان اظهار کرد: امروز بزرگترین المپیاد قران و عترت و نماز در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت 7 میلیون دانش‎آموز از آموزشگاه‎های وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف و بخش‎های پژوهشی و آوایی کاری عظیم است، عنوان کرد: حضور ده‌ها هزار حافظ قرآن در کشور سرمایه کمی نیست چرا که روزی در کشور به تعداد انگشتان یک دست حافظ کل قرآن وجود نداشت اما اکنون تعداد زیادی حافظ، قاری و پژوهشگر قرآنی در کشور وجود دارد که این افراد سرمایه هستند.

حسینی تصریح کرد: انسان اگر می‎خواهد پیشرفت و تکامل پیدا کند باید آموزش‎های قرآنی را در عرصه‏‎های اجتماعی حاکم کند چراکه انقلاب می‎خواست که قرآن در تمام عرصه‎های زندگی افراد حاکم شود البته امروز خلأها و ضعف‎هایی وجود دارد و زمانی برطرف خواهد شد که بتوان نقش قرآن را در تمام زمینه ها به خوبی ایفا کرد.

وی در ادامه خطاب به دانش‎آموزان حاضر در این مسابقات افزود: شما دانش‎آموزان که آینده‎سازان و بزرگترین سرمایه‎های کشور هستید باید تلاش کنید در همه عرصه‎های زندگیتان قرآن حاکم شود پس باید با قران انس بگیرید و بتوانید به قرآن عمل کنید.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن زمینه‎ای برای فهم و عمل به قرآن است، بیان کرد: اتفاق بسیار خوبی افتاد و مسابقات شکوفه‎های قرآنی و دانش‎آموزان ادغام شد که این موضوع منجر شد این رویداد با شکوه با اثرگذاری بیشتری برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار