معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد کرسی‎های تلاوت براساس فرمایش مقام معظم رهبری از اول مهرماه در مدارس کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 25 July 2016
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد کرسی‎های تلاوت براساس فرمایش مقام معظم رهبری از اول مهرماه در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کفاش در آئین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش ‎آموزان برگزیده سراسر کشور در همدان، با بیان اینکه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات  نشان از ترویج گسترده قرآن در مدارس در سطح استانی و ملی دارد، اظهار کرد: امروز جذاب‏‎ترین برنامه در آموزش و پرورش در حوزه فعالیت‎های قرآنی است.

وی با بیان اینکه هزاران مربی پرورشی و قرآنی در کنار فرزاندن نورانی فعالیت قرآنی دارند، به وجود 650 دارالقرآن آموزش و پرورش در کشور اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه تعریف شده، تعداد دارالقرآن‌های کشور در دو سال آینده به یک‎هزار و 440 دارالقرآن افزایش می یابد.

کفاش عنوان کرد: در آموزش و پرورش علاوه بر کتاب‎های درسی و تحول در حوزه قرآن، در منابع آموزشی طرح انس با اهل بیت(ع) با انتشار کتاب برای دوره ابتدایی و متوسطه اول در حال گسترش در مدارس کشور است.

وی  با بیان اینکه حفظ موضوعی قرآن در کنار حفظ قرآن به برنامه تبدیل شده است، عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگیان برای نخستین بار و ایجاد کرسی‎های تلاوت براساس فرمایش مقام معظم رهبری از اول مهرماه در مدارس از اقدامات جدید وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه دارالقرآن ها در حوزه فعالیتهای قرآنی اقدامات بزرگ و گسترده ای محسوب می شوند، به برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآنی در اسفندماه اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات دانش آموزان زمینه رقابت با دانش آموزان کشورهای اسلامی در حوزه قرآن را پیدا خواهند کرد که امیدواریم خوش بدرخشند.

وی با اشاره به اینکه امروز 800 نفر از بین جامعه میلیونی قرآنی در همدان برای مسابقات قرآن و عترت حضور پیدا کرده‏‎اند، افزود: بعد از مسابقات قرآنی پسران، مسابقات قرآنی دختران نیز برگزار می‎شود.

کفاش خطاب به دانش‎آموزان حاضر در مسابقات بیان کرد: شما دانش‎آموزان عرصه قرآن در چشم‎انداز قرآن، نماز و عترت الگوهای فراوانی دارید که باید از آنها به خوبی استفاده کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار