جانشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش کشور از ساخت ١۵ المان شهید در ١۵ شهر کشور خبر داد .
کد خبر: ۲۶۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 24 July 2016
جانشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش کشور از ساخت ١۵ المان شهید در ١۵ شهر کشور خبر داد .

به گزارش ایسنا، سرهنگ علیرضا امجدیان، با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش ٢٢٠ شهید خلبان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: تا کنون برای ١۵ شهید خلبان ارتش نیروی هوایی ١۵ المان ساخته شده و ٢٠ المان دیگر نیز در نوبت ساخت است.

امجدیان با بیان اینکه تا کنون برای استان همدان ٣ المان و یادمان ساخته شده و یا در دست ساخت است، افزود: ساخت المان و یادمان در قروه درجزین، همکاری با باغ موزه دفاع مقدس و در دست ساخت بودن المان شهدای خلبان اسدآباد در ارتش نیروی هوایی ٣ یادمان استان همدان است.

وی تصریح کرد: در ١٩ بهمن امسال به مناسبت روز ارتش نیروی هوایی از المان شهدای خلبان اسدآبادی در این شهرستان با حضور مسئولان کشوری و لشکری رونمایی خواهد شد.

امجدیان با اشاره به وجود ٣ شهید خلبان اسدآبادی در نیروی هوایی ارتش کشور اضافه کرد: این شهدا در ماموریت‌های برون‌مرزی و درون‌مرزی کشور به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

شهردار شهر اسدآباد نیز از اختصاص ٣٠٠ میلیون تومان برای ساخت المان شهدای خلبان خبر داد و گفت: با مشارکت نیروی هوایی، فرمانداری، شورای شهر و نماینده مردم شهرستان هزینه المان شهدای خلبان تامین خواهد شد.

حمزه عبدکوند اظهار کرد: با انجام شدن طراحی اولیه ساخت این تندیس آغاز شده و در ١٩ بهمن مصادف با روز ارتش نیروی هوایی از المان شهدای خلبان  اسدآبادی رونمایی می‌شود.

وی با تاکید بر ساخت المان شهدای خلبان اسدآبادی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: در حال حاضر برای نصب المان این سه شهیدخلبان  گرانقدر سه نقطه شهر پیشنهاد شده که در نهایت کارشناسان نیروی هوایی تصمیم نصب در یک نقطه شهر را با توجه به مکان مناسب برای المان اعلام خواهند کرد.

عبدکوند اضافه کرد: ساخت تندیس هواپیما و سه شهید خلبان اسدآبادی به ٣٠٠ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

گفتنی است؛ شهید سرتیپ دوم مظاهر رضاییان، سرگرد شهید رضا صادقی و سرتیپ شهید علی امجدیان سه شهید خلبان اسدآبادی در نیروی هوایی ارتش کشور هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار