مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه لالجین یک برند جهانی برای استان همدان و کشور محسوب می شود، افزود: برای حفظ این عنوان باید رفتار جهانی داشت.
کد خبر: ۲۶۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 24 July 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه لالجین یک برند جهانی برای استان همدان و کشور محسوب می شود، افزود: برای حفظ این عنوان باید رفتار جهانی داشت.

به گزارش مهر، علی مالمیر لالجین را یک برند جهانی برای استان همدان دانست و افزود: حفظ این عنوان منوط به تغییر و تحول در لالجین برای مطرح شدن بیشتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه سالانه باید گزارش تغییر و پیشرفت شهر لالجین به شورای جهانی صنایع دستی ارائه شود، گفت: حفظ عنوان شهر جهانی لالجین شروط بر ایجاد تغییر و تحول در این شهر است.

وی در ادامه گفت: لازمه ایجاد تغییر و تحول، تبلیغات بیشتر، افزایش کیفیت صنایع سفال و سرامیک و تقویت زیرساخت های این منطقه از جمله توجه به امور آموزشی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای گسترش دادن فعالیت ها است.

مالمیر با اشاره به فعالیت و حضور شورای جهانی صنایع دستی در مهرماه امسال در اصفهان افزود: لالجین به عنوان شهر جهانی سفال در این شورا شرکت خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه لالجین یک برند جهانی برای استان همدان و کشور محسوب می شود، افزود: برای حفظ این عنوان باید رفتار جهانی داشت و از تجارب دیگر شهرهای جهانی در این زمینه بهره برد.

مالمیر با بیان اینکه معرفی و فروش محصولات صنایع دستی و تبدیل شدن آن به برند جهانی، رونق کسب و کار سفال‌کاران را به دنبال خواهد داشت، افزود: ایجاد دبیرخانه شهر جهانی لالجین وظایف دستگاه ها را در نگهداری این عنوان مشخص می کند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درامد زندگی مردم لالجین از طریق تهیه سفال تامین می شود، عنوان کرد: وجود سفال های چینی در برخی فروشگاه های این شهر از تهدیدات هنر لالجین است که باید در صدد رفع این مشکل نیز بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار