رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: عوامل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با هفت متخلف زیست محیطی برخورد کردند.
کد خبر: ۲۶۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 24 July 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: عوامل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با هفت متخلف زیست محیطی برخورد کردند.

مجید شعبانلو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دو فرد مسلح با یکدستگاه موتورسیکلت در حال گشت زنی در منطقه شکار ممنوعه زند ملایر بودند که توسط یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: هرچند اسلحه شکاچیان دارای مجوز بوده و اقدامی برای شکار نکردند ولی حضور در منطقه شکار ممنوع حتی با اسلحه دارای مجوز ممنوع است.

وی بیان کرد: با این وجود این دو شکارچی که بومی منطقه نیز هستند تعهد گرفته شد که این تخلف را تکرار نکنند در غیر اینصورت با آنها طبق قانون برخورد می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: همچنین پنج نفر به خاطر تخریب زیستگاه و معدن کاوی در منطقه حفاظت شده لشکردر ملایر دستگیر شدند.

شعبانلو افزود: برخی افراد سودجو با حضور در مناطق حفاظت شده به منظور کاووش معدن یا یافتن گنج اقدام به تخریب این مناطق می کنند که این اقدام انها خلاف قانون بوده و با آنها برخورد می شود.

وی اضافه کرد: محیط زیست ملایر از پنج متخلف زیست محیطی که برای معدنکاوی به منطقه حفاظت شده لشکردر مراجعه کرده بودند نیز تعهد کتبی برای تکرار نکردن تخلف گرفت.

وی همچین از مهار آتش قبل از رسیدن به منطقه حفاظت شده لشکردر ملایر خبر داد و گفت: بخش از اراضی ملی مجاور این منطقه حفاظت شده طعمه آتش شده بود که با هوشمندی و تلاش مردم محلی و محیط بانان و قبل از رسیدن به این منطقه خاموش شد.

نطقه حفاظت شده کوه لشگردر با ارتفاع دو هزار و 758 متر از سطح دریا و با مساحتی افزون بر 24 هزار و 326 هکتار در حوزه شهرستان ملایر قرار دارد و در 90 کیلومتری شرق شهر همدان واقع است.

در منطقه لشگردر علاوه بر وحوش شمار زیادی از پرندگان چه به صورت فصلی و چه به صورت بومی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به عقاب طلایی، دلیجه، کبک نوک سرخ، تیهو، جغد، کمر کولی، سسک ، فاخته، زرد پره ، دارکوب و پری شاهرخ اشاره داشت.

وجود وحوشی همچون کل و بز ، قوج و میش و گوشتخوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال ، کفتار ، تشی و گورکن همچنین زیست پرندگان بومی و فصلی از جمله عقاب طلایی، جاذبه های جانوری منطقه لشگر را دو چندان کرده است.

این منطقه دارای گیاهان متنوعی از تیپ گیاهان کوهستانی است و گیاهان دارویی همچون کلاه میر حسن ، گون ، گل گندم، بروموس، علف بادبزنی، نخود وحشی، پیچک صحرایی، خاکشیر، میخک، کنگر، علف چای، زنبق وحشی، کاکوتی، اسپند، چوبک یا گلکه، شکر تیغال، آلوچه وحشی، زالزالک وحشی و دیگر گونه های گیاهی از نوع گندمیان و تیره نعناعیان در آن فراوان دیده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار