با روی کار آمدن مسعود مصطفی جوکار به عنوان رئیس هیات کشتی شهرستان ملایر، بارقه های امید میان علاقمندان به ورزش اول خطه ملایر زنده شده و سوت حرکت قطار در حال رکود و ساکن کشتی ملایر حالا به صدا درآمد.
کد خبر: ۲۶۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 24 July 2016
با روی کار آمدن مسعود مصطفی جوکار به عنوان رئیس هیات کشتی شهرستان ملایر، بارقه های امید میان علاقمندان به ورزش اول خطه ملایر زنده شده و سوت حرکت قطار در حال رکود و ساکن کشتی ملایر حالا به صدا درآمد.

به گزارش ایرنا حالا مسئولان ورزش شهرستان امیدوار هستند تا همچون دهه هشتاد قهرمانانی از این دیار پرظرفیت به ایران و جهان معرفی و گوش شکسته های ملایر بار دیگر پرچم کشورمان را در میادین جهانی و المپیک به اهتزار در آورند.

مصطفی جوکار خود خاک خورده کشتی است و با کوله باری از عناوین متعدد از جمله نایب قهرمانی المپیک آتن حالا به دنبال انتقال تجربه های چندین ساله خود به جوانان و نوجوانانی است که رویاهای خود را در دایره طلایی جست و جو می کنند.

مربی سابق تیم ملی در این راه پر فراز و نشیب به یاری مسئولان ورزش استان، شهرستان، نمایندگان مجلس، مربیان و تمام کسانی که به نوعی دلشان برای ورزش کشتی می تپد، سخت نیاز دارد تا ورزش اول استان و شهرستان دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

در حالیکه رئیس هیات کشتی ملایر بسیار امیدوار است با آمدن قهرمانان و پهلوانان و پیشکسوتان به عرصه کشتی ملایر، آشتی بزرگی با ورزش کشتی شود که روزی سرپرچم دار کشتی استان در کشور بود.

مسعود مصطفی جوکار در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: کشتی ما نباید فرمایشی باشد بلکه باید همه دست در دست هم برای شکوفایی کشتی ملایر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما نیز باید مانند همدانیها نسبت به ورزشمان تعصب داشته باشیم، افزود: جایی که ورزشی مانند کشتی در آن ریشه دارد و صاحب مدال جهانی و المپیک است، زمینه برای قهرمانی ها در میادین مختلف فراهم است و باید استعدادها شناسایی و کشف شود.

وی با تقدیر از حمایت های دلسوزانه رییس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: ما در این راه وظیفه خطیر و سنگینی را پیش رو داریم و طبق قولی که به مسئولان ورزش ملایر داده ام، اگر نتوانم برای کشتی ملایر کاری کنم و مثمر ثمر نباشم، بدون هیچ معطلی عطای کار را به لقایش می بخشم.

مصطفی جوکار بیان کرد: در حال حاضر صادق گودرزی در تهران مدرسه کشتی دارد و میثم مصطفی جوکار نیز قصد کشتی گرفتن دارد و فعلا به فکر مربیگری نیست، اما برای کشتی ملایر از مربیان مجربی چون سعید گودرزی، غفاری و امین احمدی استفاده می کنیم تا با یک خرد جمعی و یک برنامه منسجم بتوانیم قطار در حال رکود و ساکن کشتی ملایر را به حرکت درآوریم.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک و حمایت مسئولان و مربیان و پیشکسوتان و همشهریان و خیران استعدادهای ناب کشتی ملایر در مسیر قهرمانی قرار گیرند و بیشه پر از شیر کشتی ملایر هیچگاه بدون شیر نماند.

وی ادامه داد: در این زمینه با تمام صداقت و رفاقت دستمان را به سمت مربیان و پیشکوستان دراز کرده ایم و هیچ مربی را کنار نگذاشتیم و با این همیت و صداقت و دوستی کشتی ملایر حرکت رو به جلویی خواهد داشت.


**کمیته اقتصادی کشتی ملایر در آستانه شکل گیری است
نایب قهرمان کشتی المپیک آتن همچنین از تشکیل کمیته اقتصادی خبر داد و گفت: این اقدام بسیار اثرگذار و مثبتی در ورزش کشتی ملایر است که برای شکل گیری آن نیازمند کمک جدی خیران، نیکوکاران، دست اندرکاران کشتی و مسئولان استانی و شهرستانی هستیم.

مصطفی جوکار درباره برنامه های خود در هیات کشتی ملایر بیان کرد: اولین اقدام ما جدا کردن رده های سنی 6 تا 16 بود که نونهال، خردسال، نوجوان و پهلوانک در این رده سنی هستند و هیچکدام از کشتی گیران جوان و بزرگسال در کنار این رده قرار نمی گیرند.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده رده سنی 6 تا 16 سال روزهای زوج از ساعت 16 تا 18 عصر و رده سنی بزرگسالان و جوانان هر روز از ساعت 18 تا 20 شب و پیشکسوتان از ساعت 20.30 تا 22 شب در باشگاه کشتی تختی تمرین می کنند.

وی گفت: علاوه بر این طرح مشترک تمرین کشتی در روزهای جمعه برای رده های مختلف سنی دایر است که از ساعت 9 تا 11 صبح گروه سنی پهلوانک و نوجوان و از 11 تا 13 ظهر طرح مشترک جوانان و بزرگسالان اجرا می شود.

رییس هیات کشتی ملایر خاطرنشان کرد: تمام سرمایه گذاری ما روی شناسایی و استعدادیابی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان است تا بتوانند پشتوانه خوبی برای بزرگسالان کشتی ملایر باشند که هم اکنون تعداد آنها به اندازه انگشتان دست هم نیست.

مصطفی جوکار خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم کشتی ملایر را با برگزاری رقابتهای مختلف سر زبانها بیندازیم و کشتی گیران ما در کشور و جهان مطرح شوند، قطعا مسئولان، دلسوزان کشتی و همشهریان علاقه مند شده و توجه بیشتری به کشتی و کمیته اقتصادی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: کشتی ملایر مختص من مصطفی جوکار نیست و تا زمانیکه همه کمک و یاری نکنند، قطار کشتی ملایر حرکت نخواهد کرد.

وی از انتخاب مسعود مومنی به عنوان دبیر و اصغر احمدی به عنوان نایب رییس هیات کشتی ملایر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه کمبود مسابقه مانع بزرگی برای کشتی گیران ملایری است، در صدد هستیم با تشکیل کمیته اقتصادی، حداقل ماهی یک مسابقه کشتی، جام های مختلف، رقابتهای چهار جانبه گرامیداشت شهدای حرم و حتی میزبانی مسابقات را در ملایر برگزار کنیم.

او گفت: اولویت ما برگزاری رقابتهای کشتی برای رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است و در تک وزن نیز برای بزرگسالان مسابقه تدارکاتی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تمرینات را از کشتی سبک شروع می کنیم و با سنجش توانایی کشتی گیران و رفع نواقص آنها و تشکیل یک تیم خوب و قوی، از مهره های خوب کشتی و تیم هایی چون مازندران، تهران و کرج برای حضور در رقابتهای کشتی ملایر دعوت می کنیم.

** افتتاح مدرسه تخصصی گام نخست برای شتاب بخشیدن به قطار ایستای کشتی ملایر
نایب قهرمان المپیک آتن افتتاح مدرسه تخصصی کشتی ملایر را بنایی محکم برای شتاب بخشیدن به قطار در حال حرکت کشتی این شهرستان دانست و افزود: در این مدرسه ابتدا اصول و قواعد، نرمش و ژیمناستیک با حضور مربیان مجرب و سپس آموزش کلاسیک کشتی ارایه می شود.

مصطفی جوکار بیان کرد: مجموعه ورزش شهرستان قول اختصاصی داده که حامی ورزش کشتی باشد و از رییس هیات کشتی استان، مدیر کل ورزش و جوانان استان، نمایندگان مجلس و همه کسانی که دلشان برای ورزش کشتی ملایر می سوزد، تقاضا داریم به کمک ما بیایند تا قطار ایستای کشتی ملایر به حرکت درآید.

وی تصریح کرد: هم اکنون کشتی ملایر مانند کویری است که بذری در آن کاشته شده و نیازمند صرف زمان و البته حمایت و مراقبت حتمی است تا دوباره پا بگیرد و رشد کند و به ثمر بنشیند.
وی کمبود منابع مالی را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: ما آمده ایم تا با کمک و همراهی یکدیگر قهرمانی هایی که قبلا در عرصه کشتی ملایر تکرار می شد و دل مردم را شاد می کرد، همچنان این قهرمانی ها تکرار شود.

او همچنین گفت: برای راه اندازی سالن کشتی سامن، جوکار و سایر بخش ها و شهرهای ملایر نیز برنامه داریم تا با فعال کردن هیات هایمان، به عنوان بازوان توانمند کشتی شهرستان باشند.
وی گفت: در حال حاضر خانه کشتی ملایر به دلیل بدهی های سنگین آب و برق و گاز تعطیل است و کشتی گیران در باشگاه تختی تمرین می کنند و مشکلی در این زمینه نداریم.

مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان کشتی المپیک 2004 آتن است که به تازگی سکان هیات کشتی ملایر را در دست گرفته است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار