نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: غفلت بزرگترین عامل گرفتاری انسان ها در مشکلات دنیای امروز است.
کد خبر: ۲۶۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 24 July 2016
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: غفلت بزرگترین عامل گرفتاری انسان ها در مشکلات دنیای امروز است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز یکشنبه در شورای اداری استان همدان با محوریت درس اخلاق افزود: روح و روان انسان نیز همانند جسم او می تواند در موقعیت های مختلفی قرار بگیرد اما تفاوت این دو با یکدیگر در این است که اگر جسم انسان با مشکلی مواجه شود زنگ خطر آن به صدا در می آید.

وی اضافه کرد: خواب و بیداری، بیماری و سلامت روحی و مرگ و زندگی 6 وجه مشترک بین روح و جسم است اما در هر یک از اینها به اشکال مختلف می توانند خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه خواب روح همان غفلت است عنوان کرد: غفلت خطرناک ترین بلایا برای زندگی انسان است، به گونه ای که در قرآن بارها کلمه غفلت تکرار شده است.

امام جمعه همدان اضافه کرد: قلب انسان های منافق بیمار است در حالیکه در روز قیامت روح و قلب سلیم در محضر خداوند مشکل گشای افراد خواهد بود.

وی افزود: اگر انسان در زندگی خود از مسائل غافل شود هزاران ضرر و زیان به پایش نوشته خواهد شد چرا که انسان راه طولانی برای رسیدن به خدا در پیش دارد اما اگر خود را مشغول دام و دانه دنیا کند اهداف اصلی خود را فراموش کرده و درگیر مسائل از پیش و پا افتاده شده است.
آیت الله طه محمدی تصریح کرد: هر انسانی که انسان بودن خود را قبول دارد باید این خواب روح خود را درمان کند.

وی اظهار کرد: انسان در دو بعد خیر و شر قابل رشد است به گونه ای که اگر کسی که در مسیر خیر می افتد می تواند از این طریق به رشد و بالندگی مثبت برسد.

وی عنوان کرد: امریکا و رژیم اسرائیل در زمینه شر به حدی جلو رفته اند که امروز با وقاحت تمام دنیا را به چالش کشیده اند و از کشتن هیچ انسانی ترس ندارند.

وی با بیان اینکه غفلت درد 99 درصد افراد جامعه است تصریح کرد: انقلاب ما یک بیداری بزرگ بود که با هدایتگری امام راحل(ره) رقم خورد.

امام جمعه همدان اضافه کرد: ملت هایی که جیره خوار دست استکبار هستند به قدری غرق در لذت های زندگی حیوانی شده اند که چشم خود را روی واقعیت های دنیا بسته اند.

درس اخلاق برای اعضای شورای اداری استان همدان در اولین یکشنبه هر ماه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار