گرمترین دمای مطلق استان همدان در فصل تابستان 40 درجه سانتیگراد بالای صفر است که دمای هوا، روز شنبه هفته جاری در شهرهای فامنین و قهاوند در این استان به 40درجه رسید.
کد خبر: ۲۶۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 24 July 2016
ارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: گرمترین دمای مطلق استان همدان در فصل تابستان 40 درجه سانتیگراد بالای صفر است که دمای هوا، روز شنبه هفته جاری در شهرهای فامنین و قهاوند در این استان به 40درجه رسید.

به گزارش ایرنا، نادر پیرتاج افزود: دمای هوا در برخی از نقاط استان در روز گذشته به بیشترین دمای فصلی رسید و در شهرهای فامنین و قهاوند در گرمترین زمان به 40 درجه بالای صفر رسید.

وی اضافه کرد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 17 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 38 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

به گفته پیرتاج در 24 ساعت گذشته گل تپه با 15 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین نقطه استان و فامنین و قهاوند با 40 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از احتمال بروز گرد و غبار رقیق در بعدازظهرها و کاهش یک تا دو درجه ای دمای هوا خبر داد و گفت: این وضعیت برای سه روز آینده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: آسمان همدان در 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری در برخی از ساعت های بعدازظهر با رشد موقت ابر و گاهی با افزایش سرعت باد پیش بینی می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار