مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جمع ۳۲۰ قلیان از مراکز عرضه در همدان جمع آوری شده است.
کد خبر: ۲۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 24 July 2016
مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جمع ۳۲۰ قلیان از مراکز عرضه در همدان جمع آوری شده است.

به گزارش مهر، حسین خالقی مجد با اشاره به انجام ۴۰ بازرسی مشترک با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی از مراکز عرضه در همدان افزود: از ابتدای سال جاری تا بیستم تیر ماه تعداد ۳۲۰ قلیان از اماکن سرپوشیده همدان جمع آوری شده است.

وی در ادامه این اماکن عمومی سرپوشیده را تحت نظارت شخص حقیقی معرفی کرد و افزود: این اماکن شامل رستوران ها، باغ رستوران ها، قهوه خانه و سفره خانه،  قلیان‌سراها، چایخانه‌های سنتی و کافی‌شاپ‌ها است.

خالقی‌مجد از برنامه ریزی برای کاهش مصرف مواد دخانی با توجه به قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات خبر داد و افزود: قانون ملی مبارزه با دخانیات کاهش دسترسی به دخانیات را مورد هدف قرار داده است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود: بر اساس ماده ۸ آئین نامه این قانون، تنها مراکز بهداشت موظف به مدیریت و نظارت بر مصرف دخانیان نیستند و تمام دستگاه های دخیل در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

خالقی‌مجد با اشاره به اینکه برخورد با واحدهای صنفی فروش دخانیات، بر عهده این سازمان نیست، افزود: آیین‌نامه اجرایی عرضه و فروش مواد دخانی دارای ضوابطی است که باید رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار