نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش از جمله نهادهای مهم کشور است، گفت: جناحی شدن این نهاد آسیب‌های بسیاری برای کشور خواهد داشت.
کد خبر: ۲۶۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 24 July 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش از جمله نهادهای مهم کشور است، گفت: جناحی شدن این نهاد آسیب‌های بسیاری برای کشور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آیت الله "غیاث الدین طه محمدی" شنبه 2 مرداد در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزگاری شغل انبیاء الهی بوده است، اظهارکرد: اگر مسئولی عاشق کار خود نباشد فعالیت او اثر بخش نبوده و هم به خود و هم به کسانی که با وی همکاری می‌کنند جفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: هر کس در هر جایگاهی که فعالیت می‌کند گر با عشق کار کند هیچگاه کمبودها وخستگی را احساس نخواهد کرد.

محمدی با بیان اینکه به کوچکی و برزگی پست‌ها نباید نگاه کرد، افزود: آنچه در انجام مسئولیت مهم تلقی می‌شود اخلاص در عمل و مقبولیت آن عمل در پیشگاه خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان فعالیت مدیران تلاشگر بود، افزود: فولادوند در طی خدمت 32ماهه خود هیچگاه سیاسی‌کاری نکرده و همواره با عشق کار می‌کرد که این شایسته تقدیر است.

محمدی با اشاره به اینکه برطرف شدن مشکلات در یک سازمان مرهون همکاری مسئولین با یکدیگر است،عنوان کرد: یک مدیر لایق و شایسته مانند یک شمع می‌سوزد تا همکاری و اتحاد را در میان سایر اعضا فراهم کند و قطعا بر کسی پوشیده نیست که دست خداوند همیشه با اتحادجمعی است.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون در هیچ عزل و نصبی دخیل نبوده‌ام، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف متعالی در حد توان مدیرانی که منصوب می‌شوند را یاری خواهم کرد.

کاهش 40 درصدی ارسال بخشنامه‌های دولتی برای مدیران مدارس

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان نیز از کاهش 40 درصدی ارسال بخشنامه‌‌‌های دولتی برای مدیران مدارس خبر داد و گفت: طی سال‌های اخیر ارسال بخشنامه‌های دولتی، به منظور اداره مدارس با خلاقیت و تفکرات شخصی مدیران 40درصد کاهش یافته است.

عبدالرضا فولادوند با بیان اینکه عملکرد آموزش و پرورش طی 32 ماه گذشته نتیجه تلاش همه همکاران فرهنگی استان بوده و فقط به عملکرد مدیرکل برنمی‌گردد، افزود: به علت مشکلات شخصی از وزارتخانه درخواست جابجایی را داشته و به هیچ وجه تحت تاثیر درخواست‌های دیگران نبوده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در مقابل فشارها مقاومت کرده و پیوسته از مدیران خدمت‌گذار خود دفاع می‌کند.

فولادوند با بیان اینکه انجام دادن وظایف در پست‌های مختلف هنر نیست، افزود: هنر مدیریت در ایجاد خلاقیت و توجه به نیازهای آحاد فرهگیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی 32 ماه گذشته آموزش و پرورش استان همدان حائز رتبه‌های عالی در سطح کشور بوده است، عنوان کرد: کسب رتبه‌های متعدد در این نهاد حاصل تلاش 24 هزار نفر همکار فرهنگی و 16 هزار نفر بازنسشته در استان بوده است.

وی از پوشش تحصیلی در دوره‌های ابتدایی و متوسطه در سال‌های اخیر، افزایش ساخت و سازها در مدارس با وجود مشکلات اعتباری دولت و افزایش 30 درصدی اعتبارات عمرانی را از عملکردهای آموزش و پرورش در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگ مشارکت‌های مردمی در اداره  مدارس از دیگر اقدامات آموزش و پرورش بوده است.

صرفه‌جویی 30 میلیارد تومانی با ساماندهی نیروی انسانی

فولادوند تصریح کرد: طی سال‌های اخیر آموزش و پرورش استان همدان با ساماندهی نیروی انسانی موفق به صرفه‌جویی30 میلیارد تومانی در اعتبارات شده است.

وی با بیان اینکه در سال 92، 23 هزارساعت اضافه تدریس وجود داشت، ادامه داد: در سالجاری با وجود بازنشستگی 2 هزار نفر فرهنگی و اضافه شدن 25 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی، بدون اینکه نیروی جدیدی به چرخه آموزش و پرورش بیاید، اضافه تدریس دبیران به 10 هزارساعت کاهش یافته است.

فولادوند به توسعه قانون‌مداری در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: طی سال‌های اخیر سعی بر این بوده که در بین هیچ یک از کارکنان آموزش و پرورش تبعیضی قائل نشویم و مشکلات بروکراسی سازمانی را به حداقل برسانیم.

وی از انعقاد 22 تفاهم‌نامه همکاری با 22 دستگاه استان خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان همکاری خوبی با سایر دستگاه‌ها داشته و با ارگان‌های مختلفی همچون دادگستری و حفاظت محیط زیست تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد کرده است.

توانمند‌سازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی؛ رویکرد اصلی

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه توانمند‌سازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی آموزش و پرورش استان در سال‌های اخیر بوده است، گفت: آموزش صرفا به خواندن و نوشتن محدود نبوده بلکه توانمند‌سازی دانش‌آموزان در برابر تهدیدات اجتماعی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش بوده است.

وی به توسعه روابط انسانی و اخلاق‌مداری در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در طول دوران مدیریت، در راستای عملی کردن خواسته‌های فرهنگیان، هیچ‌گونه تعرض به انتقادات آن‌ها صورت نگرفته است.

وی از نهادینه شدن فرهنگ کتاب‌خوانی به جای تکلیفات نوروزی در میان دانش‌آموزان خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح در استان الگویی برای سایر استان‌ها قرار گرفته‌ایم.

فولادوند با بیان اینکه مشکلات اعتباری موجب توجه کمتر مسئولان به رفاه فرهنگیان شده بود، ادامه داد: با وجود مشکلات اعتباری طی سال‌های اخیر موفق به دائر کردن زائرسرا برای فرهنگیان در مشهد مقدس شدیم همچنین مجتمع میلادنور با وجود مشکلات متعدد پس از 4 سال رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

وی از جانمایی 13 قطعه زمین برای احداث مدارس حاشیه‌شهر و مسکن مهر خبر داد و اظهار کرد: توسعه دبیرستان ابن‌سینا و تشکیل موزه آموزش و پرورش در این مرکز از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش طی سال‌‌های اخیر بوده است.

صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزش و پرورش با اجرای اقتصاد ‌مقاومتی

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان همدان از تشکیل کارگروه‌های نشر آموزش و توجیه دانش‌آموزان در زمینه اقتصاد‌ مقاومتی اشاره کرد و گفت: هزینه‌های سالانه سازمان آموزش و پرورش به 700 میلیارد تومان می‌رسد که با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌توان تاحدی زیادی در این هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

راه‌اندازی کتاب‌خانه دکتر اذکایی در ماه جاری

فولادوند از راه‌اندازی کتاب‌خانه دکتر اذکایی در ماه جاری خبر داد وتصریح کرد: ارزش کتاب‌های اهدایی این مرکز به 10میلیارد تومان می‌رسد.

وی در پایان‌ خاطرنشان کرد: امروزه مسئولان در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند باید در آن سنگر به انقلاب خدمت کنند.

در پایان این مراسم از عبدالرضا فولادوند تقدیر و مصطفی خزایی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان منصوب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار