یک روانشناس در همدان گفت: طلاق یک بازی است که هیچ برنده‌ای ندارد و هیچ یک از طرفین احساس پیروزی نمی‌کنند.
کد خبر: ۲۶۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 24 July 2016
یک روانشناس در همدان گفت: طلاق یک بازی است که هیچ برنده‌ای ندارد و هیچ یک از طرفین احساس پیروزی نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر نصرالله عرفانی، با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز طلاق موثر است، اظهار کرد: زمانی مسائل اقتصادی مهمترین عامل بروز طلاق به شمار می‌آمد اما امروزه جای خود را به پدیده‌های اجتماعی داده است.

وی تصریح کرد: امروزه پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی مانند بالا رفتن سطح سواد طرفین که توقعاتی را ایجاد می‌کند و موجب می‌شود طرفین نتوانند به نیازها و توقعات یکدیگر پاسخ مثبت دهند، جزء عوامل بروز طلاق است.

عرفانی عنوان کرد: براساس آمار افزایش سطح آگاهی جامعه و اشتغال زنان میزان درخواست طلاق از سوی زنان را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی سنتی گذشته وقتی اختلافی میان زن و شوهر پیش می‌آمد بزرگان فامیل و ریش سفیدان طایفه مداخله و میانجی‌گری می‌کردند تا اختلافات را حل کنند اما متاسفانه امروزه نقش بزرگان در حل اختلافات زن و شوهری کمرنگ شده است.

این مدرس روانشناسی و علوم تربیتی اظهار کرد: متاسفانه این روزها آستانه تحمل زوجین در برابر مسائل و مشکلات زندگی کاهش یافته و با کوچکترین مشکل درخواست طلاق می‌دهند.

وی افزود: زوجین از ابتدای ازدواج قصد طلاق ندارند و عزم خود را جزم کرده‌اند تا مسیر زندگی را با هم و تا انتها طی کنند اما با شروع مشکلات خود را می‌بازند و درخواست طلاق را چاره کار می‌بینند.

فرزندان قربانیان اصلی جدایی والدین

عرفانی تاکید کرد: بچه‌های طلاق قربانیان اصلی جدایی والدین از هم هستند و بدون شک آسیب‌های روحی و جسمی زیادی به آنها وارد می‌شود.

کودکان طلاق نگران از دست دادن همسران خود هستند

این رو انشناس اظهار کرد: از آنجا که کودکان طلاق با چشم‌های خود شاهد جدایی والدین خود از هم هستند، دچار  احساس ناامنی می‌شوند و این حس را به زندگی مشترک خود هم می‌کشانند.

وی ادامه داد: کودکانی که والدینشان از هم طلاق گرفته‌اند، در آینده و در زندگی مشترکشان همواره نگران هستند که مبادا همسر خود را از دست دهند.

ازدواج نادرست ریشه اصلی طلاق است

عرفانی ریشه اصلی طلاق را در ازدواج نادرست دانست و تصریح کرد: در ازدواج باید مسائل فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها درنظر گرفته شود و زن و مرد هم‌کفو یکدیگر باشند.

وی افزود: زن و مرد باید بدانند که هدف زندگی مشترک بسیار والاتر از ناملایمات زندگی است که موجب از هم‌پاشیدگی یک زندگی مشترک شود.

این روانشناس گفت: زوجین باید از تجربیات موفق دیگران و بزرگ‌ترهایشان استفاده کنند و ظرفیت و تحمل خود را بالا ببرند تا مشکلات زندگی نتواند عشق و زندگی آنها را از پای درآورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار