طی سال های اخیر به علت سوء مدیریت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، بین 60 تا 70 درصد کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، متوقف ‌شده‌اند.
کد خبر: ۲۶۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 23 July 2016
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال های اخیر به علت سوء مدیریت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، بین 60 تا 70 درصد کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، متوقف ‌شده‌اند.

به گزارش ايسنا، محمد کاظمی در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان ملایر، افزود: مشکل اصلی واحدهای تولیدی سرمایه در گردش است و برای رفع این مشکل زحمات زیادی کشیده شده  است.

وی اظهارکرد: امسال دولت در راستای تحقق" اقتصاد مقاومتی" و احیا و آغاز بکار 7 هزار و 500 واحد تولیدی در سطح کشور16 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.

نائب رئیس اول کمیسیون قضائی مجلس ادامه داد: متأسفانه سود بانک‌ها به‌روز محاسبه‌ می شود و این امر بار سنگینی را به واحدهای تولیدی و صنعتی تحمیل می کند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که سیستم بانک‌ها اصلاح نشود و مصوبات را عملی نکرده و از سودهای زیاد خود صرف‌ نظر نکنند، نمی‌توان مشکلات واحدهای تولیدی را حل کرد.

کاظمی عنوان کرد: بانک‌ها، اقتصاد و صنعت کشور را محکوم‌ به شکست و نابودی کرده اند و اگر همراه با اقتصاد نباشند قطعاً کشور ضرر خواهد کرد.

نماینده مردم ملایر بر لزوم توجه و حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی تأکید کرد و ادامه داد: اصلاح سیستم بانکی و حمایت تمام قد از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی، لازمه رشد 5 درصدی اقتصادی است و در این مسیر با افزایش تولید و ایجاد اشتغال می‌توان وضعیت کشور را اصلاح کرد.

وی افزود: مهمترین راه تضمین سرمایه، امنیت است و خوشبختانه به لطف خداوند و تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش های سربازان جان برکف نیروهای مسلح، اکنون ایران در امنیت کامل بسر می برد و باید قدر این نعمت عظیم را دانست.

وی با اشاره به ظرفیت ها، پتانسیل ها و قابلیت ها فراوان شهرستان ملایر در حوزه سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: در تهران چندین جلسه برای جذب سرمایه‌گذار برگزار شد و در نهایت 4 سرمایه‌گذار چینی به ملایر دعوت شدند تا در زمینه بحث کوره ذوب سرمایه‌گذاری کنند.

کاظمی تأکید کرد: یکی از اولویت هیئت نمایندگان مردم ملایر در مجلس شناساندن پتانسیل‌های شهرستان و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در ملایر است.

سياست هاي اقتصاد مقاومتي؛ يک نسخه ضروري براي آينده کشور

فرماندار ويژه ملاير نیز با بیان اینکه سياست هاي اقتصاد مقاومتي يک نسخه ضروري براي آينده کشور است، گفت: اقدام و عمل در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي يک ضرورت براي نظام و کشوراست.

عبدالعظیم رضایی افزود: کليه ارکان نظام در اين زمينه متفق القولند که با توجه به شرايط سختي که پيش رو داريم با نهايت مجاهدت، اين سياست ها دنبال شود.

وی تصریح کرد: اين تکليف ماست که از پتانسيل خود و دستگاه هاي مربوطه دراین راستا حداکثر استفاده را ببريم چراکه ما مورد سوال خون شهدا، امام شهدا(ره) و آرمان هاي انقلاب اسلامي قرارخواهيم گرفت، همچنان که مسئولان بالادستي نيز محق اند و از ما پاسخ می خواهند.

فرماندار ويژه ملاير با اشاره به برخي کاستي هاي گذشته، يکي از علل عدم توفيقات پيشين را سنگ اندازي و کارشکني هاي دشمن دانست و افزود: مشکل کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش، گره سخت فراروي بسياري از واحدهاي توليدي است.

رضايي با اشاره به اقدامات دولت، اظهارکرد: خوشبختانه دولت خدمتگزار يک مصوبه راهگشا در اين خصوص داشت تا بدون توجه به بدهي هاي گذشته، به بنگاه هايي که نيازمند واقعي سرمايه هستند وام هاي جديدي اختصاص پيدا کند و 16هزار ميليارد تومان نيز براي 7000 واحد توليدي و بنگاه اقتصادي که با اين مشکل دست به گريبانند در نظر گرفته شده که ما موفق شده ايم هم در سطح استان و هم شهرستان، بهره خوبي از اين ظرفيت ايجاد شده ببريم.

فرماندار ويژه ملاير فعالان اقتصادی را بازوان توانمند دولت دانست و افزود: در کنار اقدامات و برنامه هاي دولت، ما نيز موظفيم هرکجا سرمايه يا ظرفيتي بدون بهره وري مانده است از آن نهايت استفاده را کنیم.

رضايي با بيان لزوم نگاه خلاقانه به ظرفيت ها، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی براي هر بخش، دهستان يا روستا يک نسخه مشخص و مدون داشته باشيم.

معاون استاندار با بيان اينکه با اين شيوه عملکرد و برنامه هاي کميته ها راه به جايي نمي بريم، گفت: ما مکلفيم که از توانايي هاي خود و دستگاه هاي تحت امر حداکثر استفاده را ببريم بنابراین بنده به عنوان فرماندار و هماهنگ کننده مجموعه مديريتي شهرستان با تمام وجود در برابر هرگونه کوتاهي و اهمال از سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي خواهم ايستاد و هيچ گونه ساده انگاري را تحمل نخواهم کرد.

رضايي با بيان اينکه باید تمامي جلسات يک خروجي محسوس براي مردم داشته باشد، افزود: ظرفيت هاي شهرستان عالي است و مديران موظف اند در ادارات خود بارش افکار ايجاد و از نيروهاي موجود حداکثر استفاده را ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار