فضای مجازی امروزه به درد جامعه تبدیل شده که آگاهی و اطلاع از دردها و عوارض و مشکلات ناشی از آن ضرورت دارد چرا که هیچ شخصی از این آسیب ها در امان نیست.
کد خبر: ۲۶۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 23 July 2016
امام جمعه  رزن گفت: فضای مجازی امروزه به درد جامعه تبدیل شده که آگاهی و اطلاع از دردها و عوارض و مشکلات ناشی از آن ضرورت دارد چرا که هیچ شخصی از این آسیب ها در امان نیست.

به گزارش ایسنا، آیت الله طاهری در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن با محوریت بررسی مسائل و آسیب های فضای مجازی، با اشاره به اینکه روحیه و تاثیرپذیری افراد نسبت به فضای مجازی متفاوت است، افزود: در معرض آسیب بودن افراد در این فضا متفاوت بوده به طوریکه باعث بروز مفاسد عجیبی در افراد می شود و هیچکس نمی تواند خود و خانواده اش را مبرا از این تاثیر پذیری بداند.

طاهری با اشاره به اینکه این بلا و مصیبت بین همه مشترک است، ادامه داد: دشمن به طور مداوم نحوه نفوذ به جامعه اسلامی، تحت تاثیر قراردادن دختران و پسران را پیگیری و کارشناسی می کند.

امام جمعه ززن توجیه و آگاه سازی مردم در نحوه استفاده از فضای مجازی را برای جلوگیری از بروز مفاسد اجتماعی بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: این مسائل با این خطرات از پایتخت تا روستاها همه گیر شده است و عدم آگاهی دختران و عدم تعهد اخلاقی افراد سودجو تزلزل بنیان خانواده ها را در پی خواهد داشت بنابراین مسئولان موظفند در مقابل این مفاسد و بلایا مراقب خانواده ها و جامعه باشند.

 وی آمریکا و اروپا را به عنوان مبتکر این قضایا معرفی کرد و یادآور شد: این دول با هدف تخریب جامعه اسلامی و زایل کردن عقاید دینی و زیر سوال بردن مقدسات برنامه ریزی شده عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به فضای مجازی بسیار ظریف و لطیف است و باید قبل از بروز مشکلات حادتر به طور جدی مورد تامل و بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اینترنت با وجود همه جذابیتی که دارد به عنوان یکی از آفت های تحصیلی به شمار می رود .

وی در ادامه به مساله نفوذ جریانات منحرف دینی اشاره کرد و گفت: فهم نادرست از دین و ترویج خرافات در جامعه امروز در حال گسترش است که باید مهار شود و لازمه این امر همکاری سایر ارگان ها با سازمان تبلیغات و حوزه است.

جانشین رئیس پلیس فتای استان همدان نیز با اشاره به گستردگی فضای مجازی گفت: یکی از مهمترین اولویت ها کسب آگاهی از اهداف و چگونگی  ایجاد اینترنت و عوامل هدایت کننده آن است.

سرهنگ فیروز سرخوش با بیان اینکه استفاده از اینترنت امروزه بسیار رایج شده است، اظهار کرد: نمی گویم نباید از اینترنت استفاده کرد یا اینکه بد است بلکه می تواند بسیار مفید هم باشد اما باید هوشیارانه مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه ایجاد اینترنت در دهه ۱۹۵۸ میلادی اشاره و عنوان کرد: اینترنت در سال ۱۳۷۰ وارد ایران شد و در بدو ورود با هشدار مقام معظم رهبری منوط بر اینکه باید از ابتدا به فکر آلودگی های ناشی از این صنعت بود، همراه شد چرا که طبق فرمایش ایشان اینترنت هم نعمت است هم نقمت!

جانشین رئیس پلیس فتای استان همدان همچنین به تشکیل شورای عالی فضای مجازی  در سال ۱۳۸۹ در کشور اشاره کرد و افزود: تشکیل پلیس فتا از تنها اقدامات مثبت شورای عالی فضای مجازی در زمینه اینترنت است.

سرخوش با اشاره به شگرد دشمن در ارائه بحث ها و موضوعات به شکل اینترنتی همچون ازدواج سفید، جشن طلاق و ایجاد شبکه های اجتماعی مختلف و همچنین  سرگرمی بیش از حد جوانان و نوجوانان با این شبکه ها یادآور شد: باید در مقابل هجمه های دشمن با جدیت ایستاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار