نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: آل سعود مسئول فجایع کشمیر، سوریه و عراق است.
کد خبر: ۲۶۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 22 July 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت:  آل سعود مسئول فجایع کشمیر، سوریه و عراق است.

به گزارش ایسنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه شهر همدان، با اشاره به مباحث حقوق‌های نجومی اظهار کرد: 6 نمونه معرفت است که سبب نجات انسان خواهد بود که یک نمونه از آن دنیا شناسی است.

وی با بیان اینکه هریک از این6 معارف در تعالی انسان نقش عمده ای دارد، عنوان کرد: درک درست از دشمن شناسی، خدا شناسی، خودشناسی و دیگر سرفصل های این معارف ارزنده انسان را از لغزش و خطا مصون می دارد.

امام جمعه شهر همدان تصریح کرد: دنیا شناسی در اسلام یک اصل و ضرورت است چراکه اگر انسان دنیا را نشناسند خسران بسیاری برایش رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه دنیا پست نیست بلکه حبّ دنیا و دنیا پرستی بد است، تبیین کرد: آنها که دنیارا شناختند و به مقابله با هوای دنیاپرستی پرداختند، دنیا اسباب کمال آن‌ها می شود و آنها که فریب دنیا را خوردند گمراه خواهند شد.

طه محمدی افزود: حفظ ایمان در شرایط فقر یکی از جلوه های دنیاشناسی است و تقوای الهی و غنا یار و یاور خوبی در راه رسیدن به خداست و این نصیب کسانی خواهد بود که دنیا را شناخته باشند اما اگر کسی دنیا را نشناخته باشد خسران دیده در دنیا و آخرت خواهد بود.

وی با بیان این تمثیل که دنیا عروس هزار داماد است، به تشریح ابعاد مختلف دنیاپرستی افراد پرداخت و عنوان کرد: علما و عرفای بزرگ از دنیا برای رسیدن به کمال استفاده کردند اما فریفتگان دنیا، آن را نشناختند و خود و عده دیگری را هم گرفتار کردند.

امام جمعه شهر همدان با اشاره به روایتی در تشبیه اوصاف دنیا و دنیا دوستان گفت: دنیا به مثابه مجسمه ای است که سر آن کبر و تن آن حرص است و طمع گوش آن است، زبان آن ریاکاری است، دستان او شهوت و پاهای آن عجب است و قلب او غفلت از حقایق بوده و رنگ رخسار آن فناست و پایان کارش زوال است.

وی تشریح کرد: طمع رذیلتی در وجود انسان است که مایه ذلت فرد به شمار می آید چراکه مال دنیا انواع شهوات را در وجود انسان زنده می کند و انسان را به خواری و پستی می کشاند اما در نقطه مقابل، قناعت خصیصه‌ای است که سبب عزت انسان خواهد بود.

طه محمدی در ادامه اشاره‌ای هم به تحولات ترکیه داشت و اظهار کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که حب دنیا او را گرفته، حدود 10 هزار نفر را به جرم خیانت به دموکراسی دستگیر کرده اما همین فرد با بهانه احیای امپراطوری عثمانی  سالهاست در تعامل با داعش مردم سوریه و عراق را آواره کرده و این حب دنیاست که سبب جاه طلبی و قدرت دوستی او شده است.

وی با بیان اینکه موضوع حقوقهای نجومی کام همه حتی رهبر معظم انقلاب را تلخ کرده است، گفت: در دینی که گفته شده سیر بودن فرد در جایی که همسایه اش گرسنه خوابیده دریافت این حقوقها با این ارقام چه معنی دارد؟


نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: فاصله طبقاتی، اشرافی گری و تجمل گرایی در بین برخی اقشار جامعه بیداد می کند و وقتی تدین، وجدان، شرف و انسانیت در وجود فرد رنگ باخته باشد، دریافت ارقام بالای حقوق معمول و عادی به نظر می رسد.

وی دریافت حقوقهای نجومی را نمونه ای از انواع دنیاپرستی افراد عنوان کرد و افزود: برخی از افراد جامعه از انقلاب طلبکارند و دریافت چنین حقوقهایی را حق خود می دانند اما این افراد نباید از یاد ببرند که فردای قیامت باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشند.

حوادث کشمیر، بحرین و عراق دغدغه امروز جامعه مسلمین است

امام جمعه شهر همدان در ایراد خطبه دوم نماز جمعه امروز به سالروز رحلت سه شخصیت برجسته همدان اشاره و اظهار کرد: این روزها سالروز رحلت مرحوم ملا علی معصومی همدانی که دین و اعتقادات مردم را حفظ کرده بود، سید ابوالحسن موسوی همدانی که نماینده ولی فقیه در استان بود و مرحوم عراقچی است که هر سه از فضلا و علمای استان همدان بوده اند.

وی با بیان اینکه در همدان از علما و عرفای خود به شایستگی بهره نبرده اند، گفت: همدان از فیض مفاخر بزرگی بهره مند بوده که متاسفانه نتوانسته به شایستگی از وجود آنان بهره مند شود.

طه محمدی در خصوص برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز یادآور شد: این مسابقات از سوم تا ششم مرداد ماه در گروه پسران و از هشتم تا یازدهم مرداد در گروه دختران برقرار است و امیدواریم همه بتوانیم از برکات آن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز مساله عراق و بحرین و کشمیر باعث نگرانی مسلمین شده است گفت: مرحوم میرسید علی همدانی در اسلام آوردن مردم کشمیر نقش بسزایی داشت اما آل سعود با برخورداری از ثروت چاه های نفت، وهابیت را که والد تروریست است در کشورها گسترش داد و باعث فجایع امروز کشمیر، عراق و سوریه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار