مدیرعامل باشگاه پاس همدان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سال جاری شفاف‌ترین سال مالی باشگاه پاس خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 22 July 2016
مدیرعامل باشگاه پاس همدان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سال جاری شفاف‌ترین سال مالی باشگاه پاس خواهد بود.

به گزارش فارس، محمدتقی رحیمی با اشاره به مسائل رخ داده بعد از سقوط پاس و شایعه‌های بسیار پیرامون این تیم، اظهار کرد: ساعاتی بعد از سقوط پاس به لیگ دسته دوم، استاندار طی تماسی با مدیرعامل وقت از همان موقع خواستار بستن تیم قدرتمند برای لیگ دسته دوم شد.

وی با بیان اینکه این نقطه امیدواری برای مجموعه تیمی پاس بود، گفت: تمام شایعات مبنی بر انحلال تیم و واگذاری از جانب استانداری کاملاً کذب بود که دو ماه تعلل نیز در اتخاذ تصمیمات هیأت مدیره برای مشخص شدن وضعیت تیم بود.

هجمه‌های وارد شده به استاندار درست نبود

مدیرعامل جدید باشگاه پاس همدان ماجرای تبانی را یکی از دلایل تأخیر در برگزاری جلسه هیأت مدیره عنوان کرد و افزود: مدیرعامل وقت و من بلافاصله بعد از سقوط پاس مدارک و اسنادی را جمع کردیم تا به کمیته صیانت فدراسیون فوتبال ببریم و به شدت نیز دنبال آن بودیم.

وی اضافه کرد: 18 روز تمام را در فدراسیون و سازمان لیگ به دنبال اثبات تبانی و پیگیری انحلال چند تیم بودیم تا پاس را در لیگ دسته اول تثبیت کنیم اما متأسفانه همه راه‌های ما به بن‌بست منتهی شد.

رحیمی تصریح کرد: از همان ابتدا استدلال من عدم اعلام تبانی بود زیرا مستندات ما قوی نبود اما به خوبی می‌دانستیم که تبانی رخ داده و دستور اکید استاندار از همان ابتدا هم بود که به دنبال خرید امتیاز نباشید و با قدرت تیمداری در لیگ 2 را استارت بزنید.

وی وارد شدن هجمه‎‌های زیاد به استاندار را نادرست قلمداد کرد و گفت: نیکبخت استانداری فوتبالی و کار بلد است که از همان روز اول کاری خود نیز نگاه ویژه‌ای به پاس داشت و تمام هجمه‌های وارد شده نیز بی‎انصافی به او بود.

مدیرعامل باشگاه پاس تأکید کرد: من بارها با اعضای هیأت مدیره صحبت کرده بودم و می‌دانستم که تعلل برای مشخص شدن وضعیت تیم، برای چه موضوعی است.

وی اضافه کرد: استان منتظر مشخص شدن وضعیت تبانی و ماندن یا نماندن تیم در لیگ دسته اول بود تا بتوانند یک منبع مالی قوی برای تیم در نظر بگیرند زیرا حضور تیم در لیگ دسته دوم کمی شرایط را برای اسپانسر سخت می‌کند.

سیاست بومی‌گرایی‌ هیأت مدیره یکی از دلایل جدایی رمضانی

رحیمی سیاست هیأت مدیره و پیشنهادهای رمضانی را یکی از دلایل استعفای مدیرعامل اسبق دانست و بیان کرد: عبدالحمید رمضانی پیشنهاد جدی از باشگاه نساجی مازندران داشت و سیاست هیأت مدیره نیز بر بومی‌گرایی در رأس مدیریت باشگاه بود.

وی ادامه داد: رمضانی پس از مشورت با من این تصمیم را اتخاذ کرد و از سمت خودش در پاس استعفا داد.

مدیرعامل باشگاه پاس گفت: بعداز استعفای رمضانی، اعضای هیأت مدیره برای تعیین مدیرعامل تشکیل جلسه داد و من برای از بین نرفتن زمان، به عنوان قائم مقام باشگاه کارهای زیربنایی را شروع کردم تا تیم در آینده با هر مدیرعامل دیگری به مشکل برنخورد.

وی ضمن تقدیر از مدیرکل ورزش و رئیس هیأت فوتبال استان، افزود: هیأت مدیره با من گفت‌وگویی انجام دادند و به بنده نیز اعتماد کردند تا به عنوان یک مدیر بومی و با همدلی تیم پاس را به جایگاه اصلی برسانیم.

رحیمی بیان کرد: رمضانی در این مدت حضورش در باشگاه تلاش خود را کرد تا حقانیت پاس اثبات شود که متأسفانه این امر تحقق پیدا نکرد.

تأخیر پیش آمده در امضاء حکم من شبهه‌ناک نبود

وی با اعلام این خبر که استاندار پاشنه کشیده حامی پاس است، گفت: خوشبختانه استاندار همدان آماده حمایت است و خواهان حضور حداکثری و مقتدرانه در لیگ دسته دوم فوتبال کشور است.

مدیرعامل باشگاه پاس اظهار کرد: هیأت مدیره بعد از جمع‌بندی نهایی که به نام بنده رسید، صحبت‎های مقدماتی بین ما انجام شد و استاندار قول حمایت ویژه از پاس را داد.

وی تأکید کرد: امضای حکم رسمی کمی با تأخیر بود که به اعتقاد من مشکلی نبوده و به هیچ عنوان شبهه‌ناک نبوده است.

رحیمی برگزاری جلسه استاندار با رئیس فدارسیون فوتبال را هم بسیار خوب توصیف کرد و افزود: در جلسه‌ای که نیکبخت به دیدار تاج رفت، نشان داد پاس و فوتبال استان چقدر برای استاندار مهم است.

مدیرعامل باشگاه پاس اضافه کرد: به گفته خود رئیس فدارسیون فوتبال، تاکنون هیچ استانداری تا بدین حد پیگیر مسائل فوتبال استانش نبوده و این نشان از فوتبال‌دوستی استاندار همدان است.

وی تصریح کرد: در دیداری که روز گذشته با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، او قول مساعدت برای حمایت از پاس را داد و معتقد بود که پاس در هر شرایطی همچنان پاس است.

رحیمی سقوط پاس را هم یکی از دغدغه‌های فدراسیون‌نشین‌ها دانست و گفت: خوشبختانه از رئیس کمیته انضباطی فدراسیون مهلت گرفتیم تا بدهی‌های باشگاه را خرد خرد پرداخت کنیم و با موافقت این عزیزان همراه شد.

ثابت می‌کنیم که همدانی‌ها از همه بهتر هستند

وی همدانی‌ها را شایسته بهترین‌ها دانست بیان کرد: من خودم یک همدانی وطن‌پرست هستم و اعتقادم استفاده حداکثری از ظرفیت استان است.

مدیرعامل باشگاه پاس ادامه داد: سقوط پاس ربطی به همدانی‌ها نداشت زیرا مدیریت کلان باشگاه در دستان همدانی‌ها نبود و ما اثبات می‌کنیم که همه همدانی‌ها بهترین هستند.

وی یادآور شد: همدان یعنی همه‌دانا، پس ما در همه زمینه‌ها پتانسیل خوبی داریم که یکی از آنها فوتبال است.

رحیمی بیان کرد: مربیان بومی با دانش، کم توقع و محجوبی در استان هستند که ما برای فصل جدید با اعتماد کامل آنها را انتخاب کردیم.

وی گفت: رضا طلایی‌منش امتحان پس داده است بنابراین او را با نظر مستقیم هیأت مدیره انتخاب کردیم زیرا در لیگ دسته دوم از مرز استرس لیگ عبور کرده و تجربه گران‌بهایی دارد.

مدیرعامل باشگاه پاس با نام بردن از کادر فنی تیم پاس، افزود: بابک صمدیان نیز به دنبال پست نبود و بلافاصله بعد از درخواست طلایی‌منش برای کمک به پاس آمد؛ او دغدغه‌ای جز صعود پاس نداشت و این نشان از ایثار مربیان همدان دارد.

وی یادآور شد: اکبر افشاری و مصطفی کاشی نیز دیگر مربیان بومی ما هستند که آمده‌اند پاس را به همان هدف خودش برسانند.

رحیمی از دیگر گزینه‌های این تیم سخن گفت و بیان کرد: احمد جمشیدیان، خداداد عزیزی و اصغر مدیرروستا نیز در بین گزینه‌های ما بودند که حتی مدیرروستا با انگیزه مضاعفی می‌خواست ناکامی سقوط از لیگ برتر را برطرف کند که ما طبق سیاست هیأت مدیره مبنی بر بومی‌گرایی پیش رفتیم.

مدیرعامل سبزپوشان همدانی تصریح کرد: البته ناگفته نماند که احمد جمشیدیان نیز خیلی مشتاق بود به تیم پاس کمک کند ولی به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست در همدان حضور پیدا کند ولی این قول را داده که در مرحله دوم مسابقات به تیم شهرش بپیوندد.

سال جاری شفاف‌ترین سال مالی پاس خواهد بود

وی از برنامه‌ریزی خوب برای مسائل مالی تیم خبر داد و اظهار کرد: در قدم اول، دفاتر بایگانی اسناد مالی باشگاه را به سه قسمت تقسیم کرده‌ایم تا اسناد ملی که در باشگاه ثبت می‌شود دو رونوشت دیگری نیز به بیرون داشته باشد.

رحیمی بیان داشت: یک دفتر در نزد شخصی مدیرعامل و یک دفتر نیز در هیأت فوتبال ثبت خواهد شد تا همه چیز شفاف و مشخص باشد تا کسی نتواند هیچگونه دستکاری در اسناد داشته باشد.

وی از انعقاد یک نوع قرارداد جدید برای بازیکنان سخن گفت و افزود: نوع قراردادها طبقه‌بندی خواهد شد و بازیکنان برحسب توانایی فنی پول خواهند کرد.

مدیرعامل سبزپوشان همدانی تأکید کرد: به طور مثال هر تغییر در توان بازی اعم از نقاط قوت و ضعف در دریافتی‌های مالی بازیکن تأثیر مستقیم دارد؛ ما قطعاً برای نفرات، کم نخواهیم گذاشت اما در مقابل هم انتظار نتایج مطلوب داریم.

وی گفت: دریافت کارت زرد، قرمز، درگیری، محرومیت انضباطی، اعتصاب و... شامل جریمه مالی بازیکن خواهد شد که در بندهای قرارداد آنها گنجانده خواهد شد.

رحیمی ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت فولاد ویان، گفت: مهندس پناهی سال‌ها با عشق و علاقه از پاس حمایت کرده که امیدوارم  فولاد ویان در سال جاری نیز بار دیگر کمک و یاور باشگاه باشد؛ ما در باشگاه پاس دست او را به گرمی می‌فشاریم.

وی تصریح کرد: هنوز بودجه مشخصی برای تیم تصویب نشده ولی حمایت استاندار از تیم 100 درصدی است و امیدواریم در این سال نیز اسپانسرها به کمک پاس آیند تا با صعود به لیگ دسته اول موجبات دلگرمی استان را فراهم سازیم.

بازیکنان بومی پاس را خانه خود بدانند

رحیمی پاس را خانه بازیکنان بومی همدان دانست و یادآور شد: اولویت کادر فنی، بازیکنان بومی لایق است و ما خیلی دوست داریم همه بومی باشند.

وی ادامه داد: به طور حتم فوتبال مرز نمی‌شناسد و هر بازیکنی می‌تواند در پاس تست دهد اما به تصمیم کادر فنی احترام می‌گذارم و انتخاب نهایی با این عزیزان است.

مدیرعامل باشگاه پاس از تعامل با باشگاه شهرداری همدان خبر داد و بیان کرد: دو باشگاه پاس و شهرداری هدفی جز ارتقا و پیشرفت فوتبال استان ندارند و این هدفی است که نیازمند همدلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: تعامل ما با باشگاه شهرداری دوسویه خواهد بود و برای موفقیت و سربلندی فوتبال همدان نیز با هم همکاری خواهیم کرد.

آکادمی پاس در گذشته دچار ضعف بوده است

رحیمی با اشاره به آکادمی باشگاه پاس، اظهار کرد: در حال حاضر سرپرست فعلی آکادمی باشگاه به کار خود ادامه خواهد داد و فعلاً برای امور تیم‌ها حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما از روند فعلی آکادمی رضایتمند هستیم و حتی شخصاً برای تیم پایه اسپانسر جذب کرده که این نشانگر تلاش در این مجموعه هست.

مدیرعامل باشگاه پاس بیان داشت: در گذشته آکادمی پاس دچار ضعف‌هایی بود و بعضی از مربیان آن قراردادهای آن‌چنانی داشته‌اند.

وی بیان کرد: آکادمی باشگاه پاس زیرمجموعه این باشگاه است و باید به آن توجه شود و جای دفتر آن در زیر پله استادیوم مناسب نیست و باید در چارت اداری فضایی برای آن دیده شود.

رحیمی تصریح کرد: از همه مردم و مسؤولان همدان تقاضا دارم تا بار دیگر پاس را مورد حمایت خود قرار دهند تا این تیم را با وفاق و همدلی به جایگاه اصلی برسانیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: چند گزینه مناسب برای سرپرستی تیم در دست بررسی داریم و مطمئن باشید بهترین گزینه را سرپرست تیم می‌کنیم که بومی، فوتبالی و فردی باشد.

مدیرعامل باشگاه پاس خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با همکاری رسانه‌ و خبرنگاران ورزشی استان یک اتاق فکر خوب تشکیل دهیم تا از نظرات خوب آنها برای ارتقای پاس بهره‌مند شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار