رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: در 75 روز گذشته هزار و 154 نفر از مشاوره رایگان حقوقی کانون وکلای دادگستری بهره مند شده اند.
کد خبر: ۲۶۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 22 July 2016
رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: در 75 روز گذشته هزار و 154 نفر از مشاوره رایگان حقوقی کانون وکلای دادگستری بهره مند شده اند.

به گزارش ایسنا،مهدی غلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای افراد نیازمندی که توانایی مالی ندارند، جلسات مشاوره رایگان را در اختیارشان قرار داده ایم.

وی افزود: در صورتیکه مشاوران حقوقی تشخیص دهند که این افراد نیازمند واقعی هستند به آن ها فرم هایی را به منظور می دهند سپس می توانند از وکیل رایگان برای دفاع از حقوقشان استفاده کنند.

غلامی با اشاره به اینکه تا کنون 220 متهم که توانایی مالی نداشته اند توانسته اند از وکیل تسخیری استفاده کنند، افزود: در کانون کمیسون های مختلفی داریم که مهمترینشان، کمیسیون معاضدت است و در آن به اشخاصی که توانایی مالی ندارند وکیل رایگان معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه مراجعات مشاوره های رایگان بیشتر پرونده های دعاوی خانوادگی بوده است، ادامه داد: پس از پرونده های دعاوی خانوادگی، مسائل دعاوی مالی و اقتصادی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: کمیسیون معاضدت و جلسات مشاوره رایگان حقوقی از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

غلامی اظهار کرد: استفاده از  کتابخانه کانون نیز برای عموم مردم آزاد است اما بیشتر برای افرادی که قبولی در آزمون های وکالت را دارند مورد استفاده است.

وی افزود: کانون وکلای همدان دارای  590 وکیل پایه یک دادگستری و 90 کارآموز وکالت است.

غلامی در خصوص نحوه عضویت در کانون وکلا اظهار کرد: عضویت در کانون از طریق آزمون هایی است که همه ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه کانون وکلای همدان بسیار مهجور و گمنام مانده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کانون وکلا را به همگان معرفی کنیم تا مردم بتوانند از خدمات ارائه شده در آن بره ببرند.

غلامی یادآور شد: کانون و دادگستری تعامل خوبی به ویژه در خصوص در برخورد با وکلای متخلف و هم در حمایت از وکلا با یکدیگر دارند.

وی افزود: در سطح استانی می خواهیم جلساتی را در خصوص طرح های حقوقی و قضایی  با نمایندگان مجلس استان برگزار کنیم.

وی گفت: تا کنون 89 پرونده شکایتی علیه وکلا به ثبت رسیده به طوریکه از این تعداد دو نفر تعلیق شدند اما یکی از آن ها رفع تعلیق شده است.

غلامی تصریح کرد: ابطال دائم پروانه کار یک وکیل را هم داشته ایم که به رای ما اعتراض کرده و پرونده هم اکنون در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

مردم عدم نتیجه گیری را به پای وکیل می نویسند

رئیس کانون وکلای استان گفت: متاسفانه مردم از وضعیت وکلا اطلاعی ندارند و عدم نتیجه گیری دلخواه از پرونده هایشان را به پای وکلا می نویسند و علیه وکلا شکایت می کنند.

وی از وجود کمیسیون صلح و سازش خبر داد و افزود: پیش از شکایت یک کمیسیون صلح و سازش وجود دارد که یک سوم اختلافات تاکنون حل شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بهتر است مردم پیش از وقوع مشکلات و بستن قرارداد به وکلا مراجعه و مشورت کنند.

غلامی گفت: نقص هایی در جامعه وکالت وجود دارد که ما پیشنهاداتی را برای رفع آن ارائه داده ایم اما باید در مجلس تبدیل به قانون شود.

وی افزود: همانگونه که رشته پزشکی تخصصی شده است باید وکالت هم تخصصی شود و وکیل در حوزه تخصص خود خدمات ارائه دهد.

وی از عدم وجود بیمه های وکالت خبر داد و اظهار کرد: اگر خانواده ها تحت پوشش قرار بگیرند می توانند در مواقع نیاز در انتخاب وکیل با دستی باز انتخاب کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که در خصوص فیش حقوق های نجومی بود، تصریح کرد: ما وارد مسائل سیاسی نمی شویم و اظهار نظر نمی کنیم اما اگر از نظر ملی بخواهیم اظهار نظر کنیم باید گفت که فیش حقوق های نجومی از دوحالت خارج نیست یا مربوط به ارگان خصوصی است و یا از بیت المال بودجه می گیرد.

وی گفت: از حیث قانونی پرداخت کننده و دریافت کننده های حقوق های چند 10 میلیونی می توانند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

وی افزود: در جامعه ای که مردم آن از نظر اقتصادی در تنگنا هستند و حقوق یک کارگر برابر یک میلیون تومان است پس دریافت حقوق های نجومی در شان جامعه ما نیست.

غلامی در بخش دیگری از سخنان به کاهش سهمیه پذیرش آزمون وکالت اشاره کرد و گفت: همه ساله 35 نفر را به عنوان کارآموز وکالت پذیرش می کردیم اما به علت اشباع وکالت، این تعداد را به 15 نفرکاهش داده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار