معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: خیابان تختی به عنوان محل ساماندهی دستفروشان مشخص شده و برای این کار به همکاری فرمانداری و اتاق اصناف نیاز داریم.
کد خبر: ۲۶۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 21 July 2016
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: خیابان تختی به عنوان محل ساماندهی دستفروشان مشخص شده و برای این کار به همکاری فرمانداری و اتاق اصناف نیاز داریم.

به گزارش فارس، مجید درویشی صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سد معبر مسئله‌ای است که مدیریت شهری همواره با آن روبه‌رو است، افزود: پیاده راه بوعلی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان در بخش توریستی انجام می‌شود و با اجرای آن گام بلندی در حوزه گردشگری برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم سایر خیابان‌های میدان امام(ره) نیز در سال‌های آینده به پیاده‌راه تبدیل شود، تصریح کرد: مجموعه کنترل نظارت امروز  با 10 نیرو وظایف خود را انجام می‌دهد و هرچند پیگیری بسیاری انجام شده، نتوانستیم نیرو اضافه کنیم در حالی که در گذشته این سازمان 90 نفر نیرو داشته است.

معاون شهردار همدان با بیان اینکه در بحث ساخت و ساز کنترل و نظارت بهتری صورت می‌گیرد، ادامه داد: خیابان تختی به عنوان محل ساماندهی دستفروشان مشخص شده و برای این کار به همکاری فرمانداری و اتاق اصناف نیاز داریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه کنترل زمان ساعت مغازه‌ها بخشی از وظایف اتحادیه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: برخورد قهری با دستفروشان پاسخ نمی‌دهد و تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که اجازه ورود افراد جدید به صورت خودکنترلی داده نشود.

درویشی با بیان اینکه در راستای آزادسازی معابر خدماتی ارزنده‌ای ارائه شده است، گفت: آنقدر ابزار و وسایل افراد ضبط شده، که در انبار شهرداری مملو از این وسایل‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر مأموران انتظامی و قضایی با شهرداری  یک ماه همکاری کنند، مشکل سد معبر گنجنامه ساماندهی خواهد شد، اظهار کرد: فضایی در گنجنامه ایجاد می‌شود تا دستفروشان به آن منطقه هدایت شوند.

معاون شهردار همدان با بیان اینکه برخورد با سد معبر بر عهده شهرداری است، افزود: ساماندهی آن به ورود همه دستگاه‌ها نیاز دارد زیرا بحث کلان مطرح می‌شود و می‌طلبد فرمانداری ورود داشته و طرحی ارائه شود و شهرداری نیز ورود کند.

وی با اشاره به اینکه هر بار دستفروشان مأموران شهرداری را مشاهده می‌کنند، مخفی می‌شوند، تصریح کرد: اگر دستفروشان ببینند که مأموران به طور کامل در آن منطقه یک ماه حضور دائم داشته باشند، از فعالیت خود صرفنظر خواهند کرد.

درویشی با بیان اینکه کتباً مسئولان شهرستان اعلام کنند که با سد معبر فروشگاه‌ها برخورد نشود، ادامه داد: از شورای تأمین بارها درخواست شده که برای ساماندهی وانت‌بارها و دستفروشان جلسات هماهنگی برگزار شود که یک جلسه برگزار شده اما هنوز عکس‌العملی نشان داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه مردم با استقبال از دستفروشان به گسترش آن کمک می‌کنند، افزود: به دنبال حذف دستفروشان نیستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه به زودی در خیابان اکباتان نیز اتوبوسی استقرار نخواهد داشت، تصریح کرد: اتوبوس‌های خیابان باباطاهر هم به پایانه فرات منتقل خواهند شد.

عباس صوفی خاطرنشان کرد: شهرداری در گوشه‌های سر گذر، چرخ دستی‌های مستقر کرده است و به صورت رایگان در فاز اول در اختیار مردم قرار می‌دهد تا کالاهای مورد نیاز خود را جابجا کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان نیز با بیان اینکه کاشت گل و گیاه فصلی است، اظهار کرد: زیبایی که گل و گیاه ایجاد می‌کند همه زوایای نامطلوب آن را می‌پوشاند.

معراج عاشورلو با تأکید بر اینکه استانداردی برای تراکم گل و گیاه وجود ندارد، افزود: نمی‎توان برای گل و گیاه حصاری تعبیه کرد بنابراین در حفظ و نگهداری آنها، فرهنگ مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند زیبایی گل و گیاه را در کوتاه مدت مشاهده کنند، تصریح کرد: رفت و آمد، گرمای هوای و آلودگی باعث از بین رفتن گل و گیاه می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان با تأکید بر اینکه سالیانه 500 میلیون تومان کاهش هزینه در کاشت گل و گیاه داریم، ادامه داد: در حال حاضر  به سمت فضای سبز پایدار در حرکت هستیم و از گونه‌های دائمی بهره می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: تراکم کاشت گل و گیاه در فضای سبز شهری همدان به طور میانگین 160 بوته در متر مربع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار