رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه شهردار به جای شرکت در سمینارها به حل مشکلات شهری بپردازد، گفت: شهرداری طرح ساماندهی دستفروشان خیابان بوعلی را پس از پیاده‌راه کردن آن ارائه دهد.
کد خبر: ۲۶۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 21 July 2016
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه شهردار به جای شرکت در سمینارها به حل مشکلات شهری بپردازد، گفت: شهرداری طرح ساماندهی دستفروشان خیابان بوعلی را پس از پیاده‌راه کردن آن ارائه دهد.

به گزارش فارس، کامران گردان صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه چندین جلسه برای ساماندهی دستفروشان برگزار شده است، اظهار کرد: شهرداری هر یک منطقه از مناطق قرار بود طرح خود را برای ساماندهی دستفروشان ارائه دهند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه دستفروشی هم معضل است و هم مایه نشاط شهری، افزود: به هیچ عنوان به دنبال حذف دستفروشان نیستیم بلکه ساماندهی آنها مد نظر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه این سئوال که آیا سنگفرش‌های خیابان بوعلی زیر پای دستفروشان خواهد ماند و یا طرحی برای سازماندهی آنها فراهم شده است؟ تصریح کرد: متأسفانه طرح جامعی در این حوزه وجود ندارد و باید ارائه شود.

وی با بیان اینکه طرح جامعی برای دستفروشان خیابان بوعلی مشخص نشده و ما نمی‌توانیم پاسخ روشنی به مردم دهیم، ادامه داد: کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برای تعیین تکلیف این دستفروشان فراهم شود.

گردان با تأکید بر اینکه برای نخستین بار از عضو شورای شهر برای انجام کار شکایت کردند، خاطرنشان کرد: باید طرح اجرایی برای دستفروشان گنجنامه ارائه داد و نه طرحی که به نفع افراد خاصی باشد، به همین دلیل نیز از شهردار و بنده شکایت شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در بحث دستفروشان طرح مشخصی به مردم به ویژه در خیابان بوعلی ارائه شود، گفت: مردم از جزئیات طرح باخبر شوند و بدانند شهرداری و شورای شهر برای دستفروشان خیابان بوعلی برنامه مشخصی دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه شهردار به جای رفتن به سمینار و جلسه، به حل مسائل شهری بپردازد، اظهار کرد: از آنجا که اولویت شهرداری، ساماندهی این مسائل نبوده و به آن اعتقاد قلبی ندارد، بنابراین پای کار نایستاده است، در حالی که وظیفه اوست که جلسات لازم را برگزار و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه فرماندار باید شورای تأمین شهرستان برای ساماندهی دستفروشان ورود کند و شهردار باید پیگیری این موضوع باشد، خاطرنشان کرد: اگر وظیفه هر یک از دستگاه‌های مربوطه به دستفروشان مشخص شود، مدیر واحد شهری در حد حرف باقی نمی‌ماند.

*هیچ شهری چون همدان با مشکل وانت‌فروشان میوه مواجه نیست

گردان با بیان اینکه به دلیل نبود هدایت واحد، هیچ شهری چون همدان با مشکل وانت‌فروشان میوه مواجه نیست، گفت: مردم ساماندهی دستفروشان را از شهرداری می‌خواهند بنابراین طرحی باید نوشته شود و وظیفه هر یک از دستگاه‌ها را مشخص کند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه شهرداری متولی هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای ساماندهی دستفروشان و سد معبر است، افزود: بازار شب ایجاد شود و خیابان‌های دیگر به بازار شب تبدیل شوند.

علیرضا الیاسی با تأکید بر اینکه شهرداری به عنوان متولی کار، یک جلسه نهایی برای تعیین تکلیف برگزار کند، تصریح کرد: با محوریت شهردار جلساتی با دعوت از فرمانداری، استانداری و سایر دستگاه‌ها مرتبط، امکانات سنجیده و طرح آن مشخص شود.

دیگر عضو دیگر شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شهرداری در حوزه برخورد با سد معبر تنهاست و کسی احساس مسئولیت نمی‌کند، اظهار کرد: تعدادی از دستفروشان، خود مغازه‌داران هستند که افرادی را مأمور به دست‌فروشی اجناس داخل مغازه می‌کنند.

سیداحمد حسنی‌حلم با بیان اینکه مهمترین وظیفه دادگستری کمک به شهرداری برای ساماندهی دستفروشان است، افزود: برای برخورد به اینکه مسئله به اشاعه فرهنگ شهروندی نیاز داریم.

این مسؤول با بیان اینکه مردم از روی دلسوزی از دستفروشان خرید می‌کنند، تصریح کرد: وقتی فردی نیز بدون پرداخت مالیات و عوارض می‌تواند کاسبی کند، به کار خود ادامه می‌دهد، ضمن آنکه برخی از دوستان کنترل نظارت نیز دلسوزی می‌کنند.

نماینده مردم همدان در شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه این مباحث باید با حضور همه دستگاه‌ها باید چاره‌اندیشی شود، ادامه داد: وظیفه همه دستگاه‌ها مشخص و ضمانت اجرایی نیز برای آنان اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه کلید حل معضل دستفروشان اشتغال است، خاطرنشان کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شود که این افراد به کار مشغول شوند کمتر به دستفروشی روی خواهند آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار