معاون اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه مردم همدان ۱۷۸ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌ها اهدا کردند، گفت: ۱۰۹ کتابخانه در استان همدان وجود دارد.
کد خبر: ۲۶۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 21 July 2016
معاون اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه مردم همدان ۱۷۸ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌ها اهدا کردند، گفت: ۱۰۹ کتابخانه در استان همدان وجود دارد.

به گزارش مهر، حسن عرفانی در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید در استان همدان از برنامه ریزی برای افزایش و توسعه کتابخانه‌های روستایی استان همدان خبر داد و گفت: ۱۰۹ کتابخانه در استان همدان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۶۳ کتابخانه شهری و ۴۶ کتابخانه روستایی در استان همدان، گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۷۸ هزار نسخه کتاب از سوی شهروندان به کتابخانه‌های استان همدان اهدا شده است.

معاون اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار ۱۰ کتابخانه روستایی تا پایان امسال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: از ۱۲۶ روستای بالای ۱۵۰۰ خانوار، ۳۹ روستا دارای کتابخانه بوده و ۸۷ روستا نیز فاقد کتابخانه هستند.

عرفانی با اشاره به اینکه خدمات موجود باید مطابق با افراد عضو در کتابخانه‌ها افزایش یابد، گفت: هر کتابدار باید حداقل ۶۲۵ عضو را پشتیبانی کرده و علاوه بر آن، ۱۵ درصد منابع کتابخانه‌ها صرف خرید کتاب شده و یک درصد از منابع نیز به امور پژوهشی اختصاص یابد.

وی تشویق مردم به کتابخوانی و افزایش ۲۰ درصدی اعضا در سال ۹۵ را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: ۱۵ درصد برنامه‌ها باید در فضای مجازی انجام گرفته و از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و افراد داوطلب نیز در برنامه‌ها استفاده شود.

معاون اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان به برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقه خرداد ماه امسال شروع شده و تا پایان تیرماه نیز ادامه دارد.

وی افزود: این جشنواره به صورت کشوری در ۳ رده کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شده و اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی اجرای آن در استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار