افزون بر 50 درصد مجروحان سوانح جاده ای این استان به علت شدت جراحات ناشی از تصادف در مسیر انتقال به مراکز درمانی یا در بیمارستان جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۲۶۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 21 July 2016
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: افزون بر 50 درصد مجروحان سوانح جاده ای این استان به علت شدت جراحات ناشی از تصادف در مسیر انتقال به مراکز درمانی یا در بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی اظهار کرد: میانگین جهانی مرگ مجروحان سوانح جاده ای در مراکز درمانی 6 درصد است که این آمار در همدان حدود 9 برابر نرم جهانی است.

وی خواستار توجه مسئولان مربوطه به این موضوع شد و افزود: 78 نفر در سه ماهه نخست امسال در سوانح جاده ای جان باختند که نیمی از آنها مجروح بودند، ولی هنگام انتقال یا در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

وی یادآوری کرد: 87 فقره سانحه جاده ای در سه ماهه نخست سال گذشته رخ داد که بر اثر آن 94 نفر جان باختند ولی در سه ماهه امسال 64 فقره سانحه منجر به فوت رخ داده که 78 نفر در این سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: شمار سوانح فوتی در سه ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 18 درصد و تعداد متوفیان 17 درصد معادل 16 نفر کاهش داشته است.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: 53 درصد از جانباختگان مربوط به خودروی سواری، 25 درصد وانت، 19 درصد موتورسیکلت، 2 درصد کامیون و یک درصد اتوبوس و مینی بوس است.

وی بیان کرد: بیش از 73 درصد از جانباختگان سوانح جاده ای افراد بومی و 27 درصد مسافر هستند که این آمار در تعطیلات تغییر می کند.

وی اظهار کرد: 308 فقره سانحه منجر به جرح در این مدت زمان رخ داده که باعث مصدومیت 416 نفر شده است در حالیکه در سه ماهه نخست سال گذشته 312 فقره سانحه جرحی با مجروحیت 453 نفر ثبت شده است.

وی از اعمال جریمه های جدید برای متخلفان از قانون خبرداد و گفت: برخورد شدید و بدون اغماض با متخلفان و جریمه بر اساس آنچه در قانون پیش بینی شده منجر به کاهش تخلف در همدان شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان توضیح داد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 37 هزار برگه جریمه کمتر صادر شده است و تنها در تیرماه امسال نسبت به سال گذشته نیز 12 هزار مورد کمتر اعمال قانون شده است.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: در تمامی تخلف ها شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و تجاوز به چپ کاهش داشته و تنها در نقص سیستم روشنایی خودرو شاهد افزایش تخلف هستیم.

وی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ترافیک موثر دانست و از تعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با پلیس راه در انعکاس اخبار تقدیر کرد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان نیز گفت: رویکرد ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام اسلامی کمک به مسئولان و مردم در رفع مشکلات است.

اکبر بهاروند افزود: مباحث اجتماعی بخش اعظمی از اخبار رسانه ها از جمله خبرگزاری ایرنا را شامل می شود که با هدف کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی و کمک به نهادهای مسئول در امور اجتماعی منتشر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار