خط‌و نشان دوباره نیکبخت برای سنگ اندازان تولید؛
استاندار همدان کاغذ پاره خواندن مصوبات ستاد تسهیل را اهانت به بالاترین مقامات کشوری دانست و بیان کرد: مدیر بانک کارآفرین استان همدان باید مصوبات مربوط به این بانک در ستاد تسهیل را به مدیران کشوری منتقل کرده و تایید آن را برای اجرا بگیرد.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 21 July 2016
استاندار همدان گفت: بانک‌های خصوصی سپرده‌های مردم همدان را در استان مصرف کنند تا بتوان گامی در راستای تولید و اشتغالزایی برداشت.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد تسهیل لازم‌الاجرا بوده و باید توسط دستگاه‌ها و بانک‌ها اجرایی شود، گفت: به دنبال این هستیم دست تولیدکننده را بگیریم تا کارگر بیکار شده مجدد شاغل شود.

وی با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی برای دولت و نهادهای وابسته به نظام از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: بانک‌های خصوصی همچون بانک‌های دولتی در زمینه سود یکسان عمل می‌کنند اما متاسفانه برخی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان از برخی بانک‌ها تسهیلات ربایی با سود 57 درصدی می‌گیرند که خود را دچار مشکل می‌کنند.

وی ایجاد سهولت در امر تولید و فعالیت بخش خصوصی را از وظایف اصلی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برشمرد و گفت: اگر واحد تولیدی تمام بدهی خود را پرداخت کرده و معوقات را صفر کند در نهایت جرایم بخشوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جرائم پلکانی برای تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی حذف شده و ستاد تسهیل نیز بر این موضوع تاکید کرده است، افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای احیاء واحدهای تولیدی و رفع مشکلات تولید آغاز به کار کرد.

نیک‌بخت خطاب به بانک‌های خصوصی عنوان کرد: حال که سود تسهیلات به 18 درصد رسیده است، بانک‌های خصوصی سپرده‌های مردم همدان را در استان مصرف کنند تا بتوان گامی در راستای تولید و اشتغالزایی برداشت.

بیش از 500 مصوبه در ستاد تسهیل انجام شده است

 استاندار همدان با بیان اینکه بیش از 500 مصوبه در ستاد تسهیل انجام شده که بیش از 150 مصوبه اجرایی شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم از مسیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به احیا واحدهای تولیدی برسیم.

وی با تأکید بر اینکه به مردم قول داده شده تا پایان امسال واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده و تولید داشته باشند، تأکید کرد: گزارش مربوط به عملیاتی و اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در هر جلسه باید ارائه شود و کمیته پیگیری مصوبات باید جدی و قوی نسبت به وظایف خود اقدام کند.

نیک‌بخت بیان کرد: امسال رتبه کسب و کار کشور در دنیا با 35 رده ارتقا به رتبه 117 رسیده که برای تولیدکنندگان و مدیران افتخاری است.

وی با اشاره به جلسه با نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان اظهار همراهی و همکاری برای توسعه داشتند و از سوی بنده از همکاری آنها برای توسعه استان همدان استقبال شد.

بانک‌ها نمی‌توانند مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را اجرایی نکنند

استاندار همدان تأکید کرد: بانک‌های استان همدان به غیر از یک بانک همکاری و همراهی مناسبی را برای احیاء تولید دارند و بانک‌ها نمی‌توانند مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را اجرایی نکنند.

وی با بیان اینکه مدیر استانی بانک کارآفرین قصد همراهی و همکاری با استان دارد، گفت: متاسفانه فردی در بانک کارآفرین کشور حضور دارد که عضو هیئت مدیره نیست اما بیشترین آسیب‌ها را به روند تولید و پرداخت تسهیلات وارد می‌کند.

نیک‌بخت اظهارکرد: بسیاری از مشکلاتی که مشتریان بانک کارآفرین دارند در 66 جلسه گذشته با سایر بانک‌ها برطرف شده و بانک کارآفرین نیز باید براساس آن عمل کند.

وی کاغذ پاره خواندن مصوبات ستاد تسهیل را اهانت به بالاترین مقامات کشوری دانست و بیان کرد: مدیر بانک کارآفرین استان همدان باید مصوبات مربوط به این بانک در ستاد تسهیل را به مدیران کشوری منتقل کرده و تایید آن را برای اجرا بگیرد.

کسی که در نظم اقتصادی استان همدان اخلال ایجاد کند به محکمه می‌کشانم

استاندار همدان با تأکید بر اینکه کسی که در نظم اقتصادی استان همدان اخلال ایجاد کند به محکمه می‌کشانم، گفت: تملک واحدهای تولیدی نه تنها سودی برای واحدهای تولیدی نداشته بلکه هزینه‌هایی نیز برای بانک تحمیل می‌کند.

نیک‌بخت خاطرنشان کرد: تقاضای تولیدکنندگان در ستاد تسهیل استان همدان مصوب و به بانک کارآفرین ابلاغ می‌شود و اگر انتظارات تولیدکنندگان و استان از سوی بانک کارآفرین عملیاتی نشود، مدیران استان همدان با هیئت مدیره جلسه‌ای برای تعیین تکلیف خواهند داشت که اگر در این جلسه نیز به نتیجه نرسیدیم تکلیف از بنده ساقط شده و اقدامات دیگری در قبال بانک کارآفرین انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار