مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از ساماندهی تردد وانت‌بارها در مسیرهای برون‌شهری استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 20 July 2016
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از ساماندهی تردد وانت‌بارها در مسیرهای برون‌شهری استان خبر داد.

به گزارش فارس، نصرت‌الله حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ساماندهی تردد وانت بارها در مسیرهای برون شهری استان همدان از ابتدای آبان ماه امسال اجرا می‌شود.

وی گفت: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای ایمنی جاده ها دستورالعمل کشوری در این زمینه تهیه و تدوین شده است.
 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان با بیان اینکه این دستورالعمل چهار بخش رانندگان، ناوگان، شرایط و ضوابط حمل بار و در نهایت نحوه فعالیت را در بر می‌گیرد، افزود: سیاست کلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تدوین این دستورالعمل اعمال سیاست‎های تشویقی به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در فعالیت شاغلان این بخش و تسریع در ساماندهی آنهاست.

 

این مسؤول با بیان اینکه دستورالعمل ساماندهی تردد وانت بارها از اول آبان ماه امسال اجرا می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان رانندگی وانت بار با مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی هم می‌توانند درخواست صدور برگ فعالیت را بدهند.

حیدری ادامه داد: ارائه گواهی تحصیلی کمتر از پنجم ابتدایی یا نهضت سوادآموزی نیز برای کسانی که ظرف یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند، اشکالی ندارد.

 

وی با بیان اینکه حداقل سن راننده وانت بار باید 23 سال و حداکثر 55 سال باشد، افزود: رانندگان دارای برگ فعالیت حمل و نقل بار بین شهری می‌توانند در بخش حمل و نقل بار سبک کار کنند.

 

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خاطرنشان کرد: سن وانت‌بارهای فعال در این مسیرها باید حداکثر 15 سال باشد؛ برخورداری از معاینه فنی مجاز، بیمه نامه شخص ثالث و داشتن ارتفاع و طول بار مجاز نیز از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر باشد.

 

وی گفت: در مورد رانندگان بخش حمل و نقل روستایی و رانندگان دارای سابقه پرداخت حق بیمه، تا سقف 10 سال به حداکثر این سن افزوده می‌شود.

حیدری تاکید کرد: به متقاضیانی که طی 6 ماه از ابتدای شروع این طرح اقدام به ثبت نام کنند، حداکثر سن رانندگان (صرفنظر از سابقه پرداخت حق بیمه) تا 65 سال نیز پذیرفته خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه حداکثر سن رانندگی وانت بارها در سطح جاده، 69 سال در نظر گرفته شده است، خواستار توجه به این مهم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار