مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با بیان اینکه حدود 44 روستای بزرگ زیر پوشش امور آبفار شهرستان نیستند و به صورت خودگردان مدیریت می‎شوند، گفت: تنها خدمات قابل ارائه، در اختیار گذاشتن کلر رایگان است.
کد خبر: ۲۶۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 20 July 2016
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با بیان اینکه حدود 44 روستای بزرگ زیر پوشش امور آبفار شهرستان نیستند و به صورت خودگردان مدیریت می‎شوند، گفت: تنها خدمات قابل ارائه، در اختیار گذاشتن کلر رایگان است.

به گزارش فارس، پیش از ظهر امروز همایش مشترک آبداران و بهورزان روستاهای شهرستان همدان برگزار شد.

این همایش با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با بیان اینکه کمبود آب شرب در روستاها موجب مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی می‌شود، اظهار کرد: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی علاوه بر اینکه موجب افت کیفیت آب‌های شرب می‌شود، تأمین آب شرب پایدار برای روستاها را غیر ممکن می‌کند.

کمال حسنی با اشاره به اقدامات امور ابفار شهرستان همدان در کنترل کیفیت آب شرب روستاها تصریح کرد: مرجع تأمین آب شرب وزارت نیرو و مرجع بهداشت آب مرکز بهداشت است که خط قرمز وزارت نیرو و شرکت آبفار استان کیفیت آب شرب است.

وی افزود: در صورتی که چاه تامین آب شرب روستایی از نظر کیفیت با مشکل مواجه شود با فاصله نسبت آن از مدار خارج می‌شود.

مدیر امور آبفار همدان تصریح کرد: شهرستان همدان دارای 107 روستاست که تعداد 68 روستا زیر پوشش خدمات این امور هستند.

وی با بیان اینکه حدود 44 روستای بزرگ زیر پوشش امور آبفار شهرستان نیستند و به صورت خودگردان مدیریت می‎شوند، ادامه داد: آمار دقیقی از آنها در دست نیست و تنها خدمات قابل ارائه، در اختیار گذاشتن کلر رایگان است.

حسنی با تاکید بر اینکه منبع تامین آب این روستاها عمدتا چشمه یا قنات است و این منابع بیشتر در معرض آلودگی هستند از بهورزان و آبداران این منطقه خواست توجه ویژه بر اقدامات کنترلی داشته باشند.

وی از بهورزان خواست در صورت مشاهده کلر باقیمانده کمتر از حد مجاز و هرگونه مشکل دیگر سریعا مراتب را به واحد کنترل کیفی برای بررسی و حل مشکل اطلاع دهند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد سلامتی مردم را به خطر بیاندازد تصریح کرد: در صورت همکاری بهورزان در برنامه‌های بعدی تعدادی از این عزیزان مورد تشویق قرار می‌گیرند.

در پایان سامانه پیامکی 30001818000001 برای ارتباط بهورزان و آبداران با امور آبفار معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار