در پی حوادث و ناامنی‌های اخیر در کشور ترکیه، ممنوعیت ثبت‌نام و فرستادن گردشگر به این کشور توسط دفاتر خدمات مسافرتی ممنوع است
کد خبر: ۲۶۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 20 July 2016
معاون گردشگری تاکید کرد: در پی حوادث و ناامنی‌های اخیر در کشور ترکیه، ممنوعیت ثبت‌نام و فرستادن گردشگر به این کشور توسط دفاتر خدمات مسافرتی ممنوع است و هرگونه اقدام برخلاف این سیاست ابلاغی، تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی‌موحد اظهار کرد: با توجه به این‌که شرایط برقراری تورهای گردشگری ترکیه به حالت عادی برنگشته است، ممنوعیت ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به این مقصد همچنان تا عادی شدن اوضاع، به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور امنیت و آسایش هموطنان عزیز هرگونه اقدام برخلاف این سیاست ابلاغی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی را تخلف محسوب کرده و برابر مقررات، برخورد خواهد کرد.

معاون گردشگری اضافه کرد: ادارات کل استانی سازمان میراث فرهنگی موظفند به صورت مستمر نظارت جدی و دقیق نسبت به عملکرد دفاتر داشته و در صورت ثبت تخلف اقدام فوری به عمل آورند.

اخطار و تاکید معاونت گردشگری درباره‌ی ممنوعیت فروش و اجرای تورهای ترکیه، درحالی برای چندمین بار اعلام شده که بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی در این مدت حتی برای یک روز، فروش تورهای این مقصد را متوقف نکرده‌اند و با وجود تخلف شمردن اقدام آن‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، اما تا به حال برخورد قانونی با این آژانس‌های متخلف صورت نگرفته است.

از سوی دیگر نیز آژانس‌های مسافرتی به خاطر کارشکنی برخی ایرلاین‌ها مخصوصا شرکت‌های ترک در شرایط فوق‌العاده اعلام شده، در ازای انصراف از سفر ترکیه، طلب جریمه می‌کنند که این اقدام نیز از سوی سازمان تخلف محسوب شده است. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امروز با حضور تعدادی از ایرلاین‌ها و تشکل‌های گردشگری جلسه‌ای برگزار کرده تا به این مسائل رسیدگی کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار